۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۵۹۵۰۱۷
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در گفت وگو با رسا:

سوء مدیریت برخی مسؤولان سبب تشدید مشکلات اقتصادی شد

سوء مدیریت برخی مسؤولان سبب تشدید مشکلات اقتصادی شد
رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان این که سوء مدیریت برخی مسؤولان سبب تشدید مشکلات اقتصادی شد، بر لزوم تکیه مسؤولان بر ظرفیت های داخلی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که امروزه مسؤولان باید حل مشکلات اقتصادی مملکت را در اولویت قرار دهند، گفت: این مسأله از سال ها قبل از سوی رهبر معظم انقلاب به مسؤولان اجرایی کشور گوشزد شده بود، زیرا ایشان بارها فرمودند «اقتصاد کشور ما باید اقتصاد مقاومتی باشد».

وی به شاخصه های اقتصاد مقاومتی اشاره و اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی بدان معنا است که ما باید اقتصادی داشته باشیم که در مقابل نقشه های شوم اجانب و آن عده از افرادی که تنها به دنبال منافع خود در کشور هستند مقاوم باشد؛ مسؤولان باید از چند سال قبل به اجرای مؤلفه های اقتصاد مقاومتی می پرداختند تا امروز در برابر عوامل داخلی و خارجی آسیب پذیر نمی بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال خاطرنشان کرد: متأسفانه در یک سال گذشته با مشکلات اقتصادی بسیاری هم از ناحیه غرب و آمریکا و هم از ناحیه کسانی که تنها به منافع خود توجه می کنند مواجه شده ایم؛ بیشتر این مشکلات از آن جهت است که برخی مسؤولان که در مصادر مدیریتی بودند نتوانستند اقتصاد کشور را به سوی اقتصاد مقاومتی هدایت کنند.

سوء مدیریت برخی مسؤولان به تشدید مشکلات اقتصادی مملکت انجامید

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه سوء مدیریت برخی مسؤولان به تشدید مشکلان اقتصادی مملکت انجامید، ابراز کرد: عدم تدبیر صحیح در مصرف و واگذاری ارز، تنظیم بازار و تمشیت کارخانه های تولید  موجب شد تا بخشی از تولیدات تحت تأثیر واردات بی رویه و بی حساب قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برخی مدیران و مسؤولان جامعه نسبت به مشکلات اقتصادی سهل انگارانه عمل می کنند، افزود: امروز پول، حقوق و سرمایه مردم عزیزمان بر خلاف نرخ تورمی که برخی از مسؤولان ارائه می دهند و نرخ آن را پایین می دانند، به یک سوم و یا در برخی موارد به یک چهارم تقلیل یافته است، بنابراین عدم هدایت صحیح مباحث اقتصادی امروز به عمده ترین مشکل کشور تبدیل شده است.

نباید مشکلات اقتصادی کشور را تنها به عوامل خارجی پیوند زد

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به اینکه نباید مشکلات اقتصادی کشور را تنها به عوامل خارجی پیوند زد، بیان کرد: اگر مسؤولان در زمینه مشکلات اقتصادی تدابیر و تصمیم های صحیحی اتخاذ می کردند، در مواجهه با مشکلاتی همچون نرخ بالای ارز، تورم و گرانی های بی رویه سهل انگاری نمی کرده و به گونه ای سخن نمی گفتند که گویا در این مملکت هیچگونه مشکلی وجود ندارد، با معضلات امروز مواجه نبودیم.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: امروز قشر آسیب پذیر جامعه به سختی می تواند کالاها و اقلام مورد نیاز و ضروری زندگی خود را تهیه کند؛ وقتی که با بی تدبیری برخی مسؤولان، نرخ دلار به چندین برابر تبدیل شد، دلالان و زالوصفتان قیمت اجناس را به دو یا سه برابر رساندند، اما هم اکنون که نرخ دلار پایین آمده است، قیمت ها همچنان سیر صعودی خودشان را طی می کنند، حال چه کسی غیر از مسؤولان و مدیران اجرایی کشور باید این مسائل و مشکلات را حل کند؟

وی با بیان اینکه برخی مسؤولان مشکلات و مباحث اقتصادی کشور را به حاشیه های بدون تأثیر در مسائل اقتصادی گره می زنند، تصریح کرد: مسؤولان نباید بی خردی ها و بی تدبیری های خود را پای مباحث حاشیه ای بگذارند.

بزرگان حوزه هیچگاه مخالف استفاده از فضای مجازی نیستند

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با تأکید بر اینکه حوزه و بزرگان حوزه هیچگاه مخالف استفاده از فضای مجازی نیستند، افزود: سخن حوزه این است که افراد جامعه نباید از فضای مجازی استفاده های نادرست داشته باشند و این فضا به محلی برای ترویج فرهنگ غرب تبدیل نشود.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: حوزه می گوید فضای مجازی نباید اصالت خانواده های جامعه را مورد هدف قرار دهد، حال برخی مسؤولان با مغالطه و خلط مباحث حوزه را مخالف کلیت فضای مجازی جلوه می دهند؛ کدام مرجع تقلید، حوزه و یا روحانی گفته است که از فضای مجازی استفاده نکنید؟ مرجعیت و روحانیت امروز بخاطر دلسوزی و حفظ دین و شریعت می گوید از فضای مجازی ملی و بومی استفاده کنید که دست اجانب برای سرقت اطلاعات و امور محرمانه کشور باز نباشد؛ چرا برخی نسبت به مباحث امنیتی و اطلاعاتی کشور بی ملاحظه هستند؟

وی افزود: چرا برخی حاضرند برای فضای مجازی که سرورهای آن در اختیار صهیونیسم است هزینه کنند، اما حاضر نمی شوند برای فضای مجازی که سرورهای آن در داخل ممکلت خودمان است، هزینه کنند؟ سود این افراد در کجا است که فضای مجازی غیر بومی را پیگیری می کند؟

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال تصریح کرد: مدیران و مسؤولان مملکت ما باید کار خودشان را صحیح انجام دهند و کاری به مباحث محتوایی دینی نداشته باشند؛ بسیاری از کسانی که در زمینه حجاب و قرآن کریم سخن گفته اند تخصصی در دین و فهم کلام خداوند ندارند و تقدم و تأخر آیات و شأن نزول آیات قرآنی را نمی دانند، حال چگونه به تقدم و تأخر آیات، بدون اینکه شأن نزول آن را بدانند، استناد می کنند؛ این افراد چگونه به خود اجازه می دهند در برابر چند مرجع تقلید بزرگوار که عمر خود را در راستای فهم دین و قرآن کریم صرف کرده اند، اطلاعیه بدهند و به گونه ای رفتار کنند که گویا ایدئولوگ دین هستند.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مسؤولان کشور باید به دنبال حل مشکلات اقتصادی، تأمین امنیت کشور باشند و حفظ استقلال کشور که مطالبه رهبر معظم انقلاب بوده و از آرمان های امام راحل به شمار می رود را پیگیری کنند؛ امروز وظیفه همه ما حفظ استقلال نظام و حرکت در چارچوب اسلام ناب محمدی است، نه اینکه با سخنان و عملکرد خود مردم را به سوی اسلام آمریکایی سوق دهیم.

وی با تأکید بر اینکه نباید در برابر نیرنگ های آمریکا خودباخته باشیم، اضافه کرد: باید بدانیم که هر چقدر در برابر خواسته های غرب کرنش صورت بگیرد به اسلام آمریکایی و تشیع لندنی نزدیک می شویم.

مسؤولان باید دغدغه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب را داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان این که مسؤولان باید دغدغه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب را داشته باشند، گفت: این که برخی مسؤولان تنها برخی از آرمان های امام راحل و منویات رهبر معظم انقلاب را در ظاهر شعار دهند، مشکلی از مشکلات نظام و انقلاب را حل نخواهد کرد، بنابراین مسؤولان باید بدانند که برای حل مشکلات کشور باید آرمان های امام(ره) و منویات رهبری را عملیاتی کنند.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر ضرورت اتکای مسؤولان بر ظرفیت های داخلی اظهار داشت: امروز با توجه به این که تولیدات داخلی خودمان در برخی محورها در سطح مطلوبی قرار دارد نباید به دلالان اجازه داده شود تا با واردات بی رویه آن تولیدات را تحت تأثیر قرار دهند.

وی با بیان این که مسؤولان باید به دغدغه های رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید توجه داشته باشند، اضافه کرد: مصلحت دین، عزت، اتحاد و انسجام مردم در گرو اطاعت پذیری مسؤولان از دغدغه های رهبری، مراجع تقلید و دلسوزان نظام است، زیرا دغدغه های این بزرگواران خیرخواهانه بوده و به نفع و مصلحت جامعه است./841/ت301/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
حسین ثالث موید
ارسال نظرات