۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۵۹۰۶۹۲

انتشار "امام موسی صدر؛ امامِ گفتگو، صلح، مدارا"

انتشار
سيدعباد الله هاشمی در کتاب «امام گفتگو، صلح، مدارا» به زندگی و افکار امام موسی صدر پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی انتشارات اطلاعات، امام موسی صدر یكی از متفكران عمل‌گرای قرن بیستم است كه با مهاجرت به لبنان تلاش نمود تفرقه ایجادشده بین فرق و مذاهب مختلف جامعه لبنان را كه ناشی از تفكر و تلاش استعمار فرانسه بود كم نموده و با افزایش خواسته‌های جمعیت‌های اسلامی خصوصاً جنبش امل و شیعیان لبنان و ایجاد تعامل از طریق گفتگو و تساهل میان مسلمانان و مسیحیان، به‌خصوص مسیحیان و شیعیان، مسیر حركت در جهت ایجاد وحدت و جلوگیری از قتل و خونریزی و كشتار انسانهای بی‌گناه را دنبال نماید. او با تحمل تهمت‌ها و دشمنی‌ها همچون كوهی در برابر طوفان حوادث لبنان ایستادگی نمود.
در اثر حاضر زندگی و آرا و افكار امام موسی صدر، در طی چهار فصل مورد بررسی قرار گرفته است.
این بررسی به دلیل متفاوت بودن امام موسی صدر نسبت به روحانیون سنتی عصر خود خواندنی است.
در سخن نخست این كتاب آمده است: «امام موسی صدر با ورود به لبنان با توجه به شناختی كه از جامعه لبنان به‌دست آورده بود، توانست با تأسیس مؤسسات خیریه، فرهنگی و… تا حدودی جلوی فقر اقتصادی و فرهنگی را بگیرد. وی با روحیه تساهل و تسامح و همچنین با برقراری ارتباط با مردم و سران گروهها، ادیان و فرق به وسیله گفتگو و تعامل موفق شد تا حدودی یكپارچگی را در جامعه چندپارۀ لبنان به‌وجود آورد.»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی انتشارات اطلاعات، امام موسی صدر یکی از متفکران عمل‌گرای قرن بیستم است که با مهاجرت به لبنان تلاش نمود تفرقه ایجادشده بین فرق و مذاهب مختلف جامعه لبنان را که ناشی از تفکر و تلاش استعمار فرانسه بود کم نموده و با افزایش خواسته‌های جمعیت‌های اسلامی خصوصاً جنبش امل و شیعیان لبنان و ایجاد تعامل از طریق گفتگو و تساهل میان مسلمانان و مسیحیان، به‌خصوص مسیحیان و شیعیان، مسیر حرکت در جهت ایجاد وحدت و جلوگیری از قتل و خونریزی و کشتار انسان‌های بی‌گناه را دنبال نماید. او با تحمل تهمت‌ها و دشمنی‌ها همچون کوهی در برابر طوفان حوادث لبنان ایستادگی نمود.
در اثر حاضر زندگی و آرا و افکار امام موسی صدر، در طی چهار فصل مورد بررسی قرار گرفته است.
این بررسی به دلیل متفاوت بودن امام موسی صدر نسبت به روحانیون سنتی عصر خود خواندنی است.
در سخن نخست این کتاب آمده است: «امام موسی صدر با ورود به لبنان با توجه به شناختی که از جامعه لبنان به‌دست آورده بود، توانست با تأسیس مؤسسات خیریه، فرهنگی و… تا حدودی جلوی فقر اقتصادی و فرهنگی را بگیرد. وی با روحیه تساهل و تسامح و همچنین با برقراری ارتباط با مردم و سران گروهها، ادیان و فرق به وسیله گفتگو و تعامل موفق شد تا حدودی یکپارچگی را در جامعه چندپارۀ لبنان به‌وجود آورد.»

«امام گفتگو، صلح، مدارا» را انتشارات اطلاعات با قیمت بیست‌هزار تومان در ۳۴۴ صفحه چاپ کرده است. /۹۲۵/

 

 

ارسال نظرات