۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۵۵۹۵۷۱

آیت الله قبلان نسبت به اشغال لبنان از سوی رژیم صهیونیستی هشدار داد

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان خاطرنشان کرد که دولت و سیاستمداران نباید اجازه اشغال حتی یک نقطه از اراضی و آب‎های این کشور را بدهند.
آیت الله عبدالامیر قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان طی سخنانی بیان داشت که قدرت لبنان در وحدت ملی است که در مردم، ارتش و مقاومت برای مقابله با رژیم صهیونیست و تروریست‎ها شکل می گیرد.

وی خواستار حفظ حق حاکمیت لبنان شد و افزود: هر گونه حمایت خارجی از لبنان یک نیرو اضافی محسوب می‎شود که باید از آن در راستای حفظ حق حاکمیت، ثبات، جلب حمایت‎های بین المللی برای استخراج منابع نفتی و آبی که مورد طمع رژیم صهیونیستی است و به این بهانه‎ها هر روز از طریق دریا، زمین و هوا به این کشور تعرض می‎کند، استفاده کرد.

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تصریح کرد: دولت با همه ادارات و موسسات زیر مجموعه خود باید از جنایت‎های رژیم صهیونیستی در محافل بین المللی پرده بردارد، آن‎ها را به شدت محکوم و بر حقوق لبنانی‎ها تاکید کند.

وی ادامه داد: سیاستمداران باید بیشتر با یکدیگر مشورت و وحدت خود را در برابر رژیم صهیونیستی حفظ کنند و اجازه ندهند که نقطه‎ای از اراضی و آب‎های این کشور اشغال شود.

آیت الله قبلان انتخابات آینده پارلمان لبنان را فرصت جدیدی برای خدمت به مردم این کشور دانست و اظهار داشت: این انتخابات فرصت جدیدی را برای کسانی که درپی خدمت به مردم در راستای حفظ ثبات، حق حاکمیت و مصالح وطن هستند، فراهم می‎کند. انتخابات نباید موجب دشمنی بین مردم لبنان که در واقع برادر یکدیگر هستند، شود. نامزدان انتخابات باید از هر گونه اقدامی که موجب تفرقه و دشمنی بین مردم این کشور می‎شود به شدت دوری کنند و در راستای حفظ وحدت ملی و زندگی مسالمت آمیز اقشار مختلف در کنار یکدیگر تلاش وافری انجام دهند.

وی تاکید کرد که سخنان تحریک کننده و توهین آمیز موجب انفعال و واکنش جریان‎های مقابل می‎شود بر این اساس باید از انفعال و واکنش‎های منفی به سمت اعتدال و ارتقای گفتمان سیاسی حرکت کنیم./994/ب901/ف

ارسال نظرات