۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۵۶۷۵۲۸
آیت الله علم الهدی:

شب قدر یک فرصت است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه همه اعمال انسان در شب های قدر ثبت می شود و در واقع همه خلأها و کوتاهی ها و معصیت های در شب قدر جبران می شود، گفت: انسان در شب های قدر تصمیم می گیرد که در مسیر بندگی و اطاعت پروردگار قرار بگیرد و خداوند همه اعمال گذشته را جبران می کند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان که در جمع زائران و مجاوران در حرم رضوی برگزار شد، به بیان فضائل شب های قدر پرداخت.

وی با بیان اینکه آنچه که در بین ما به عنوان نقطه اعتقادی مطرح است این موضوع است که در شب قدر مقدرات انسان تعیین می شود، اظهار کرد: در واقع شب بیست و سوم ماه رمضان، شب امضای تقدیر انسان است.

تعیین تقدیر در شب قدر به چه معناست؟

امام جمعه مشهد در ادامه با طرح این پرسش که تعیین تقدیر در شب قدر به چه معناست، بیان داشت: پروردگار بنا دارد در ظرف یکسال و یا یک عمر انسان را در یک شب معین و تثبیت کند و در عین حال زمان در کار خداوند موضوعیت ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که خداوند بر همه موجودات مستولی است، تصریح کرد: آنچه که خداوند در هر لحظه اراده کند، واقعیت پیدا می کند و از طرفی پروردگار مقدرات هر انسانی را از لحظه ولادت او در این دنیا می داند.

قضا و قدر حکم تثبیتی خداوند نیست

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه قضا و قدر حکم تثبیتی خداوند نیست، اظهار کرد: قضا حکم طبیعت و قدر اندازه موجود است که تطبیق اندازه موجودات با قضا به وجود می آید اما در شب قدر، سرنوشت انسان به دست خود او تعیین می شود.

وی با اشاره به این مطلب که شب قدر یک فرصت است، تصریح کرد: انسانی که براساس گرفتاریها در مسیر گناه و نافرمانی خدا بوده است در این شب یک فرصت به او داده می شود که در مسیر درست و الهی قرار گیرد و خود را نجات دهد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه همه اعمال انسان در شب های قدر ثبت می شود و در واقع همه خلأها و کوتاهی ها و معصیت های در شب قدر جبران می شود، گفت: در واقع انسان در شب های قدر تصمیم می گیرد که در مسیر بندگی و اطاعت پروردگار قرار بگیرد و خداوند همه اعمال گذشته را جبران می کند./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات