۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۵۷۸۱۱۴

هشدار نمایندگان مجلس افغانستان نسبت به حملات تروریستی در عاشورای حسینی

رییس پارلمان افغانستان با اشاره به افزایش ناامنی‌ها اعلام کرد که مراسم عاشورا باید پر شورتر از همیشه برگزار شود و نهادهای امنیتی نیز وظیفه دارند تا به صورت جدی امنیت مردم در این ایام را بیش از گذشته تامین کنند.
حمله تروریستی به مسجد شیعیان در افغانستان

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی افزایش حملات گروه تروریستی داعش به شیعیان در کابل اعضای پارلمان افغانستان خواستار توجه جدی نهادهای امنیتی به تامین امنیت مراسم عاشورا در این کشور شدند.

«عبدالرئوف ابراهیمی» رییس پارلمان افغانستان گفت: تامین امنیت شهروندان از مسؤولیت‌های اساسی دولت افغانستان است و نهادهای امنیتی باید به صورت جدی امنیت مراسم عاشورا را تامین کنند.

وی افزود: مراسم عاشورا برای مردم افغانستان مهم است و باید در سایه امنیت کابل پرشورتر از همیشه برگزار شود.

«صادقی زاده نیلی» نماینده مردم دایکندی در پارلمان تصریح کرد که شهروندان شیعه و سنی در افغانستان باید در کنار یکدیگر مراسم عاشورا را برگزار کنند و اجازه ندهند که دشمنان مردم افغانستان وحدت و همبستگی آنها را خدشه دار کنند.

از زمستان سال گذشته تا کنون داعش 7 حمله تروریستی به شیعیان در غرب کابل انجام داده است.

این حملات به مسجد «امام زمان عج» در دشت برچی، مرکز فرهنگی، اجتماعی «تبیان»، مراسم سالگرد شهادت «عبدالعلی مزاری»، جشن نوروز، مرکز توزیع شناسنامه‌ها در غرب کابل، مرکز آموزشی «موعود» و باشگاه پهلوانی «میوند» انجام شده است که دست 270 شهید و بیش از 500 زخمی برجا گذاشته است.

این در حالی است که با وجود وعده‌های زیاد دولت مبنی بر تامین مناطق شیعه نشین و اماکن مذهبی حملات هدفمند داعش به اماکن مذهبی، مراکز آموزشی و تجمعات شیعیان در افغانستان افزایش یافته است.

 برخی از کارشناسان افغان پایان ناپذیر بودن حملات خونین داعش را نشان دهنده کوتاهی عامدانه ارگ ریاست جمهوری در قبال شیعیان در این کشور می‌دانند.

گمانه‌زنی‌هایی نیز وجود دارد که شورای امنیت ملی افغانستان از جمله «حکمتیار» رهبر حزب اسلامی در سازماندهی حملات گروه تروریستی داعش به مناطق شیعه نشین در این کشور نقش دارند./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: تسنیم

ارسال نظرات