۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۵۸۱۹۱۱

آیت الله حکیم خواستار دوری از تعصب و تقلیدهای کورکورانه شد

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف بر ضرورت دوری از تعصب و تقلید های کورکورانه تاکید کرد و خواستار پیروی از حقیقت شد.
دیدار علمای صوفیه با آیت الله حکیم

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، بیش از 30 تن از علمای صوفیه آفریقا و برخی از مسیحیان فرانسه با حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار کردند.

حضرت آیت الله حکیم در این دیدار بیان کرد: جهانیان باید از تعصب و تقلیدهای کورکورانه دوری ورزند تا بتوانند به حق دست پیدا کرده و از حقیقت پیروی کنند.

وی خواستار دوری از گمراهی شد و تصریح کرد: اگر انسان ها از فضاهای غبار آلود دوری کنند در انتخاب مسیر اصلاح و حق آزاد خواهند بود.

این مرجع تقلید بر ضرورت توکل بر خداوند متعال تاکید کرد و گفت: ما باید در مسیر رضایت الهی قدم برداریم زیرا آخرت و روز حسابرسی برای تک تک ما وجود خواهد داشت.

وی خواستار افزایش ارتباطات بین مسلمانان شد و ادامه داد: مسلمانان باید به دور از تحت تاثیر قرار گرفتن از عوامل مختلف و تبلیغات سوء دشمنان با فرهنگ و اعتقادات یکدیگر آشنا شوند.

حضرت آیت الله حکیم با اشاره به آیه 70 و 71 سوره الزمر خاطرنشان کرد: خداوند سبحان در این دو آیه می فرماید: « وَوُفِّيَتْ كُلُّ نَفْسٍ مَّا عَمِلَتْ وَهُوَ أَعْلَمُ بِمَا يَفْعَلُونَ وَسِيقَ الَّذِينَ كَفَرُوا إِلَىٰ جَهَنَّمَ زُمَرًا ۖ حَتَّىٰ إِذَا جَاءُوهَا فُتِحَتْ أَبْوَابُهَا وَقَالَ لَهُمْ خَزَنَتُهَا أَلَمْ يَأْتِكُمْ رُسُلٌ مِّنكُمْ يَتْلُونَ عَلَيْكُمْ آيَاتِ رَبِّكُمْ وَيُنذِرُونَكُمْ لِقَاءَ يَوْمِكُمْ هَٰذَا ۚ قَالُوا بَلَىٰ وَلَٰكِنْ حَقَّتْ كَلِمَةُ الْعَذَابِ عَلَى الْكَافِرِينَ» (و به هر کس آنچه انجام داده است بی کم و کاست داده می شود، و او نسبت به آنچه انجام می دادند از همه آگاه تر است و کسانی که کافر شدند گروه گروه به سوی جهنم رانده می شوند، وقتي به دوزخ می رسند، درهای آن گشوده می شود و نگهبانان دوزخ به آنها می گويند: (آيا رسولانی از ميان شما به سويتان نيامدند که آيات پروردگارتان را برای شما بخوانند و از ملاقات اين روز شما را بر حذر دارند؟!) می گويند: (آري، (پيامبران آمدند و آيات الهي را بر ما خواندند، و ما مخالفت کرديم!) ولی فرمان عذاب الهي بر کافران مسلم شده است.)

وی با اشاره به رشادت و ایثار ائمه اطهار (علیهم السلام) و پیروان آنان گفت: این ایثار و جانفشانی به علت قدم برداشتن آنان در مسیر حقیقتی است که خداوند متعال در قرآن کریم و رسول اکرم (ص) آنان را ترسیم کرده است.

گفتنی است که این علمای صوفیه و مسیحیت برای حضور در پنجمین همایش بین المللی «تراتیل سجادیه» که از سوی آستان مقدس حسینی در کربلا معلا برگزار شد، به عراق سفر کرده اند و در حاشیه این همایش با علما و مراجع تقلید دیدار داشتند./994/ب901/ف

ارسال نظرات