۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۵۹۵۱۴۵
روایت آیت الله توکل از برنامه دشمن برای بدل سازی از مرجعیت؛

مگر نظام کفر حاکم است که عده ای ساز جدایی حوزه از نظام می زنند

مگر نظام کفر حاکم است که عده ای ساز جدایی حوزه از نظام می زنند
نماینده خبرگان با بیان اینکه دشمن به دنبال تضعیف مرجعیت و فاصله افکنی میان مردم و روحانیت است،بر تببین ملاک های حق و باطل برای هوشیاری مردم تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، انقلاب اسلامی در دورانی برپا شد که تنها دو قدرت بلوک شرق و بلوک غرب در جهان حکمفرمایی می کردند اما امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی با آرمان «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» گفتمان های غربی و شرقی را کنار زدند و مسیر جدیدی که بر اساس آموزه های اسلام طراحی شده بود را پیش روی بشریت قرار دادند.

دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی سعی کردند تا از طرق مختلفی همچون جنگ تحمیلی، تحریم های ظالمانه، شبیخون فرهنگی و فشارهای اقتصادی نور انقلاب را خاموش کنند، اما با رهبری های داهیانه حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و همچنین وفاداری مردم نتوانستند نتیجه ای بگیرند و انقلاب همچنان مسیر خود را با قوت و اقتدار طی می کند.

امروز با وجود یاوه گویی های دشمنان، انقلاب اسلامی به چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند خود رسیده است، انقلابی که مردم همه کاره آن بوده و هستند.

شاید بحث چهل سالگی انقلاب اسلامی این سؤال را در ذهن افراد تداعی کند که «دستاوردهای انقلاب اسلامی تا کنون چه بوده است»؛ از این رو سرویس سیاسی خبرگزاری رسا برای ارزیابی دستاوردهای انقلاب و وظایف امروز مسؤولان و روحانیت در قبال انقلاب  گفت وگویی با آیت الله سید رحیم توکل از اعضای مجلس خبرگان رهبری و همچنین از جمله کسانی که در متن انقلاب بوده ترتیب داده است.

این استاد 66 ساله درس خارج حوزه علمیه قم، از ابتدا در متن انقلاب بوده و سعی داشته با فعالیت های تبلیغی خود گامی در تقویت انقلاب اسلامی و رساندن پیام اسلام ناب به مناطق کشور داشته باشد؛ رساندن پیام امام خمینی(ره) به سایر شهرستان ها و پخش اعلامیه های انقلابی در اوضاع خفقان شاهنشاهی از جمله فعالیت های روحانیت انقلابی در ابتدای انقلاب اسلامی بوده است.

آیت الله توکل که در دوره اخیر به عنوان یکی از نمایندگان مردم استان مازندران وارد مجلس خبرگان رهبری شده، در قم ساکن و به تدریس و تبلیغ مشغول است.

وی معتقد است دشمن قصد دارد با تحمیل فشارهای گسترده معیشتی بر مردم، آن ها را در مقابل نظام قرار داده و اسباب انحرافشان را فراهم سازد، از این رو روحانیت باید معیارهای انقلابی گری را در اختیار جامعه قرار دهد تا مردم در مسیر خود دچار سرگردانی نشوند.

متن گفت وگوی سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با آیت الله توکل در زیر تقدیم خوانندگان محترم می شود:

گ/دشمن به دنبال تضعیف مرجعیت و فاصله افکنی میان مردم و روحانیت است

رسا ـ با توجه به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم در ابتدا توصیفی از حال و هوای اوایل انقلاب داشته باشید و اگر خاطره ای از آن دوران دارید فرمایید.

در زمان خاندان منحوس پهلوی فساد و فحشا در همه ابعاد در حد بالای خودش در اجتماع حاکم بود، اما هنگامی که بوی انقلاب و حکومت قرآن کریم و حکومت دین به مشام مردم رسید، همه افرادی که درد دین داشتند ناله هایشان از فساد آن زمان در آمده بود و مشتاق بودند که حکومت دینی و فرمان الهی حاکم و بساط ظلم ستم برچیده شود، بنابراین همه کسانی که دغدغه دین داشتند در حد توان خود برای برپایی حکومت اسلامی تلاش می کردند و اعمال انقلابی را وظیفه خود می دانستند.

همه می دانستند با برپایی نظام اسلامی و قرآنی، دین بر کشور حکمفرمایی خواهد کرد و رهبری انتخاب خواهد شد که مجتهد جامع الشرایط بوده و در همه ابعاد مرضیّ خدا و رسول است و طبق منطق قرآن و دین حکمرانی می کند؛ این مسأله ایده و آرزویی بود که تمام دینداران به دنبال تحقق آن بودند، بنابراین هنگامی که اسباب برپایی چنین انقلابی فراهم شد همه دینداران به پا خاستند و به ندای امام راحل لبیک گفتند؛ بنده به همراه دیگران تا اندازه ای که توان داشتیم در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی تلاش می کردیم و این کار را نوعی وظیفه برای خود می دانستیم.

زیاد شنیده ایم که مردم در ابتدای کار قیام امام علی(ع) و یا امام حسین(ع) پای کار بودند، اما هنگامی که به حضورشان نیاز بود خود را کنار کشیدند؛ کوفیان با بی وفایی خود در بدنامی شهره تاریخ شدند و ما ملت ایران نخواستیم که تاریخ از ما به بدنامی یاد کند، از همین جهت همه کسانی که از ابتدا پای کار بودند تا انتها در میادین مختلف حاضر بودند تا این مهم را به ثمر برسانند.

رسا ـ در آن دوران قم تشریف داشتید یا در مناطق شمالی کشور؟

ما بر اساس ضرورت ها گام برمی داشتیم و سعی می کردیم با شناخت مقتضیات آن روزگار وظایف خود را پیدا کرده و بر اساس همان عمل کنیم؛ گاهی در قم و گاهی در شمال کشور به پخش اعلامیه ها پرداخته، روشنگری می کردیم و همواره به دنبال پاسخ به سؤال «چه باید کرد؟» بودیم.

رسا ـ به نظر حضرتعالی طلاب و حوزویان باید در چه عرصه هایی به انقلاب اسلامی خدمت رسانی کنند؟

همه می دانیم که فتوای مرحوم میرزای شیرازی مبنی بر حرمت تنباکو کمر استعمار انگلستان را شکست و آن ها را با ذلت از کشور بیرون کرد؛ چند روز بعد از این جریان عده ای مشاهده کردند که این مرجع عالیقدر در حال گریه کردن است، از ایشان سؤال شد که این گریه برای چیست؟ ایشان فرمودند «این گریه برای فتوایی است که صادر کردم»، از ایشان پرسیدند «این فتوا که به عزت اسلام و ذلت کفر انجامید، پس چرا گریه می کنید؟» ایشان فرمودند «دشمن تازه فهمید مرجعیت چه قدرتی دارد، بنابراین همه توان خود را جمع می کند تا این قدرت را تضعیف کند».

قیام و نهضت امام خمینی(ره) و اثرپذیری دنیا از انقلاب اسلامی دشمن را متوجه توان و قدرت مرجعیت دینی کرد، از این رو دشمن با همه توان به میدان آمده است تا قداست مرجعیت را در هم بشکند؛ دشمن در جنگ نظامی خواست اسلام را نابود کند، اما به صورت واضح احساس عجز کرد، زیرا در 6 ماه اول جنگ تحمیلی بسیاری از کارشناسان غربی اعتراف کرده بودند که جنگ با انقلاب غلط بود، اما آن ها به مدت 8 سال جنگ را ادامه دادند تا منابع کشور را نابود کنند و پس از پایان جنگ کشور ایران نتواند زیر بار مشکلات قد علم کند، اما مشاهده کردند که نمی توانند انقلاب اسلامی را با جنگ از بین ببرند، زیرا انقلاب نه تنها با جنگ تضعیف نشد، بلکه قدرتمندتر هم شد.

دشمن به دنبال تضعیف مرجعیت و فاصله افکنی میان مردم و روحانیت است

دشمن با ناامیدی از جنگ سخت همه توان خود را بر آن گذاشت تا از طریق دو محور «تضعیف مرجعیت» و «فاصله انداختن میان مردم و روحانیت» که در رأس آن مرجعیت قرار دارد به اهداف شوم خود دست پیدا کند؛ امروز دشمن با همه توان خود وارد این کار شده و قصد دارد هر مشکلی برای جامعه به وجود می آید را به رهبری، روحانیت و مذهبی ها نسبت دهد.

سران سیاسی اسرائیل جمله ای گفته اند که بسیار جای تأمل دارد و آن جمله این است که «بین انقلابیون مراجعی وجود دارد، بنابراین باید در طرف مقابل نیز مرجع درست کنیم، همچنین بین انقلابیون روحانی هایی وجود دارند، ما نیز باید در طرف مقابل روحانی بسازیم»؛ امروز دشمن به دنبال تربیت مراجع، مبلغان و روحانی نمایان است تا از این طریق به مردم ملاک و معیار اشتباه داده و به هدف خود برسد؛ رویه کنونی دشمن این است که روحانیت را در مقابل روحانیت، مرجعیت را در مقابل مرجعیت و منبری را در مقابل منبری قرار دهند تا به وسیله نیروهای خودی به انقلاب ضربه بزنند.

در چنین شرایطی وظیفه روحانیت و مردم چند برابر می شود، زیرا در گذشته مرجعیت و روحانیت تنها از آنِ ما بود، اما امروز دشمن نیز مرجع و روحانی می سازد، بر این اساس وظیفه ما چند برابر می شود چون هم باید قداست روحانیت و مرجعیت اصیل را حفظ کنیم و هم به گونه ای عمل کنیم که حنای دشمن رنگی نداشته باشد.

به عنوان مثال در جنگ صفین هر دو لشکر به هنگام نماز، اذان می گفتند و نماز جماعت برگزار می کردند، در این حال یکی از یاران امیرالمؤمنین(ع) گفت ما گیج شده ایم، زیرا نمی دانیم کدام لشکر حق و کدامیک باطل است، در این حال حضرت(ع) نفرموند حق با من است و معاویه در صف باطل قرار دارد، بلکه فرمودند «اعرف الحق تعرف اهله»، یعنی ایشان ملاک تشخیص حق از باطل را به اصحاب خود آموختند؛ سردرگمی یاران و اصحاب امام علی(ع) نتیجه کید و مکر معاویه بود که دست به شبیه سازی زده و با شعارهایی از جنس شعارهای اسلام به مصاف با ولی خدا آمده بود و بدیهی است که در چنین شرایطی کسانی که از بصیرت کافی برخوردار نیستند دچار سردرگمی و انحراف می شوند، بنابراین امروز وظیفه ما این است که ملاک و معیار تشخیص حق از باطل را در اختیار مردم قرار دهیم تا خودشان به حق و باطل پی ببرند.

اگر امروز ملاک ها و معیارهای تشخیص حق از باطل را در اختیار مردم قرار ندهیم بدون شک در مواجهه با روحانی نمایان و مقدس نمایان میان جبهه حق و باطل دچار تردید می شوند؛ امروز نقشه های دشمن در امتداد همان نقشه های شوم معاویه در جنگ صفین است و اگر ما نتوانیم ملاک های لازم را به مردم معرفی کنیم تردیدی نیست که منحرف خواهند شد؛ از همین جهت مشاهده می کنیم که رهبر معظم انقلاب همواره با سخنان نورانی و روشنایی بخش خود ملاک ها و معیارهایی را برای تشخیص مسیر حقیقی در اختیار مرم قرار می دهند.

گ/دشمن به دنبال تضعیف مرجعیت و فاصله افکنی میان مردم و روحانیت است

رسا ـ به نظر شما وظیفه حوزویان در برابر جریان هایی که سکولاریسم را در حوزه ترویج می کنند چیست؟

این سؤال را در قالب یک مثال پاسخ می گویم؛ روزی یک گروه به قلعه ای حمله کردند، آن قلعه بسیار بزرگ و مستحکم بود و مهاجمان از هر سو به این قلعه حمله می بردند اما نمی توانستند ان را فتح کنند تا این که روزی دختر صاحب قلعه بر بالای آن قلعه آمد و با دیدن فرمانده لشکر مهاجم، عاشق شد و برای وی پیغام فرستاد که اگر راه نفوذ به دژ را برایتان افشا کنم، پس از فتح قلعه مرا به همسری قبول می کنی یا خیر؟ آن فرمانده نیز به این سؤال جواب مثبت داد؛ آن دختر راه مخفی به قلعه را افشا کرد و مهاجمان توانستند با نفوذ در آن دژ همه اهالی قلعه را نابود کنند.

آن فرمانده طبق وعده ای که به دختر داده بود با او ازدواج کرد؛ پس از گذشت مدتی آن فرمانده به دختر گفت «علت آنکه پوست بدنت تا این اندازه لطیف است، چیست؟» آن دختر جواب داد «پدرم هر روز صبح یک حوضچه از شیر درست می کرد و مرا در آن می نشاند و این لطافت پوست بخاطر آن حوضچه شیر است»، آن فرمانده پس از شنیدن این جمله بلافاصله دستور داد تا این دختر را گردن بزنند و هنگامی که دختر علت این دستور را از وی جویا شد گفت «تویی که به پدرت که این مقدار با تو مهربانی می کرد رحم نکردی چه تضمینی است که به من رحم کنی؟»

دشمن بر کشور غلبه پیدا کند به منافقان جاده صاف کن خود هم رحم نخواهد کرد

کسانی که امروز سفره دشمن را پهن می کنند به منزله پلی هستند که اگر دشمن (در فرض محال) از این پل عبور کند، ابتدا دستور تخریب همین پل را صادر می کند و به آن مزدوران خواهد گفت «شما به مملکت، دین، ملت و شهدای خودتان رحم نکردید، پس چه تضمینی است که به ما بیگانگان رحم کنید؟»

کسانی که نقش نفوذیان دشمن را در مملکت بازی می کنند حتی در دیدگاه دشمن نیز از عزت و جایگاه برخوردار نیستند و دشمنان نیز آن ها را خائن می دانند.

