۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۸۳۲۶۰
نماینده آیت الله سیستانی:

مبارزه فکری و عقیدتی با داعش وظیفه علمای دین است

نماینده حضرت آیت الله سیستانی بیان کرد: مبارزه فکری با جریان تروریستی داعش پایان یافته است اما تلاش برای مبارزه با اندیشه ها و عقاید آنان همچنان باید ادامه داشته باشد.
حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، جمعی از علما و عشائر از استان های شمالی و غرب عراق ضمن سفر به شهر مقدس کربلا و زیارت بارگاره مطهر اباعبدالله الحسین (علیه السلام) با حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی دیدار و گفت وگو کردند.

حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی در این دیدار مبارزه با اندیشه های داعش را وظیفه علما دانست و گفت: مبارزه فکری با جریان تروریستی داعش پایان یافته است ولی تلاش برای مبارزه با اندیشه ها و عقاید آنان همچنان باید ادامه داشته باشد.

وی بر ضرورت خودسازی علما تاکید کرد و اظهار داشت: علمای دین در ابتدا باید نفس خود را اصلاح و سپس مردم را به اصلاح و مسؤولیت پذیری دعوت کنند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی خواستار ایفای نقش علمای دین در زمینه بازسازی مناطق تخریب شده در دوران مبارزه با جریان تروریستی داعش و ارائه خدمات مناسب و مطلوب به آوارگان شد.

وی ادامه داد: علمای دین باید به صورت مستقیم و با استفاده نمایندگان خود در ارگان های دولتی و پارلمان زمینه بازسازی و خدمت به آوارگان را فراهم کنند.

حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی عنوان کرد: علمای دین نباید فرصتی برای بازگشت عناصر باقی مانده از جریان تروریستی داعش را فراهم کنند بلکه به هر شکلی که ممکن است باید با آنان به مبارزه برخیزند.

وی بر ضرورت هوشیاری نسبت به استفاده از شبکه های اجتماعی و رسانه ها تاکید کرد و اظهار داشت: مردم عراق باید بیش از پیش با یکدیگر متحد و همدل باشند و همبستگی خود را حفظ کنند.

تولیت شرعی آستان مقدس حسینی گفت: این روزها شاهد برپایی موکب های حسینی به دست مردم غیور عراقی و با حمایت نیروهای امنیتی هستیم که لباس، غذا و مایحتاج زائران را تامین می کنند؛ این گونه فعالیت ها یک الگوی مناسب برای همدلی و همبستگی است./994/ب901/ف

ارسال نظرات