۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۵۵۹۴۳۵
آیت الله خاتمی:

نوروز آمریکایی با نوروز خدایی متفاوت است

امام جمعه موقت تهران گفت: نوروزی که همراه با غفلت از خدا و گناه و معصیت است ربطی به دین ندارد، این همان نوروز و جشن کاخ سفید است که نوروز منهای خدا و دین است.
آیت الله خاتمی در نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در جمع زائران و مجاوران در میامی امروز به معرفی نوروز مذهبی و آمریکایی پرداخت.

وی با بیان اینکه با توجه به روایاتی که درباره نوروز وجود دارد در واقع ما دو نوع نوروز داریم، گفت: نوروزی که همراه با غفلت از خدا و گناه و معصیت است ربطی به دین ندارد و این همان نوروز و جشن کاخ سفید است که نوروز منهای خدا و دین است.

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه در این نوروز، آمریکاییها و آمریکائی زده ها خدا را عزل کرده اند، اظهارکرد: آنها با عزل خداوند، باستان گرایی را به جای آن گذاشته اند و این همان سوسیالیسم است که ملی گرایی شرک آلود را گسترش می دهد.

وی  با بیان اینکه این نوروز بدون حضور خداوند مورد نکوهش امامان است و درعین حال ربطی به دین ندارد، تصریح کرد: این همان خطی است که غرب آن را دنبال می کند ودمیدن در این خط ملی گرایی شرک آلود همان ترفند غرب است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این مطلب که ما دو نوع علاقه به وطن داریم، تصریح کرد: علاقه ای که مورد تأیید است همان است که به وسیله آن شهرها آباد می شوند اما وقتی وطن به جای خدا قرار گیرد نکوهش شده است.

وی با بیان اینکه وقتی غربیان خدا را عزل کردند برای جایگزین کردن حلقه وصل مردم، وطن پرستی را جایگزین کردند، ابراز داشت: این موضوع ربطی به دین ندارد چرا که ما وطن پرستی نداریم و خداپرست هستیم و در عین حال وطن پرستی در شعاع خداپرستی وجود دارد.

آیت الله خاتمی با اشاره به فداکاری ها واز جان گذشتگی های مردم در هشت سال دوران دفاع مقدس در دفاع از خاک وطن گفت: در واقع ما ایران را برای اسلام می خواهیم و مردم برای حفظ ایران اسلامی حاضرند در راه وطن از جان خود بگذرند.

وی درادامه ضمن انتقاد از آئین چهارشنبه سوری که توسط آمریکائی زده ها رواج یافته و در عین حال ترویج می شود، اظهارکرد: چهارشنبه سوری سنتی است که هیچ ریشه ای ندارد و ریشه آن فقط در آتش پرستی است.

 امام جمعه موقت تهران درادامه با اشاره به خرافاتی که درباره روز 13 فروردین وجود دارد، ادامه داد: اینکه در روز 13 باید سبزه گره زد و نباید خانه نشین بود که بلا نازل می شود این اعتقادات در واقع خرافات است و همان نوروزی است که کاخ سفید و آمریکائی زده ها از آن تجلیل می کنند و با دین بی ربط است.

امام جمعه موقت تهران در تبیین دعای تحویل سال تصریح کرد: در این نوروز درخواست انسان ها بهاری و خداگونه است چرا که تقاضای تغییر از حال گذشته به حال نیکو را دارند و در واقع می خواهند تصمیم های بهتری بگیرند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: نوروز با عشق و علاقه به اهل بیت(ع) مورد تأیید است و در عین حال نوروز منهای خدا و دین مورد تأیید نیست.

وی درادامه با اشاره به تغییرات رفتاری و اخلاقی انسان ها در سال جدید در دعای تحویل سال گفت: از جمله دیگر نعماتی که خداوند به ما در عرصه سیاسی داده است نظام مقدس جمهوری اسلامی است .

 امام جمعه موقت تهران درادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در نخستین روز فروردین در حرم رضوی و برشمردن برکات چهل ساله انقلاب اسلامی گفت: قبل از انقلاب اسلامی، بی دین ها در این کشور حکومت می کردند و در شرایط فعلی دین به صحنه آمده است.

وی با بیان اینکه بیش از دو قرن قاجار و پهلوی کشور ما را برده روسیه و آمریکا کرده بودند، ابراز داشت: امروز ایران، مستقل ترین کشور جهان بوده و مایه سربلندی و افتخار است که ما در کشوری با امنیت کامل زندگی می کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این مطلب که ما نمی خواهیم زیر بلیت آمریکا ودنیای استکبار باشیم، اظهارکرد: درواقع آنان برای ما مشکل درست می کنند اما ما استقلال و عزتمان را بر همه چیز ترجیح می دهیم./934/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات