۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۵۶۳۱۴۱

کتاب "درسنامه ولایت فقیه" در خبرگزاری رسا رونمایی می شود

نشست علمی تأملی در نظام سیاسی اسلام و آیین رونمایی از کتاب درسنامه ولایت فقیه در خبرگزاری رسا برگزار می شود.
کتاب "درسنامه ولایت فقیه" در خبرگزاری رسا رونمایی می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی تأملی در نظام سیاسی اسلام به همت خبرگزاری رسا و با حضور پژوهشگران حوزوی فردا در سالن کنفرانس این رسانه حوزوی برگزار می شود.

در این نشست علمی به مهم ترین ادله اثباتی ولایت فقیه و همچنین پاسخگویی به شبهات در این زمینه پرداخته می شود و در حاشیه آن از کتاب درسنامه ولایت فقیه رونمایی خواهد شد.

این نشست علمی با حضور حجج اسلام دکتر مهدی ابوطالبی عضو شورای علمی گروه تاریخ اندیشه معاصر مؤسسه امام خمینی(ره)، دکتر ذبیح الله نعیمیان عضو هیأت علمی پژوهشگاه اندیشه سیاسی اسلام و دکتر سعید باغستانی عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار می شود.

نشست علمی تأملی در نظام سیاسی اسلام فردا  عصر ساعت 16:30 در خبرگزاری رسا واقع در قم، خیابان شهید صدوقی، کوچه 39 پلاک 11 برگزار خواهد شد که حضور پژوهشگران و عموم حوزویان در این نشست علمی آزاد است.

گفتنی است، کتاب درسنامه ولایت فقیه اخیرا به همت مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تهیه شده است که فردا در خبرگزاری رسا رونمایی می شود.

این کتاب در دوازده درس تدوین شده است که مبانی نظریه ولایت فقیه،‌ اصول حاکم و تاریخچه نظریه ولایت فقیه، ادله عقلی و نقلی ولایت فقیه،‌ شرایط و ویژگی های ولی فقیه، تعیین ولایت فقیه و نظارت بر عملکرد، حدود اختیارات ولی فقیه و منطق حاکم بر تصمیم گیری در نظام ولایی، بخش هایی از سرفصل های آن است.

کتاب «درس‌نامه ولایت فقیه» اثر حجج الاسلام سعید باغستانی و مهدی ابوطالبی در قطع وزیری با 435 صفحه منتشر شده است./1323/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات