۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۹
کد خبر: ۵۹۰۱۶۴
کوهکن در گفت وگو با رسا:

هواداران اندیشه آمریکایی به عاقبت سازشکاران بنگرند| مذاکره بهانه تضعیف مقاومت است

هواداران اندیشه آمریکایی به عاقبت سازشکاران بنگرند| مذاکره بهانه تضعیف مقاومت است
نماینده مجلس با اشاره به این که آمریکا به بهانه مذاکره می خواهد خط مقاومت را تضعیف کند، گفت: طرفداران سازش با آمریکا به عاقبت کشورهای سازشکار بنگرند.

محسن کوهکن عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که قبل از انجام هر مذاکره ای باید در نظر گرفت که چه مقدار می توان به طرف مقابل اعتماد کرد، گفت: با مشاهده بدعهدی ها و عدم پایبندی آمریکا به تعهداتش، مذاکره معنا و مفهوم پیدا نخواهد کرد.

وی با اشاره به عهدشکنی ها، بی توجهی ها به قوانین بین الملل و یکجانبه گرایی های آمریکا اظهار داشت: هنگامی که دو طرف اقدام به مذاکره می کنند، باید از حداقل های تضمین برای ایفای تعهدات پس از مذاکره آگاه باشند، بنابراین هنگامی که هیچگونه اعتمادی به یک طرف مذاکره وجود ندارد، مذاکره بی معنا خواهد بود.

کوهکن به عاقبت برخی کشورهای سازشکار اشاره و ابراز کرد: در چند دهه اخیر شاهد جملات بسیاری از کسانی بوده ایم که مسیر تمایل به سازش را پیش رفتند و پس از آن به صراحت به اشتباه خودشان اعتراف کردند؛ یکی از این افراد «یاسر عرفات» بود که در روزهای آخر عمر خود در پاسخ به سؤال یک خبرنگار مبنی بر این که «بزرگترین اشتباهی که در عمر سیاسی خود مرتکب شدید چه بود» گفت «بزرگترین اشتباه من اعتماد به آمریکایی ها بود».

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین با دقت در سرنوشت قذافی نیز در می یابیم که آمریکا در قبال تعهداتی که می دهد، هیچگونه پایبندی ندارد؛ قذافی با اعتماد به آمریکا مطالعات انرژی هسته ای کشور خود را تقدیم آن ها کرد، اما آمریکایی ها به هیچکدام از تعهدات خود وفا نکردند.

وی با اشاره به این که امروز همگان به ناصالح بودن آمریکا برای مذاکره اذعان دارند، بیان کرد: مذاکره با آمریکا نه تنها برای مملکت منفعت ندارد، بلکه ضرر هم خواهد داشت.

کوهکن با بیان این که آمریکا با پیش کشیدن بحث مذاکرات به دنبال آن است که خط مقاومت را در هم شکسته و تضعیف کند، گفت: آمریکایی ها با بهانه مذاکرات جلو آمده و قصد دارند به اهداف خود در منطقه دست پیدا کنند؛ آن ها می خواهند اهداف خود در زمینه فلسطین اشغالی را محقق کرده و ایادی خودشان در منطقه (یعنی همان کشورهایی را که از آن ها به عنوان گاو شیرده یاد می کنند) را حمایت و تقویت کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که هیچ ادله منطقی و عقلانی برای مذاکره با آمریکا وجود ندارد، عنوان داشت: با وجود مشاهده این حجم از بدعهدی های آمریکا کسانی که از مذاکره دم بزنند خودشان زیر سؤال خواهند رفت، زیرا یا عنصری ساده برای پیشبرد راهبردهای سازشکارانه بوده و یا برای این کار مأمور شده اند.

وی با اشاره به این که کسانی که به دنبال سازش با آمریکا هستند، روی ریل مرعوب بودن در قبال آمریکایی ها قرار دارند، تصریح کرد: این عده همواره از این که خطر از جانب آمریکا کشور را تهدید می کند، احساس ترس کرده و سعی دارند این حس خود را برای جامعه تبیین کنند، از همین جهت برای رسیدن به اهداف خود مباحثی همچون «جنگ» را مطرح کرده تا مردم گمان کنند مذاکره نکردن به جنگ و جنگیدن ختم خواهد شد.

کوهکن با بیان این که طرفداران سازش با آمریکا دچار یک اشتباه بزرگ استراتژیک شده اند، یکی از آسیب های صاحب تریبون بودن این افراد را اینگونه بیان کرد: وقتی کسانی که دچار اشتباهات بزرگ استراتژیک می شوند دارای تریبون و بلندگو باشند، بوق و صدای شان بلندتر از دیگران خواهد بود.

 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9

 

/841/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات