۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۵۶۹۶۹۶
آیت‌الله خاتمی:

آمریکا برای نابودی جمهوری اسلامی ایران خیز برداشته‏ است

امام جمعه موقت تهران گفت: آمریکا و دیگر دشمنان ایران از ۴۰ سال پیش برای نابودی جمهوری اسلامی ایران خیز برداشته‌‏اند و خودشان فهمیده‏‌اند که با وحدت ملت ایران هرگز به این آرزو‏ نخواهند رسید.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از آستان نیوز، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در ویژه برنامه فرهنگی حرم مطهر رضوی که بعد از نماز مغرب وعشاء در صحن جامع رضوی برگزار شد، عنوان کرد: از صفاتی که در زیارت نفیس و ارزشمند جامعه کبیره برای اهل بیت(ع) می‏‌خوانیم، «معادن الحکمه» به معنای محکم و زیباترین کلام برای اهل بیت(ع) است. سخن اهل بیت(ع) نسخه دردشناسی و درمان مشکلات انسان و جامعه است.

وی افزود: امام رضا(ع) می‌‏فرمایند: «قال رسول الله(ص) ثلاث اخافهن علی امتی من بعدی الضلالة بعد المعرفة و مضلات الفتن و شهوة البطن و الفرج؛ رسول اکرم(ص) می‌‏فرماید از سه چیز بر امتم بعد از خودم نگرانم که شامل گمراهی بعد از معرفت، فتنه‏‌های گمراه کننده و مال حرام و شهوات جنسی می‌‏شود.»

این استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: این حدیث به صورت مطلق بیان شده یعنی فقط برای سال بعد از وفات پیامبر(ص) نیست، بلکه شامل زمان حاضر نیز می‏شود.

وی ادامه داد: اولین نگرانی پیامبر(ص) این بود که مردم بعد از پیدا کردن راه هدایت و معرفت دوباره گمراه شوند، البته مصادیق گمراهی زیاد است که با مطالعه در تاریخ به آن پی خواهیم برد.

آیت الله خاتمی بیان کرد: اولین گمراهی امت بعد از پیامبر(ص)، غفلت و گُم کردن ولی خدا و ولایتمداری بود. حضرت محمد(ص) از ابتدای بعثت تا آخرین لحظه عمر خویش امیرالمومنان(ع) را به عنوان مولا و ولی بعد از خویش معرفی کرد، اما امت مسلمان بعد از رحلت پیامبر(ص) گمراه شدند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: این نگرانی پیامبر(ص) برای زمان حاضر نیز جریان دارد، این انقلاب با رهبری امام خمینی(ره) شکل گرفت و همه می‌‏دانند به کمک ولی فقیه توانسته‌‏ایم در این 40 سال انقلاب را زنده نگاه داریم و آن را در سطح جهان توسعه دهیم.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب این کشور مورد هجوم دشمن از خارج و منافقان از داخل قرار گرفت، اما به رهبری امام خمینی(ره) و آیت الله خامنه‌‏ای توانستیم از این بحران‌ها موفق و پیروز خارج شویم، اکنون به شکرانه الهی همه مطیع و همراه رهبری و ولایت فقیه هستیم.

این استاد حوزه تصریح کرد: البته تعداد کمی هم هستند که ضد نظام حرکت می‌کنند و می‏‌خواهند ستون این انقلاب را بیندازند، اینان هرگز نخواهد نتوانست، یعنی ملت شریف ایران هرگز نخواهند گذاشت تا بیگانگان به انقلاب ضربه بزنند.

وی عنوان کرد: وحدت عامل رشد و تفرقه عامل سقوط است، امت مسلمان در زمان حیات پیامبر(ص) متحد شدند و به دنبال آن به پیروزی و پیشرفت‏‌های زیادی دست یافتند، اما بعد از ایشان بین امت تفرقه افتاد و از سوی دشمن ضربه خوردند.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: ما هم باید مراقب باشیم تا بین مردم و مسئولان تفرقه ایجاد نشود، همه باید بر اساس وحدتی که قرآن آن را تعریف کرده حرکت کنیم، این وحدت به سادگی ایجاد نمی‌‏شود، باید صبر داشت، به دیگران توهین نکرد، شایعه ایجاد نکرد، به دیگران دروغ نسبت نداد و ...

وی بیان کرد: اکنون دشمنان ایران برای نابودی انقلاب خیز برداشته‏‌اند، اما باید بدانند که با وحدت مردم ایران هرگز به این آرزو نخواهند رسید.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مومنان باید به وعده‏‌های خدای متعال ایمان داشته باشند، عنوان کرد: اگر به وعده‏‌های خدا اعتماد نداشته باشیم، زمینه گمراهی و ضلالت ما فراهم خواهد شد، متاسفانه اکنون بعضی‌‏ها فقط می‏‌خواهند بین مردم ناامیدی ترویج دهند، در حالی که وضعیت کشور آن جوری که اینها می گویند نیست، یقینا با اتحاد مردم و مسئولان و توکل به خدا وضعیت عالی میشود./934/د103/ب1

ارسال نظرات