۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۶۰۱۲۷
امیر حاتمی در دیدار با وزیر دفاع قزاقستان:

ایران با تمام توان برای خشکاندن ریشه تروریسم تلاش می‌کند

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مسکو با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
امیر حاتمی

به گزارش خبرگزاری رسا، امیر سرتیپ حاتمی در دیدار با وزیر دفاع قزاقستان به اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی دو کشور، توسعه روابط دو جانبه را مهم و حائز اهمیت دانست، اظهار داشت: کشور قزاقزستان نقش برجسته‌ای در استقرار ثبات و امنیت منطقه دارد و در جریان مذاکرات هسته‌ای و مذاکرات آستانه به خوبی نقش‌آفرینی کرده و توانست ایفای مسئولیت کند.

وزیر دفاع همکاری‌های دوجانبه ایران و قراقستان را در مجامع بین‌المللی الگوی خوبی از روابط دوجانبه در منطقه ارزیابی ‌و بر تداوم این روند تاکید کرد.

امیر حاتمی با بیان اینکه افراطی‌گری تحفه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تامین منافع آنها در منطقه است، تصریح کرد: سودجویی و بهره‌گیری از گروه‌های تروریستی در جهت تاراج ثروت کشورهای منطقه همواره از اهداف نظام سلطه است.

وی در ادامه با اشاره به خطر افراطی‌گری و تروریسم در منطقه خاطرنشان کرد: به دلیل شناخت دقیقی که از ریشه‌های تروریسم و ابعاد مختلف آن داریم با تمام توان به سوریه و عراق در مبارزه با تروریسم کمک کرده تا بتوانند ریشه‌های تروریسم را در کشورشان بخشکانند.

بی‌بود بکرویچ اتم کولف، وزیر دفاع قزاقستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از فرصت فراهم شده جهت انجام این دیدار حائز اهمیت گفت: همکاری کشورهای منطقه به ویژه روسیه، ایران و ترکیه در جهت مبارزه با تروریسم و جلوگیری از تشدید بحران در سوریه برای منطقه و جهان حائز اهمیت است و از این بابت بسیار خوشحالیم.

وی ناامنی در منطقه را آفتی برای همه کشورها دانست و اظهار امیدواری کرد ‌کشورهای منطقه بتوانند با رعایت حقوق متقابل در استقرار ثبات و امنیت خود و همسایگانشان تلاش کنند.

وزیر دفاع قزاقستان اظهار امیدواری کرد که با توافق در زمینه نظام حقوقی دریای خزر، کشورهای حاشیه دریای خزر بتوانند در جهت ارتقاء همکاری‌های همه‌جانبه سیاسی، نظامی، اقتصادی و ... گام‌های بلندتری را بردارند.

در این دیدار، روابط دوجانبه دفاعی‌ ـ امنیتی مرور و در زمینه توسعه و ارتقای همکاری‌ها توافقاتی حاصل شد./
۸۱۶/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات