۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۵۷۹۸۶۰
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین پناهیان:

گروه‌های مردمی و جهادی با کارآفرینی به یاری محرومان بشتابند

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمة با تاکید بر اینکه گروه‌های مردمی و جهادی برای یاری مردم و رفع مشکلات اقتصادی وارد میدان شوند، گفت: کارآفرینی و اشتغال زایی تنها راهکار برای عبور از مشکلات اقتصادی است.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمة، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه دوم ماه محرم‌الحرام در دانشگاه هنر برگزار شد، گفت: تلاش برای کسب روزی حلال جهاد فی سبیل الله و مایه قوام جامعه است.

وی افزود: ما با تقویت و توسعه فرهنگ مقاومت می‌توانیم شاهد اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و رشد علمی و پیشرفت کشور باشیم؛ ما باید فرهنگ مقاومت را در اخلاق و رفتار خودمان پیاده کرده و از اخلاق برآمده از ضعف اجتناب کنیم، فرهنگ مقاومت مانع دین زدگی انسان می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین پناهیان با تأکید بر اینکه فرهنگ مقاومت باید در همه ابعاد زندگی انسان جاری باشد، ابراز کرد: اگر این فرهنگ در خانواده‌ها نهادینه می‌شد امروز شاهد افزایش آمار طلاق در جامعه نبودیم.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمة با بیان اینکه مسلمانان باید به دنبال تقویت اقتصاد باشند تا قدرتمند شوند، اظهار داشت: غرب‌گرایان به دنبال پولدار شدن هستند تا قدرتمند شوند دین‌داران نیز باید به دنبال کسب ثروت باشند.

وی با اشاره به اینکه دین برای سعادت و نجات بشر آمده است، عنوان کرد: پولدار شدن یک انسان مومن بیانگر بی‌دین شدن و بی‌توجهی او به مسائل عبادی نیست. خداوند در قرآن کریم انسان‌ها را به انجام مسائل عبادی و مبارزه با طاغوت دعوت می‌کند بنابراین برای مبارزه با طاغوت انسان باید قدرتمند شود و یکی از ابزارهای قدرت، قدرت اقتصادی است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین پناهیان با تأکید بر اینکه در جامعه دینی کسی حق ندارد اموال صامت داشته باشد، گفت: اموال مومن باید در چرخش باشد نه اینکه در گوشه‌ای ذخیره شود و کسی از آن سود نبرد.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمة با اشاره به کلام امام راحل که فرمودند: با احکام دین نباید قشری برخورد شود، عنوان کرد: امام راحل کسانی را که به صورت قشری با احکام الهی رفتار می‌کنند نفرین کردند؛ بنابراین اقتصادی رفتار کردن افراد برای کسب مال و روزی بیشتر و حلال ربطی به بی دین شدن آنان ندارد و خداوند موافق راحت طلبی و تنبلی انسان‌ها نیست از این رو ثروتمند شدن منافاتی با دینمداری ندارد.  

وی افزود: در نظام سرمایه گذاری افراد با یکدیگر رقابت می‌کنند تا دیگری را کنار بزنند اما در جامعه دینی افراد رقابت می‌کنند تا با ایثار و گذشت دیگران را هم متمکن کنند، در جامعه دینی برخلاف نظام سرمایه گذاری هرگز اخلاق ذبح نمی‌شود و کسی به دنبال عبور از دیگر نیست.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین پناهیان با بیان اینکه جهاد با اموال مهم‌تر از جهاد انفس است، تاکید کرد: امروز نیاز است جوانان به اطراف و اکناف شهرها بروند و با راه اندازی انژیوهای اقتصادی و کارآفرینی بدون اینکه هدفشان سودبردن شخصی باشد به سودبردن و قدرتمند شدن مردم فکر کنند و آنان را از نظر شغلی و اقتصادی یاری کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسانی که طرح‌های اقتصادی و کارآفرینی دارند وارد میدان شوند و با راه اندازی گروه‌های مردمی در اطراف و اکناف شهرها اشتغال زایی کنند و این ایثار و فداکاری بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه بیکاری تنها به مساله اقتصادی ضربه نمی‌زند بلکه معنویات مردم را نیز در معرض آسیب قرار می‌دهد، اظهار داشت: زندگی جمعی باید مبتنی بر ایثار باشد امت پیامبرخاتم(ص) با ایثار در آسمان‌ها شناخته می‌شوند بر همین اساس ایثار بالاترین ویژگی مومن است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین پناهیان اربعین حسینی را مظهر ایثار و فداکاری نسبت به یکدیگر بیان کرد و گفت: فرق جامعه سرمایه داری با جامعه شیعی در همین ایثار است بنابراین مشکلات اقتصادی با تشکیل گروه‌های مردمی جهادی قابل رفع است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات