۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۵۸۴۹۵۰
در دیدار دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شد؛

انتقاد آیت الله نوری همدانی از عدم قاطعیت مسؤولان در مبارزه با قاچاق و مواد مخدر| با حرف زدن کار درست نمی شود

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که با حرف زدن‌کار درست نمی شود، از عدم قاطعیت مسؤولان برای حل مشکلات انتقاد کرد و گفت: برخی مدام می گویند قاچاق وجود دارد اما چرا عملا جلوی قاچاق را نمی گیرند؟
دیدار رئیس سازمان اوقاف با مراجع تقلید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در دیدار سردار مؤمنی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برای ریشه کن کردن اعتیاد باید اقدامات ریشه ای کرد، گفت: مواد مخدر و اعتیاد یکی از مشکلات و بلاهای کشور است که باید مقابله کرد.

وی افزود: باید جلوی تولید و توزیع مواد مخدر  به صورت گرفته شود، از زمانی که آمریکا به افغانستان راه پیدا کرده سعی داشته که اهداف شوم خود را در جنبه های مختلف برای ضربه زدن به ایران و امت اسلامی اجرایی کند و حضور آمریکا در افعانستان سبب بدبختی های بسیاری برای مردم این کشور شده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: باید با افغانستان که مواد مخدر از آن وارد می شود قاطعانه صحبت کنیم تا این موضوع حل شود و نباید در این مسأله مهم نرمش نشان داد چرا که اعتیاد آسیب های فراوانی به جامعه وارد می کند.

وی ادامه داد: اعتیاد تنها ضرر اقتصادی ندارد بلکه نیروی انسانی کشور  را که باید نیروی مولد باشد آلوده و مریض می کند که نتیجه آن آسیب های متعدد و افزایش طلاق و از هم‌پاشیدگی خانواده ها می شود؛ بنابراین کار شما در مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد دارای ثواب بسیاری است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که با حرف زدن‌کار درست نمی شود، از عدم قاطعیت مسؤولان برای حل مشکلات انتقاد کرد و ابراز داشت: برخی مدام می گویند قاچاق وجود دارد و تنها حرف می زنند اما عمل نمی کنند چرا عملا جلوی قاچاق را نمی گیرند؟

وی عنوان کرد: باید قاطعانه جلوی ورود قاچاق و مواد مخدر را گرفت، دشمن مانند سابق جنگ نظامی ندارد اما پول خرج می‌کند و نقشه می کشد که به ایران اسلامی ضربه بزند و اعتیاد یکی از آن موارد است، بنابراین باید هوشیار بود و مشکلات را ریشه ای حل کرد، باید قاطعانه عمل کنیم تا موفقیت های بیشتری حاصل شود

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: گاهی مکرر می گویند قاچاق وارد می شود  و چنین و چنان است و مدام رسانه ها درباره آن می نویسند اما چرا کار را سست می‌گیرند؟ یعنی کشوری که این اندازه قدرت دارد نمی تواند جلوی ورود قاچاق و مخدر را بگیرد؟ علت این است که برخی مسؤولان سست گرفته اند و جدی وارد کار نمی شوند؛ این همه هزینه جانی و مالی می شود اما هنوز در مواد مخدر مشکل داریم.

وی اضافه کرد: باید سراغ علت ها رفت و از ریشه برخورد کرد، باید فقر و بیکاری و سایر مشکلات را با نگاهی دقیق و تلاشی جهادی ریشه کن کنیم، در مسیر مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد باید فرهنگ سازی شود و رسانه ها در این زمینه وظیفه دارند جامعه را با آسیب های اعتیاد آشنا کرده و جامعه را هوشیار کنند.

در ادامه می توانید گزیده ای از بیانات حضرت آیت الله نوری همدانی را از اینجا بشنوید.

ارسال نظرات