۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۵۹۴۷۶۷
ابوترابی در گفت‌وگو با رسا:

امینت پایدار و استقلال از بیگانه مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است

امینت پایدار و استقلال از بیگانه مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش شاخصه امید به زندگی در انقلاب گفت: امینت پایدار، دموکراسی و استقلال مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول این چهل سال، گفت: از بارزترین نشانه‌های موفقیت و پیشرفت کشور بعد از انقلاب اسلامی شاخص امید به زندگی است.

وی افزود: بر اساس آمار رسمی سازمان ملل قبل از پیروزی انقلاب اسلامی متوسط عمر افراد 54 سال و امروز 74 است، شاخص امید به زندگی ویژگی است که در تعیین آن سطح بهداشت و درمان کشور، کاهش مرگ و میر به لحاظ نبود امکانات بهداشتی، کیفیت تغذیه، کیفیت آب مصرفی و سطح امکانات رفاهی عموم جامعه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، امروز شاخص امید نشان می‌دهد که ایران در حوزه رفاه عمومی، تغذیه و بهداشت و درمان پیشرفت چشمگیری داشته است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس امنیت پایدار را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و ابراز کرد: با توجه به اینکه کشور ایران در منطقه‌ای بسیار ناامن قرار دارد اما با این شرایط سخت جمهوری اسلامی توانسته چهل سال امنیت پایدار برای ملت خویش فراهم کند، همین مسأله حسادت کشورهای زیادی را برانگیخته که چطور می‌شود در چنین منطقه ناامنی، یک کشور بتواند امنیت خود را حفظ کند.

ابوترابی یکی دیگر از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی را دموکراسی و مشروعیت نظام دانست و اظهار داشت: دموکراسی و مشروعیت نظام خواسته ملت ایران از دوران مشروطه بوده، خواسته‌ای که در دوران طاغوت محقق نشد اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تمام ارکان اصلی نظام که شامل مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، شوراها و ریاست جمهوری می شود به وسیله آرای مردم نمایندگان آن انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به رشد علمی کشور، بیان کرد: از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی رشد علمی 11 برابری کشور نسبت به میانگین جهانی است، امروز ایران در دستاوردهای فضایی، موشکی، هسته‌ای و زیردریایی جزء 10 کشور برتر دنیا محسوب می شود و در مسابقات علمی بین المللی همواره جزء برترین کشورها است، این نتایج و آمارها نشان می‌دهد ایران بعد از انقلاب اسلامی از لحاظ  علمی پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درباره دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی استقلال است، ایران اسلامی امروز یکی از مستقل‌ترین کشورهای دنیا شناخته می شود که هیچ اتکایی به شرق و غرب ندارد، در حالی که در زمان شاه ایران هیچ اختیاری از خود نداشت؛ مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی امنیت پایدار در منطقه‌ای ناامن، دموکراسی و استقلال است./813/ت302/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات