۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۵۶۱۷۵۷

برگزاری همایش «امام خمینی و گسترش اسلام‌خواهی» در زیمبابوه

به همت رایزنی فرهنگی ایران و با همكاری گروه مطالعات دینی دانشگاه زیمبابوه، همایش «بررسی تأثیر معنوی حركت امام خمینی(ره) در جهت گسترش اسلام‌خواهی در جهان» خرداد امسال در زیمبابوه برگزار می‌شود.
دیدار و گفتگوی نیزبرت تارینگا، مدیر گروه مطالعات ادیان و فلسفه دانشگاه ملی زیمبابوه با رضا عسگری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

به گزارش خبرگزاری رسا، نیزبرت تارینگا، مدیر گروه مطالعات ادیان و فلسفه دانشگاه ملی زیمبابوه با حضور در رایزنی فرهنگی ایران در زیمبابوه با رضا عسگری، رایزن فرهنگی كشورمان دیدار و گفت‌وگو كرد.

در این دیدار طرفین ضمن ابراز خرسندی از پیگیری توافق‌های انجام شده میان مؤسسه بین‌المللی مطالعات اسلامی و همچنین دانشگاه ادیان و مذاهب قم با دانشگاه زیمبابوه، درباره بندهای مختلف این توافقنامه‌ها به بحث و گفت‌وگو پرداختند و در مورد عناوین برنامه‌های مورد نظر به توافقاتی دست یافتند.

اولین موضوع مورد توافق مسأله برگزاری همایش یک روزه «بررسی تأثیر معنوی حركت امام خمینی (ره) در جهت گسترش اسلام‌خواهی در جهان» در خردادماه امسال بود كه مقرر شد هیأتی علمی مركب از مدرسان گروه مطالعات ادیان و فلسفه دانشگاه زیمبابوه تشكیل و سرفصل‌های مقالات برای فراخوان تعیین شود.

برگزاری دور سوم گفت‌وگوهای بین دینی در تابستان امسال با حضور اساتیدی از كشورهای منطقه نیز از مواردی بود كه در دستور كار قرار گرفت.

ضرورت انجام پژوهش در زمینه موضوع «اسلام و مسلمانان در زیمبابوه» موضوع دیگری بود كه رایزن فرهنگی كشورمان بر آن تأكید كرد و گفت: بازیابی اطلاعات به‌روز شده در مورد اسلام و تعداد صحیح و جایگاه مسلمانان در زیمبابوه، به احقاق حقوق شهروندی آنان به عنوان یک مسلمان، بسیار كمک خواهد كرد و برنامه‌ریزان كشور را از جامعه‌ای نه چندان كوچک كه حدود 10 درصد از جامعه زیمبابوه را تشكیل می‌دهد، آگاه خواهد ساخت.

همچنین مقرر شد رایزنی فرهنگی ایران در زیمبابوه در نمایشگاهی كه شهریورماه امسال در دانشگاه ملی با موضوع «ادیان» برگزار می‌شود، شركت فعال داشته باشد.

برگزاری دروه‌های كوتاه اسلام‌شناسی، پیشنهاد دیگری بود كه از سوی مدیر گروه مطالعات ادیان و فلسفه دانشگاه ملی زیمبابوه مطرح شد و رایزن فرهنگی كشورمان ضمن ارائه نسخه‌ای از كتاب «نظام اعتقادی اسلام» كه از سوی مؤسسه بین‌المللی مطالعات اسلامی تألیف شده است، به عنوان یک كتاب مرجع مناسب برای این دوره‌ها، آمادگی خود را برای همكاری در انجام هر یک از موارد توافق شده اعلام كرد./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ارسال نظرات