۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۹۲۵۷۹

چند خبر کوتاه از خوزستان

چند خبر کوتاه از خوزستان
برگزاری نشست نقد کتاب «آزادگان می‌گویند»، برگزاری مسابقه نقاشی و قصه گویی در کتابخانه عمومی برکت امیرالمومنین(ع) باوی چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، نشست نقد و بررسی کتاب «آزادگان می‌گویند..» نوشته فرامرز حسینوند با حضور نویسنده کتاب و قهرمان داستان جمعه کرمپور و اساتید دانشگاه لالی در کتابخانه عمومی حکیم طوس لالی برگزار شد.

در این جلسه که به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان لالی و جمعی از شعرا و نویسندگان و علاقه‌مندان به تاریخ و ادبیات دفاع مقدس، در محل سالن آمفی تائتر کتابخانه عمومی حکیم طوس لالی برگزار شد.

جمعه کرمپور قهرمان داستان به عنوان یکی از راویان دفاع مقدس به بیان خاطرات در جبهه پرداخت و افزود: آشنایی نسل جدید با جنگ و دفاع مقدس تنها از طریق کتاب‌ها و فیلم‌هایی است که به استناد کتاب‌ها تهیه شده است.                         
وی گفت: باید تلاش کنیم با حمایت و تقویت بخش دفاع مقدس در کتابخانه ها، نسل جدید را با دلاورمردی‌های سلحشوران هشت سال دفاع مقدس بیش از پیش آشنا کنیم تا بدانند ایران سربلند امروز ریشه در خون‌های پاک شهدا، جانبازان و ایثارگرانی دارد که بهترین سال‌های عمر خود را در دفاع از خاک پاک سرزمین مان گذراندند و اینک نسل امروز باید از آن در مقابل دشمنان این انقلاب پاسداری کنند.

در این نشست منتقدین کتاب، ضمن اشاره به نقاط قوت و ضعف کتاب، این اثر را از آثار به یاد ماندنی از خاطرات دوران دفاع مقدس دانست و خواستار مطالعه این کتاب توسط قشر نوجوان و جوانان امروز شد.                                                 

در ادامه نویسنده کتاب به سختی‌های کار مصاحبه با رزمندگان و ثبت خاطرات دفاع مقدس اشاره کردند. آن‌ها در قید حیات بودن قهرمان اصلی کتاب را از برتری‌های  این اثر دانستند و خواستار حمایت مسئولین از نویسندگان حوزه دفاع مقدس شدند.

برگزاری مسابقه نقاشی و قصه گویی در کتابخانه عمومی برکت حضرت امیرالمومنین (ع) باوی

مسابقه نقاشی و نشست قصه گویی از کتاب «نصیحت خرس» نوشته ژاله راستانی با حضور مهدکودک و کلاس اول مدرسه نینوا در کتابخانه عمومی تازه تأسیس روستای صلیعه باوی برگزار شد.

محمد عبری، مسئول کتابخانه عمومی برکت حضرت امیرالمومنین (ع) گفت: هدف از اجرای این برنامه جذب دانش آموزان به سمت کتاب و کتابخوانی و حضور در کتابخانه است.

 وی بیان داشت: در ابتدای این نشست کتاب «نصیحت خرس» نوشته ژاله راستانی قصه خوانی شد و در ادامه مسابقه نقاشی و رنگ آمیزی انجام شد.

برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های تربیت فرزند

یوسف حمیدی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی باوی از برگزاری کارگاه مهارت‌های تربیت فرزند با محوریت کودک و خانواده با حضور میترا عبداللهی، روانشناس و مشاور خانواده  برای والدین در کتابخانه  خبر داد.

وی با اعلام این خبر گفت: ضرورت تربیت صحیح فرزندان و استفاده از تجارب ارزشمند تربیتی بر هیچ کس پوشیده نیست. ضروری است که والدین به ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه اهتمام ورزند که این امردر زندگی تاثیرات مثبت خود را  همچون افزایش دانش، تقویت استعداد و خلاقیت و هوش کودک، پر کردن اوقات فراغت، کسب مهارت‌های گوناگون را در بر دارد.

عبداللهی در این کارگاه به منظور ارتقاء سطح آگاهی مادران در زمینه مهارت‌های فرزند پروری و تشویق خود انگیزشی، مطالبی را بیان کرد و راهکار‌هایی را ارائه نمود.

وی گفت: مسائلی، چون اهمیت تغذیه در دروان کودکی، خطرات فضای مجازی و تاثیر استفاده بیش از حد از موبایل و اینترنت بر اخلاق و شخصیت فرد، ییگیری درس و مدرسه فرزند رادر این کارگاه بیان نمود.

برگزاری نشست جمع خوانی کتاب «پهلوان و فیل» در کتابخانه عمومی شهدای ملاثانی باوی

شهلا نیسی، کتابدار کتابخانه عمومی شهدای ملاثانی باوی از برگزاری نشست جمع خوانی کتاب «پهلوان و فیل» نوشته سید مهدی شجاعی در راستای جذب کودکان به مطالعه  در بخش کودک کتابخانه خبر داد.

وی هدف از این جمع خوانی را تقویت اعتماد به نفس، انس هرچه بیشتر با کتاب، گسترش مهارت‌های خواندن و افزایش قدرت بیان در نوجوانان عنوان کرد و گفت: در درراستای اجرای سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برنامه‌های فرهنگی مختلفی در کتابخانه‌های عمومی در حال اجرا است که جمع خوانی کتاب یکی از این برنامه‌ها می‌باشد.

شهلا نیسی بیان کرد: در این شیوه از کتابخوانی هر یک از حاضرین با قرائت صفحاتی از کتاب علاوه بر تجربه کتابخوانی گروهی از امکان بحث و تبادل نظر نیز برخوردار می‌شوند. /۹۴۵۶/ت303/ب1
ارسال نظرات