۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۵۹۱۶۷۶
رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

جامعه به تغذیه جسم بیشتر از تغذیه روح اهمیت می‌دهد

جامعه به تغذیه جسم بیشتر از تغذیه روح اهمیت می‌دهد
رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان سرانه مطالعه در کشور را تأسف بار خواند و گفت: جامعه به تغذیه جسم بیشتر از تغذیه روح اهمیت می‌دهد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی شنبه شب در آیین رونمایی از ۸ عنوان کتاب در حوزه دین که در سومین نمایشگاه سراسری کتاب پایتخت کتاب ایران- کاشان با حضور آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان برگزار شد، گفت: بعد از شکست دشمن در جنگ سخت امروز در جنگ نرم خود به دنبال رسیدن به اهداف خودش است.

وی جنگ نرم دشمن را همراه با تلفات انسانی دانست و یک از دلایل تلفات در جبهه جنگ نرم را جهالت و نادانی اعلام کرد و افزود: جامعه و به ویژه نسل جوان جامعه برای مقابله با جنگ نرم دشمن در فضا مجازی و تبلیغات ماهواره‌ای نیاز به آگاهی و مطالعه بیشتر دارد.

حجت الاسلام حسینی در ادامه سرانه مطالعه در کشور را تأسف بار خواند و اظهار داشت: امروز هزینه برای خرید کتاب در مقایسه با هزینه‌های دیگر زندگی قابل مقایسه نیست و کتاب در سبد خرید خانواده‌ها جایگاهی ندارد.

وی ادامه: امروز جامعه به تغذیه جسم بیشتر از تغذیه روح اهمیت می‌دهد و سرمایه گذاری در بخش تغذیه روح جایگاه ندارد و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه کم رنگ است و متولیان امور فرهنگی باید پاسخگو باشند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان در ادامه معرفی مؤلفان در حوزه دین را حلقه مفقوده شهرستان کاشان دانست و عنوان کرد: در بین علما و فضلای شهرستان کاشان مؤلفان زیادی هستند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: از افتخارات شهرستان کاشان این است از علمایی برخوردار است که دارای تألیفات بسیار ارزشمند و فاخری هستند که نتوانسته ایم برای معرفی آن‌ها به جامعه برنامه درخور توجهی داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با همکاری حوزه علمیه برای برگزاری نمایشگاه ویژه علما و فضلای مؤلف شهرستان کاشان اهتمام ویژ داشته باشند.

لازم به ذکر است، چهاردهیمن نمایشگاه کتاب اصفهان و سیصد و هفتاد و هفتمین نمایشگاه کتاب استانی و سومین نمایشگاه سراسری کتاب پایتخت کتاب ایران – کاشان از ۵ تا ۱۱ دی ماه در مصلی بقیه الله الاعظم در بلوار امام رضا (ع) کاشان دایر است، این نمایشگاه به مدت یک هفته همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان به کتاب است./۱۳۰۷/پ310/ب1
ارسال نظرات