۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۵۹۹۴۷
آیت الله طبسی در گفت وگو با رسا:

عده ای برای منفعت خود سنگین ترین لطمه ها را به کشور می زنند | آسیب های اجتماعی نتیجه بیکاری و بی توجهی به تولید داخل است

عضو جامعه مدرسین با بیان این که کشوری می‌تواند مستقل باشد که از نظر اقتصادی خودکفا شود، گفت: عده ای برای منفعت خود سنگین ترین لطمه ها را به کشور می زنند.
طبسی

آیت‌الله نجم الدین طبسی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره لزوم استفاده از کالای داخلی به روایتی از امیرمؤمنان(ع) اشاره کرد و گفت: کشوری می‌تواند مستقل باشد که از نظر اقتصادی خودکفا شود، اگر به تولید کشوری دیگر نیازمند باشد اسیر آن کشور است و این کشور دیگر نمی‌تواند ادعای استقلال داشته باشد، چون وابستگی اقتصادی سبب وابستگی سیاسی و تحمیل عقاید و فرهنگ فاسد آن‌ها می شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از کالای داخلی گفت: ما امروز گرفتار اعتیاد، سرقت، فساد و افراد وابسته به خارج از کشور هستیم که حاضر هستند برای تأمین معاش و مایحتاج زندگی خود با دشمنان کشور و امنیت‌آن، همکاری کنند.

آیت‌الله طبسی معضلات بیان شده را نتیجه طبیعی توجه نکردن به تولیدات داخلی و رشد بیکاری دانست و ابراز داشت: نتیجه رشد بیکاری افزایش فساد در جامعه است؛ ما برای حفظ کشور، نظام و امنیت باید تولیدات داخل را تشویق کنیم؛ اگر ملی‌گرا هستیم، حس ملیت ما ایجاب می‌کند که به رشد ایران بیندیشیم، و اگر مذهبی هستیم مذهب و دین ما دستور می‌دهد یک کشور اسلامی مقتدر داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: ما مشوق تولید داخلی هستیم اما هر تولیدی که به بازار می‌آید مورد حمایت ما نیست؛ حتماً دست اندرکاران باید در کیفیت تولید و عرضه و قیمت ها دقیق باشند؛ که این دقت باعث تمایل بیشتر مردم به تولید داخل خواهد بود.

وی در توصیه به وارد کنندگان کلانی که احتمالاً با برخی از مسؤولان نیز در ارتباط هستند گفت: با وارد کردن این حجم سنگین از کالاهای خارجی به بازار کشور، صنعت کشور، کارخانه‌ها، کارفرماها و کارگران لطمه می‌زنید؛ به گسترش فساد که نتیجه بیکاری است کمک می‌کنید؛ این کار را با چه قیمتی انجام می‌دهید؟ آیا استفاده چند میلیاردی در مقابل این لطمه سنگینی که به کشور می‌زنید ارزش دارد؟ به خود بیایید و پشتیبانان شما هم باید به خود بیایند./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات