۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۵۹۲۴۳۹
معاون اداری مالی کمیته امداد تأکید کرد؛

مدیریت جهادی در خدمت حذف فقر

مدیریت جهادی در خدمت حذف فقر
میرهاشم موسوی گفت: از مهم‌ترین مصادیق امیدآفرینی برای از بین بردن فقر در جامعه، بهره‌مندی از شغل‌های خانگی است و این مهم، نشان‌دهنده مدیریت جهادی است.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، کمیته امداد استان قم در سه سال اخیر بسیاری از فعالیت‌های مددکاری و اشتغال مددجویان این نهاد را به بخش خصوصی واگذار کرده که نتایج خوبی به دنبال داشته است.

معاون اداری مالی کمیته امداد باهدف بررسی فرآیند و نتیجه برون‌سپاری طرح‌های مددکاری سالمندان، خانواده زندانیان و اشتغال مددجویان از این مراکز بازدید کرد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، میرهاشم موسوی، معاون اداری مالی کمیته امداد در بازدید از طرح برون‌سپاری مددکاری سالمندان تحت حمایت در پایگاه خدمات اجتماعی مؤسسه خیریه حضرت ابوالفضل (ع) که ضمن آشنایی از فرآیند تشکیل پرونده و نحوه خدمات‌رسانی به سالمندان در این مرکز، با دو مددجوی سالمند مراجعه‌کننده به این پایگاه گفت‌وگو کرد و نقاط قوت و ضعف طرح را از دیدگاه مددجویان نیز بررسی کرد.

 

از بین بردن فقر درجامعه، مهمترین مولفه مدیریت جهادی

 

وی همچنین از بانک اطلاعاتی مددجویان این نهاد در این پایگاه نیز دیدن و از بین 4000 پرونده واگذارشده، تعدادی پرونده را نیز به‌صورت تصادفی انتخاب و بازبینی کرد.

معاون اداری و مالی کمیته امداد در بازدید دوم خود از انجمن حمایت زندانیان استان قم که مددکاری تعداد 500 پرونده مددجویان دارای سرپرست زندانی را به عهده دارد با حجه الاسلام والمسلمین سیدکاظم میرعظیمی مدیر این انجمن به بحث و تبادل‌نظر در رابطه با شیوه‌های خدمت‌رسانی به این خانواده‌ها که جزء اقشار آسیب‌پذیر و آسیب‌دیده جامعه هستند پرداخت.

از دیگر طرح‌های برون‌سپاری کمیته امداد استان قم مرکز راهبری شغلی این نهاد است که توسط دی جی کار نخستین مرکز کاریابی الکترونیک، اشتغال مددجویان این نهاد را تسهیل، تسریع و پایدار کرده است.

در این مرکز از ابتدای اجرای این طرح به مدت حدود 6 ماه، 1876 مشاوره شغلی انجام‌شده است که هزار و 132 طرح منجر به ارائه خدمات اشتغال شامل تسهیلات اشتغال‌زایی، کاریابی و کار در منزل شده است.

معاون اداری مالی کمیته امداد، در این بازدید در جریان اجرای SPV های پیگیری شده در این مرکز شامل تولیدات صنایع چوبی، پرندگان تزئینی و پرورش زالو که در روستاهای قم توسط مددجویان کمیته امداد انجام می‌شوند یا در آینده نزدیک اجرا می‌شوند قرار گرفت.

میرهاشم موسوی در حاشیه این سفر در دیدار با کارکنان کمیته امداد استان قم بابیان اینکه پیشرفت امداد در مقابله با فقر و محرومیت مدیون نیروهای خدوم این نهاد است گفت: از مهم‌ترین مصادیق امیدآفرینی و تلاش برای از بین بردن فقر در جامعه بهره‌مندی از شغل‌های خرد و خانگی است که این مهم نشان‌دهنده مدیریت جهادی است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد منابع امداد را به سمت توانمندسازی خانوارها برده‌ایم افزود: درصدد هستیم با ساختار موجود در امداد سازوکارهای تحولی را توسط خود مردم شریف تقویت کنیم.

موسوی پیچیده شدن فقر را خاطرنشان کرد و گفت: بایستی حرکت‌های تحولی در امداد را تقویت کنیم و در انسجام و انجام برنامه‌های مالی و تحصیل بودجه موفقیت صددرصدی داشته‌ایم. /882/ت303/س

ارسال نظرات