۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۵۹۲۲۴۴
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

رویکرد اجتماعی جامعه روحانیت تقویت شود| روحانیت باید ملجأ و خادم مردم باشد

رویکرد اجتماعی جامعه روحانیت تقویت شود| روحانیت باید ملجأ و خادم مردم باشد
امام جمعه موقت تهران با بیان این که رویکرد اجتماعی جامعه روحانیت باید تقویت شود، گفت: جامعه روحانیت باید بی تکلف، راحت و صمیمانه با مردم رفتار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران پیش از ظهر امروز در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با اشاره به این که شبکه پرنور و استوار نماز جمعه همانند حصاری محکم در حوالی 900 شهر کشیده شده است، گفت: نماز جمعه با طراوت به نیابت از حوزه علمیه در متن مردم نقش آفرینی می کند.

وی با اشاره به این که نماز جمعه از برکات بزرگ انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: نماز جمعه یکی از شیرین ترین میوه های شجره طیبه انقلاب نماز جمعه است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با تأکید بر این که ضرورت دارد در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نگاهی به دستاوردهای 40 ساله نماز جمعه داشته باشیم، ابراز کرد: احصای اولیه دستاوردهای نماز جمعه نشانگر افتخارات ارزنده این نهاد است.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با اشاره به این که رهبری نماز جمعه را نهاد پربرکت رحمانی خواندند، عنوان کرد: اکثر قریب به اتفاق حوزه هایی که ساخته شده همه به دست پرتوان ائمه جمعه تأسیس، اداره و پشتیبانی شده اند؛ همچنین تأسیس برخی دانشگاه ها، مراکز دینی و آموزشی از دستاوردهای دیگر نماز جمعه بوده است.

وی با اشاره به خدمات اجتماعی نماز جمعه بیان کرد: نماز جمعه در حل مسائل و مشکلات اجتماعی مردم همانند کمبود بیمارستان بسیار نقش آفرینی کرده است؛ ما در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می خواهیم دستاوردهای نماز جمعه جمع بندی کرده و به مردم ارائه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان این که باید ابعاد مختلف نماز جمعه تقویت شود، افزود: در شرایط فعلی برای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی نیازمند هستیم نماز جمعه از جهات مختلف تقویت شود؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند نهاد نماز جمعه باید ارتقای کیفیت و شکوفایی پیدا کند و به اوج مطلوبیت برسد، بنابراین ما پای این امر جان می گذاریم و با همه توان به کمک حوزه علمیه قم مطالبات رهبری را محقق خواهیم کرد.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: یکی از مهم ترین شرایط صیانت انقلاب تقویت نماز جمعه به عنوان حصار معنوی کشور است، بر این اساس علمای بزرگ باید با نقد و نظرات خود ما را یاری کنند.

وی با بیان این که نماز جمعه باید به لحاظ کیفیت و کمیت ارتقا پیدا کند، ابراز داشت: حضور مردم و اقبال جامعه جوان از نماز جمعه نشانگر کیفی سازی نماز جمعه است؛ نماز جمعه ای موفق است که جوانان را در شرایط کنونی جذب کند، بنابراین نماز جمعه باید مجهز شود تا ائمه جمعه به عنوان خط نگهدار تعالی معنوی و فرهنگی شهرها بتوانند در مهندسی فرهنگی جامعه نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری تصریح کرد: نقشه های راه نباید در بایگانی ها باشد، بلکه باید از بایگانی ها خارج شده و از آن ها به عنوان الگوی مهندسی فرهنگی جامعه استفاده شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که رویکرد اجتماعی جامعه روحانیت باید تقویت شود، افزود: در حال حاضر به نظر می رسد جامعه روحانیتی که صاحب مناصب هستند باید رویکرد اجتماعی خود را تقویت کنند، زیرا از رویکرد اجتماعی مقداری غفلت شده است؛ روحانیت باید بی تکلف، راحت و صمیمانه با مردم رفتار کنند.

وی افزود: امروز وجود رویکرد اجتماعی میان جامعه روحانیت از سوی عموم مردم به یک مطالبه تبدیل شده است؛ حوزه در تقویت روحیه اجتماعی میان طلاب تجدید نظر کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان این که روحانیت باید ملجأ و خادم مردم باشد، گفت: ما باید با تأسی به علمای سلف لباس خدمت بپوشیم، با حضور در متن مردم مشکل گشای گرفتاری های آن ها باشیم و در متن این خدمت، آن ها را به سوی دین دعوت کنیم.

امام جمعه موقت تهران بر ضرورت توجه به مسأله مسجد تأکید و عنوان کرد: ما مسجد را دسته کم گرفته و به آن بی مهری کرده ایم؛ بی مهری به مسجد همانند بی مهری به مادر است، زیرا مسجد منشأ حرکت های انقلابی بوده و انقلاب از دل مساجد برخاسته است، بر این اساس احیای مساجد یکی دیگر از وظایف مهم ما به شمار می رود.

گزیده ای از خبر را می توانید درکلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 10

 

/841/پ201/ق

ارسال نظرات