۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۵۶۴۹۹۵

پاسخ به سخنان پوچ مدعی یمانی در یک کتاب

نویسنده در این کتاب سخنان و پوچ و بیهوده شیاد زمان و پیروان نادان او را با حوصله، انصاف و دقت ستودنی بررسی کرده و پاسخی دندان‌شکن به بافته‌های این گروه فتنه‌گر داده است.
کتاب «رسول ابلیس»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشارات کتاب جمکران کتاب «رسول ابلیس؛ نگاهی به تحریفات مدعی یمانی احمد اسماعیل بصری» را به قلم محمد مهدی سلمان‌پور منتشر کرد.

نویسنده در این کتاب پس از بیان مقدمه، به کلیات بحث، تحریف‌های لفظی، تحریف‌های معنوی و نگاهی به میزان علم احمد اسماعیل و پیروان او پرداخته است.

 در تفریظ استاد شیخ علی‌اکبر مهدی‌پور بر این کتاب نیز چنین آمده است:

جالب‌ترین، جامع‌ترین و پربارترین اثر که تاکنون درباره مدعی یمانی، احمد اسماعیل بصری منتشر شده است، کتابی است که اینک روی دستان شماست.

 مهم‌ترین ویژگی این کتاب، روح پژوهشگری و خستگی ناپذیر مؤلف آن است و مؤلف محترم که از علمای عامل و فضلای کامل حوزه است و بیشتر آثار ایشان به نقد و بررسی آثار منحرفان اختصاص دارد، در این کتاب سخنان و پوچ و بیهوده شیاد زمان و پیروان نادان او را با حوصله، انصاف و دقت ستودنی بررسی کرده، پاسخ دندان شکن به بافته‌های این گروه فتنه‌گر داده است.

 مؤلف کتاب در ایام اشتغال به تألیف این اثر جدید به چندین شهرستان سفر کرده، نسخ خطی کتاب‌های مورد سوء استفاده یاوه‌سرایان را پیدا نموده، عکس گرفته و تصویر آنها را در جای جای این کتاب آورده است.

 حتی یک بار نیز برای مراجعه به برخی از آثار خطی به نجف مشرف شده و از نسخ خطی کتابخانه های عمومی نجف نیز بهره گرفته است.

 گفتنی است که این کتاب در اصل به زبان عربی تألیف شده و به همه ابعاد فتنه‌گران پرداخته است، اینک فقط بخش‌های تحریف‌های آن برای استفاده فارسی زبان‌ها تقدیم می‌شود.

عراق و مهدویت دروغین

عراق، کشور شیعه و محل ولادت حضرت صاحب‌الزمان(عج) است و در زمان ظهور نیز مرکز حکومتی آن حضرت و همچنین مهد بسیاری از وقایع ظهور خواهد بود؛ از این رو، از دیرباز مدعیان دروغین مهدویت و نیابت در آن فعالیت داشته اند؛ بنابراین نگارنده در بخش نخست این کتاب درباره مدعیان دروغین مهدویت در عراق چنین آورده است:

پس از آزادی عراق از چنگ طاغوت بعثی، ادعای مهدویت و امثال آن افزایش یافت. آیت الله کورانی نوشته‌اند که نشانه های این حرکات در زمان صدام بوده اما ظهور و رشد آنها بعد از سقوط او به سبب نبود دولت بوده است.

مهم‌ترین این حرکات، حرکت مسلحانه جندالسماء به رهبری ضیاء الگرعاوی در سال 1428 ه.ق بوده است. ضیاء تحصیل کرده دانشکده هنرهای زیبا و نوازنده ساز و عود بوده و قصد داشت مطرب و خواننده‌ای مشهور شود. او بعدها ادعای مهدویت کرد و کتابی نیز با عنوان قاضی السماء در این باره تألیف نمود. در تاسوعای سال 1428 ه.ق در منطقه زرکه، بین استان‌های نجف و بابل، با نیروهای عراقی وارد درگیری خونینی شد که در طی آن حدود سیصد نفر از جمله خود او هلاک شدند و غائله‌اش پایان یافت.

 با توجه به اعتراف دستگیرشدگان این گروه، هدف آنها حمله به نجف، اشغال آن و کشتن مراجع عظام تقلید بوده است.  آیت الله کورانی نوشته‌اند :‌«اکنون از آن حرکت، فقط دو حرکت باقی مانده است؛ حرکت احمد و حرکت موسومی».

در پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی احمد اسماعیل نزدیک به دویست کتاب از او و پیروانش وجود دارد و نویسنده با مطالعه این کتاب‌ها مطالب لازم را استخراج کرده و این کتاب را در سه فصل سامان داده است؛ از این رو وی درباره روش تحقیق و مطالب فصل‌های این کتاب چنین آورده است:

فصل یکم، تحریف‌های لفظی احمد اسماعیل و پیروان اوست که در آنجا به بررسی مواردی خواهیم پرداخت که ایشان در اثبات دروغ‌های خویش به تحریف لفظی و دست‌کاری در روایات و نصوص پرداخته‌اند؛ این تحریف‌ها گاه در حد حرف، گاه کلمه و حتی جهل روایت و بلکه اضافه کردن عبارت‌هایی خارج از نصوص به روایات است؛ در این فصل گفته شده برای افشای دروغ و مغالطات آن افراد از نسخه‌های خطی نفیس و متعدد استفاده شده است و ضرورت پاسخ مفصل نیز در برخی موارد، به ویژه در مواردی که شبهه‌های مدعیان مفصل بوده است، تفاوت‌هایی را در حجم پاسخ‌های مختلف سبب شده است.

فصل دوم، درباره تحریف‌های معنوی است که به بیان و بررسی مواردی اختصاص دارد که مدعیان، معانی عبارت‌ها و روایات را تحریف کرده و آنها را بدون دلیل و قرینه بر اغراض شوم خویش منطبق کرده‌اند.

فصل سوم، شامل موارد متعددی از جهل فاحش احمد اسماعیل و پیروانش است. با توجه به آنکه وی علم خود را لدنی و متصل به معصومان می‌داند و خود را امام معرفی کرده و یاران او نیز معتقدند که هیچ خطایی در مطالب او وجود ندارد، این فصل به این جهالت‌ها و خطاهای فاحش ایشان در موارد متعدد و مختلف می‌پردازد که خود به تنهایی برای ابطال دعوت شیطانی آنها کفایت می‌کند.

انتشارات کتاب جمکران کتاب «رسول ابلیس؛ نگاهی به تحریفات مدعی یمانی احمد اسماعیل بصری» را با شمارگان 1100 نسخه، در قطع رقعی و 304 صفحه به قیمت 15000 تومان منتشر کرده است./۹۹۸/پ۲۰۲/ش

 

 

ارسال نظرات