۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۵۵۹۱۰۴

سازمان ملل برای کمک به مسلمانان روهینگیا درخواست کمک کرد

سازمان ملل به منظور خدمات رسانی به آوارگان روهینگیا درخواست کمک یک میلیارد دلاری کرده است.
میانمار

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که سازمان ملل به تمرکز بر حفظ ایمنی در بازگشت آوارگان روهینگیایی به خانه‌های خود در میانمار تاکید داشت، روز جمعه درخواست کمک یک میلیارد دلاری به منظور مراقبت و حفاظت از این مسلمانان را اعلام کرد.

براساس گزارش «خبرگزاری فرانسه»، آژانس‌های سازمان ملل برای تامین نیازهای اساسی حدود یک میلیون مسلمان روهینگیایی در بنگلادش، 951 میلیون دلار را درخواست کردند.

سرپرست آژانس پناهندگان سازمان ملل به خبرنگاران گفت: با نزدیک شدن فصل بادهای موسمی و وقوع سیل و رانش زمین در مناطقی که آوارگان روهینگیایی در آن زندگی می‌کنند، نگرانی‌هایی در خصوص تجهیز امکانات امدادی وجود دارد.

وی افزود: ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد تا این آوارگان بتوانند با ایمنی کامل به خانه‌های خود در ایالت راخین میانمار منتقل شوند.

بنگلادش و میانمار در 23 نوامبر توافق‌نامه‌ای را به منظور بازگشت آوارگان روهینگیایی امضا کردند که قرار شد طبق این توافق روند بازگشت از 23 ژانویه آغاز شود اما این اتفاق رخ نداد.

 از روز 25 آگوست پس از آن‌که موج جدید خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا آغاز شد، خانه‌هایشان به آتش کشیده شد و زنان و کودکانشان مورد تجاوز ارتش میانمار قرار گرفت که در نتیجه آن نزدیک به 700 هزار نفر از این افراد آواره شده و به بنگلادش گریخته‌اند.

مسلمانان میانماری ساکن ایالت راخین در غرب میانمار به نام مسلمانان روهینگیا شناخته می شوند. آنان دست‌کم از سال 2012 مورد حمله بوداییان هستند و آنچه بر شدت این وضعیت می‌افزاید سکوت مقامات دولتی است تا جایی که گاه نظامیان دولتی نیز در اقدامات خشونت‌بار سهیم می‌شوند.

همچنین «هافینگتون پست» به نقل از«گاردین» گفت: وکلای استرالیایی روز گذشته دادخواست شخصی را علیه «آنگ‌ سان سوچی» رهبر حزب حاکم میانمار به دلیل جنایات علیه بشریت، در دادگاه ملبورن ارائه کردند./۸۴۷/ب۱۰۲/ر

منبع: فارس

ارسال نظرات