رسا ـ برخی زیر علم «استقلال حوزه» رابطه میان حوزه و نظام را نفی می کنند، به نظر حضرتعالی آیا استقلال حوزه با ارتباط حوزه و نظام منافات دارد؟

جدایی حوزه از نظام سخن بسیار باطلی است؛ مگر نظام ما غیر از نظام اسلامی، دینی و قرآنی است؟ این تفکر که حوزه علمیه به نظام کاری نداشته باشد بسیار غلط است، زیرا حوزه باید جان خود را بر کف بگذارد و با همه توان نظام اسلامی را تقویت کند؛ مگر نظام حاکم بر جامعه نظام کفر است که عده ای بگویند حوزه باید از نظام جدا باشد؟ این نظام حاصل خون شهدا و زحمات شبانه روزی و بی وقفه مراجع تقلید و علما است، بنابراین حوزه باید با همه توان از آن حمایت کند.

آیا حوزه باید از نظامی که برای آن خون های بسیاری جاری شده و جان های فراوانی برای آن فدا شده است جدا باشد؟ خواسته دشمن همین است که به ما القا کند حوزه از نظام جدا است، زیرا اگر حوزه از نظام جدا باشد نظام کارایی خود را از دست می دهد؛ دشمن با صرف وجود روحانیت دشمنی ندارد، اما با آن که روحانیون در سیاست حضور داشته باشند مشکل دارد؛ دشمن همواره می گوید روحانیت باشد، اما کاری به نظام و سیاست نداشته باشد.

رسا ـ نظام اسلامی در طول تارخ 40 ساله انقلاب اسلامی چه زمینه هایی را برای رشد و بالندگی حوزه های علمیه فراهم کرده است؟

امام راحل فرمودند «اگر روحانیت نبود، اسلامی هم نبود» و این یعنی روحانیون بودند که پیام و فریادهای امام خمینی(ره) را به گوش افراد در سراسر کشور می رساندند؛ بله مردم نیز نقش گسترده ای در نشر اعلامیه های انقلابی داشتند، اما روحانیت در رأس فعالیت های انقلابی قرار داشت.

امروز ما نباید بگوییم «نظام برای ما چه کاری انجام داده است؟» زیرا این نظام ثمره خون و زحمت های روحانیت است، بلکه باید از خود بپرسیم که «ما برای نظام چه کاری کرده ایم و تا چه مقدار پای آن ایستاده ایم»؛ به عنوان مثال اگر انسان درختی را بکارد، از درخت می پرسد برای من چه کاری انجام می دهی؟ یا با حفظ، حراست، هرس کردن و مبارزه با آفت ها از آن نگهداری می کند تا به ثمر بنشیند؟ به عبارت دیگر این باغبان است که باید برای درختان زحمت بکشد، نه اینکه درختان برای باغبان کار کنند.

ما برای رشد و بالندگی نظام اسلامی چند صد هزار شهید و ده ها هزار تبعیدی، مجروح و زخمی داده ایم، بنابراین امروز نیز وظیفه داریم برای حفظ آن از همه توان خود بهره بگیریم؛ امروز باید بدانیم که همه ما به این نظام مقدس بدهکار هستیم.

باید باور کنیم که جان فشانی در راه نظام اسلامی برابر جان فشانی و ایثار در راه امام حسین(ع) است؛ ما در زمان امام حسین(ع) نبودیم که جانمان را فدای ایشان کنیم، اما امروز می توانیم برای نظامی که آرمان ها و ارزش های حسینی را ادامه می دهد جان خود را فدا کنیم.

