۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۵۶۹۷۶۱
آیت الله حکیم:

تقویت فرهنگ دینی مانع نفوذ دشمنان به جوامع اسلامی است

آیت الله حکیم بر لزوم تربیت نسل جدید با آموزه‌های دینی و آشنایی آنان با تعالم اخلاق اسلامی تاکید و خاطر نشان کرد که تقویت فرهنگ دینی راه دشمنان را برای نفوذ به جوامع اسلامی سد می‌کند.
آیت الله حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید عراق در دیدار با گروهی از معلمان، بر لزوم مسؤولیت‌پذیری تمامی فعالان عرصه تعلیم و تربیت تاکید کرد.

آیت الله حکیم در این دیدار، نهادینه سازی مفاهیم دینی و فرهنگی در میان نسل جدید مانند وطن پرستی، دین‌داری و دفاع از اعتقادات را از مهمترین وظایف معلمان دانسته و گفت: فرهنگ سازی و تقویت آموزه‌های دینی راه دشمنان برای نفوذ به سرزمین‌های اسلامی مسدود کرده است.

وی با توصیه به تلاش پیاپی برای آموزش نسلی آگاه در مسائل مختلف زندگی و تربیت آنان مبتنی بر فرهنگ دینی و علمی اصیل خاطر نشان کرد: دین حق، بر هر چیزی تقدم داشته و نجات دهنده آدمی از وقوع در مهلکه‌ها است.

مرجع تقلید عراق اظهار داشت: دیگر جوامع با استناد به آزادی و فرهنگ از آموزه‌های دینی تهی شدند که این فراغت از دین، مشکلات روحی فراوانی را برای آنان فراهم ساخته است.

آیت الله حکیم افزود: دشمنان با ترویج شهوت‌‌های نفسانی در میان جوانان درصدد نابودی آینده آنان هستند در مقابل اما دین اسلام همگان را به اخلاق فاضله و اهتمام به والدین، جامعه و خانواده فرا می‌خواند.

مرجع تقلید عراق در پایان موفقیت معلمان در خدمت به پیروان اهل بیت(ع) و تربیت نسل آینده با مفاهیم دینی را از خداوند متعال خواستار شد./981/ب902/ر

ارسال نظرات