۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۵۹۴۶۸۵
حجت الاسلام حسینی کیا در گفت وگو با رسا:

مشکلات اقتصادی سبب غفلت از دستاوردهای انقلاب نشود|انقلاب به ایران عزت داد

مشکلات اقتصادی سبب غفلت از دستاوردهای انقلاب نشود|انقلاب به ایران عزت داد
نماینده مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی را سبب عزت و اقتدار ایران دانست و تأکید کرد که مشکلات اقتصادی نباید سبب غفلت از دستاوردهای انقلاب شود.

حجت الاسلام سید حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، پیشرفتهای اقتصادی و شکوفایی صنایع و معادن کشور را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: کشور ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف نسبت به شاخص‌های جهانی پیشرفت فراوانی داشته است.

وی افزود: در حوزه مخابرات قبل از انقلاب روستاهای مجهز به تلفن تعدادشان انگشت شمار بود اما امروز روستایی که تحت پوشش تلفن ثابت یا تلفن همراه نباشد، در سراسر کشور یافت نمی‌شود.

حجت الاسلام حسینی کیا با تاکید بر اینکه امروز در حوزه برق رسانی روستایی همه روستاها از امکانات برق و الکترونیک برخوردار هستند، ابراز کرد: پیش از انقلاب اکثریت روستاها در توزیع امکانات اصلا به حساب نمی‌آمدند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: همچنین در حوزه گازرسانی قبل از انقلاب حتی در یک روستا گازرسانی صورت نگرفته بود در حالی که امروز 95 درصد روستاها از نعمت گاز شهری بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی امنیت کشور در سایه حمایت قدرت‌های جهانی تامین و تضمین می‌شد، اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی تبدیل به یک قدرت منطقه‌ای شده است که دیگران از او حساب می‌برند.

حجت الاسلام حسینی کیا ادامه داد: در تمام طول تاریخ هر بار که جنگی در ایران صورت گرفته بخشی از کشور از دست رفته است، تنها جنگی که در آن حتی یک وجب از خاک کشور به تاراج نرفت و تمامیت ارضی آن به طور کامل حفظ شد، جنگ تحمیلی بوده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: اقتدار سیاسی و اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران واقعیتی است که امروز حتی دشمنان نیز به آن اعتراف می‌کنند.

وی با اشاره به دستاوردهای علمی پس از انقلاب اسلامی، گفت: تعداد دانشجویان و پزشکان کشور قابل مقایسه با تعداد آنان در دوران قبل از پیروزی انقلاب نیست، قبل از انقلاب ما قادر به تأمین پزشکان مورد نیاز کشور نبودیم اما امروز تا حدی در این حوزه پیشرفت کردیم که حتی در بسیاری از روستاها پزشکان متخصص مشغول به فعالیت هستند.

حجت الاسلام حسینی کیا ادامه داد: در تأمین تجهیزات پزشکی، تولید دارو، صنعت خودرو آمارها قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، اگر چه امروز مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد اما در مقایسه با دوران قبل از پیروزی انقلاب می‌توان گفت پیشرفت‌ها در همه حوزه‌ها چشمگیر و بسیار خوب بوده است./813/ت302/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات