۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۷۰۵۵۷
در همایش حوزویان مهندس مطرح شد؛

انتقاد رییس مرکز خدمات از غرب زدگی در عرصه ساخت و ساز مسکن

حجت الاسلام والمسلمین ربانی گفت: متأسفانه معماری و فرهنگ غربی بر ساخت مسکن در کشور ما سایه انداخته است و نیاز است برای رهایی از این فرهنگ کاری کنیم و به فرهنگ اصیل اسلامی خود بازگردیم.
سیدحسن ربانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ربانی در همایش حوزویان مهندس که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، گفت: متأسفانه معماری و فرهنگ غربی بر ساخت مسکن در کشور ما سایه انداخته است و نیاز است برای رهایی از این فرهنگ کاری کنیم و به فرهنگ اصیل اسلامی خود بازگردیم.

با بیان این که نیروهای متخصص مؤمن ما دچار سردرگمی و انفعال هستند، گفت: گرچه هجمه دشمنان فراوان است اما موجب نمی شود که این گونه منفعل باشیم و انتظار از افراد مؤمن فراوان است.

 رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه ادامه داد: سال 59 در یکی از شهرهای استان خوزستان که تمامی گروه های ضد انقلاب در آن فعالیت می کردند و با هر گونه حرکت اسلامی به مقابله می پرداختند بحث حجاب مطرح شد.

وی افزود: در صورت پذیرفته شدن حجاب در یکی از دبیرستان های این شهر که از معروف ترین مدارس نیز به شمار می رفت، سایر افراد نیز به تبعیت از آنها حجاب را می پذیرفتند؛ هنگامی که مدیر آموزش و پرورش این شهر برای مشورت به جمعی از طلاب مراجعه کرد طلبه ای پیشنهاد داد تا برای پذیرش حجاب رأی گیری انجام شود گرچه از نظر برخی این کار خطرناک بود زیرا گمان می کردند اکثرا حجاب را نمی پذیرند اما رأی گیری برگزار شد و نزدیک به هفتاد درصد دختران حجاب را پذیرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی اضافه کرد: در این مدرسه فقط 30 درصد دختران مخالف حجاب بودند اما به گونه ای فعالیت کرده بودند که نشان می داد همه با حجاب مخالف هستند که اکنون نیز این گونه است و به هر مکانی که می رویم فرهنگ غربی سایه انداخته است و این هجمه های دشمنان اجازه نمی دهد برکات انقلاب لمس شود و اگر چیزی بگوییم متهم می شویم اما با هم فکری می توان بر آن غلبه کرد.

وی با بیان داستان سالم شدن یک دختر فلج اظهار کرد: برای خوب شدن بیماری یک دختر فلج سه عامل، عشق تمام عیار، احساس خطر کردن و احساس تنهایی لازم است و اکنون نیز ما در این شرایط هستیم.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه خطاب به حاضران در نشست گفت: در شما عزیزان عشق به اسلام و ایران وجود دارد؛ در زمینه خطر نیز دشمنان تهاجم سنگینی را آغاز کرده اند که اگر ما خطر را احساس و شرایط را به خوبی درک کردیم نقشه های آنها را نقش برآب می کنیم از سوی دیگر خودمان باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم تحولی ایجاد کنیم.

وی در پایان با اشاره به اهداف برگزاری همایش حوزویان مهندس خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این همایش شناسایی ظرفیت ها و هویت دادن به یکدیگر است؛ از سوی دیگر شما عزیزان نسبت به روحانیت دین دارید که به خاطر همین دین باید به طلاب از راه های مختلف کمک کنید./1324/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات