۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۵۶۷۴۲۸
آیت الله ناصری:

ولایت پذیری با تبعیت از فرامین ائمه اطهار میسر می‌شود

استاد عرفان و اخلاق حوزه با بیان اینکه شب قدر معانی مختلفی دارد و یکی از مهمترین این معانی ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) است، گفت: ولایت پذیری بدون عمل کردن به فرمایشات ائمه معصومین(ع) و تبعیت از ایشان میسر نخواهد شد.
درس اخلاق آیت الله ناصری در مسجد کمرزین اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری استاد عرفان و اخلاق، ظهر امروز در مسجد کمرزرین اصفهان، با اشاره به سوره قدر، به عدم درک صحیح انسان از شب قدر اشاره کرد و گفت: عبادت در شب قدر مساوی است با هزار ماه، حیف است که انسان این شب‌های پر برکت و بسیار ارزشمند را از دست بدهد.

وی با بیان اینکه شب قدر معانی مختلفی دارد و یکی از مهمترین این معانی ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) است، اظهار کرد: درک کردن ولایت ایشان و رسیدن به مقام درک ولایت ایشان بسیار مهم است، کسی که بتواند ولایت ایشان را به درستی درک کند به اندازه هزار ماه در شب قدر اجر و پاداش و ثواب نصیبش می‌شود اما کسی که ولایت نداشته باشد هزار شب هم عبادت کند فایده‌ای برایش ندارد.

آیت الله ناصری عمل کردن به فرمایشات اهل بیت(ع) را لازمه درک ولایت ایشان ذکر کرد و افزود: ولایت پذیری بدون عمل کردن به فرمایشات ائمه معصومین(ع) و تبعیت از ایشان میسر نخواهد شد، شب همیشه تاریک و ظلمانی است، شب قدر هم همین است مگر اینکه نور ولایت بر این شب بتابد تا بتوانیم مسیر الهی را پیدا کنیم و قدم در راه ولایت بگذاریم.

استاد عرفان و اخلاق، تربیت صحیح پدر و مادر را بسترساز و زمینه رشد انسان با علاقه به ولایت و پذیرش ولایت اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: حق پدر و مادر بر ما بسیار است و یکی از عمده حقوقی که بر ما دارند همین موضوع درک ولایت ائمه معصومین(ع) است. در جلد هجدهم کتاب بحار صفحه 304 روایت مفصلی وجود دارد که از پیامبر اکرم(ص) پیرامون سفر به معراج سؤال شده است و ایشان توضیحاتی پیرامون این سفر داده‌اند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند در بین راه در آسمان پنجم امام علی(ع) را دیدم، از جبرائیل راجع به حضور ایشان در آسمان سؤال کردم، جبرئیل پاسخ داد علت حضور امام علی(ع) در آسمان این است که ملائک از خداوند درخواست کرده‌اند فرصتی فراهم آید تا همنشین و مصاحب امام علی(ع) باشند، خداوند هم شبیه و تمثالی از ایشان را در آسمان برای آنها قرار دادند.

آیت الله ناصری با بیان اینکه ملائکه مرتبط قاتل امام علی(ع) و دشمنان ایشان را لعن می‌کنند، اظهار کرد: وقتی ماجرای کربلا رخ داد و امام حسین(ع) را شهید کردند تصویری از شهادت ایشان در آسمان در کنار تمثال آسمانی امام علی(ع) قرار داده شد و ملائکه قاتلین و ظالمین در حق ایشان را هم مورد لعن و نفرین قرار می‌دهند.

استاد عرفان و اخلاق با اشاره به روایتی از امام محمد باقر(ع) خاطرنشان کرد: در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان هر قدر هم مرتکب گناه شده باشیم با توبه حقیقی و توسل به اهل بیت(ع) و طلب مغفرت از خداوند می‌توانیم به آمرزش و بخشش گناهان دست پیدا کنیم./1304/پ203/ب1

ارسال نظرات