۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۵۵۸۵۷۵
در قالب طرح شوق زیارت صورت گرفت:

اعزام ۴۰۰ مددجوی کمیته امداد قم به مشهد مقدس

در روز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن ۴۰۰ نفر از مددجویان فعال در برنامه‌های آموزشی کمیته امداد استان قم به زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در مشهد مقدس مشرّف شدند.
هرمز

به گزارش خبرگزاری رسا، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم، گزارشی از اعزام مددجویان این نهاد به مکان‌های زیارتی به‌ویژه مشهد مقدس ارائه کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن هرمز معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم گفت: 400 نفر از مددجویان این استان هم‌زمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن از مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت کمیته امداد قم، به سفر زیارت معنوی بارگاه امام هشتم شیعیان اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه این طرح برای آن دسته از مددجویانی اجرا می‌شود که تاکنون به زیارت حضرت امام رضا (ع) مشرف نشده‌اند گفت: هم‌اکنون با کمک‌های خیران و نیکوکاران در حال اعزام مددجویان به مشهد مقدس هستیم و چون همه مددجویان اولویت با مددجویانی است که زمان زیادی از آخرین تشرّف آن‌ها گذشته باشد.

حجه الاسلام والمسلمین هرمز اهداف کمیته امداد را از اجرای طرح شوق زیارت تقویت باورهای دینی، ایجاد روحیه نشاط و شادابی معنوی و دینی در بین خانواده‌های مددجو عنوان کرد و تصریح کرد: برگزاری اردوهای زیارتی زمینه شکوفایی و رشد و تعالی خانواده‌ها را فراهم می‌کند و این امکان به وجود می‌آید تا خانواده‌ها بتوانند در سایه این فضا مسئولیت مهم خود را در بحران‌های زندگی به‌درستی انجام دهند.
 

وی با اشاره به اینکه همه مددجویان اعزام‌شده پس از تشخیص سلامت بیمه‌شده‌اند گفت: در این سفر چهارروزه که مددجویان در زائرسرای کرامت مشهد اقامت دارند، آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش‌های اعتقادی و مذهبی، آشنایی با سیره امامان معصوم (ع) و آموزش خانواده ازجمله آموزش‌هایی است که توسط اساتید حوزه و دانشگاه و مربیان خبره به زائران ارائه می‌شود.
 

معاون امور فرهنگی کمیته امداد قم همچنین مشارکت بیشتر عموم مردم را برای اعزام بیشتر مددجویان به مشهد مقدس خواستار شد./۱۳۲۵//۱۰۳/خ

ارسال نظرات