با صراحت می گویم کسانی که هم اکنون با نظام همراه هستند، اگر در کربلا هم حضور داشتند در زمره یاران و لشکر امام حسین(ع) قرار داشتند، همچنین کسانی که در حال حاضر نسبت به نظام اسلامی بی تفاوت هستند، اگر در کربلا هم حضور داشتند نسبت به امام حسین(ع) بی تفاوت بودند و کسانی هم که هم اکنون با نظام مقدس ما زوایه دارند و با آن مقابله می کنند، اگر در کربلا حاضر بودند نیز در زمره لشکریان یزید و عمر سعد قرار داشتند، زیرا امام عصر(عج) در حال حاضر حکم امام حسین(ع) در کربلا را دارند و آنچه که وظیفه ما به شمار می رود یاری رساندن به امام زمان(عج) است؛ ما باید با همه توان خود تلاش کنیم تا این نام مقدس را به دست صاحب اصلی آن یعنی امام زمان(عج) برسانیم.

رسا ـ مهم ترین وظیفه روحانیت در 40 سالگی انقلاب را چه می دانید؟

معیارهای انقلابی گری را تبیین کنیم مسیر اصلی انقلاب اسلامی گم نخواهد شد

وظیفه امروز روحانیت تقویت نظام اسلامی است؛ ما باید با هوشیاری سعی کنیم تا افرادی را که بنا بر تعبیر رهبر معظم انقلاب نفوذی هستند شناسایی کرده، آن ها را به مردم معرفی کنیم و تا حد توان خود اینگونه افراد را از گردونه نظام اسلامی خارج کنیم و اگر هم از این کار عاجز شدیم برنامه های نفوذیان را برای مردم افشا کنیم تا نتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

امروز بسیاری از کسانی که حتی در کشور پست و مقام هایی هم دارند در حال خیانت به ملت ایران هستند؛ این دسته از افراد در ظاهر به سخنان رهبری توجه می کنند، اما در باطن به هیچکدام از منویات ایشان پایبند نیستند.

البته باید در نظر داشت که نقدها و انتقادات باید به گونه ای مطرح شود که نظام زیر سؤال نرفته و حرمت آن حفظ شود؛ انتقادات باید سازنده باشد نه اینکه صرفاً با فریاد و ایجاد تشنج در جامعه به جای سازندگی به تخریب منجر شود؛ انتقاد و معرفی برنامه های نفوذیان به فریاد زدن و ایجاد تشنج احتیاجی ندارد، بلکه می توان بدون توهین و داد و فریاد از طریق بیان رهنمودهای رهبری و همچنین بیان عدم تقید برخی مسؤولان به این رهنمودها در جامعه به روشنگری پرداخت.

بدون شک اگر ما بتوانیم ملاک ها و معیارهای انقلابی گری را به دست مردم برسانیم، آن ها نیز مسیر اصلی انقلاب اسلامی را گم نمی کنند.

گ/دشمن به دنبال تضعیف مرجعیت و فاصله افکنی میان مردم و روحانیت است

به عنوان مثال ما باید در زمینه اظهارات برخی مسؤولان درباره حجاب به این صورت عمل کنیم که بگوییم رهبر معظم انقلاب در رابطه با مسأله حجاب و عفاف و شبیخون فرهنگی حدود 8 یا 9 سال قبل تذکر داده اند، اما کدام یک از مسؤولان به آن تذکر ها عمل کرده اند؟

امروز مسؤولان از عملکرد خود در رابطه با مسأله حجاب به ما گزارش بدهند تا بدانیم چه قدم هایی در زمینه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و دستورات اسلام برداشته اند؛ این که برخی مسؤولان در سخنان و اظهارات نادرست خود از تعابیری همچون «حجاب اجباری» سخن به میان آورده و دستورات صریح اسلام را منوط به خواست و اراده مردم کنند کار درستی نیست؛ این با منطق و قوانین اسلامی همخوانی ندارد زیرا نمی توان در مملکت اسلامی رعایت یا عدم رعایت قوانین اسلام را بر عهده مردم گذاشت؛ آیا ما باید نظاره گر باشیم عده ای بدون حجاب و بدحجاب در جامعه اسلامی حاضر شوند؟ این گونه سخنان سبب اشاعه بدحجابی و بی عفتی می شود.

دشمنان از مسأله حجاب هراس دارند چون می دانند که پیام های ارزشمند و والایی در آن نهفته است، از این رو هر کاری انجام می دهند تا فرهنگ حجاب و عفاف را از بین ببرند؛ مسؤولان نباید نقشی را بازی کنند که دشمن از مشاهده آن خوشحال شود.

رسا ـ مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی در طول این 40 سال چه بوده و مسؤولان در آغاز دهه پنجم انقلاب باید به چه عرصه هایی توجه بیشتری داشته باشند؟

ما باید در تبیین و تعیین دستاوردهای انقلاب اسلامی توجه داشته باشیم که دشمن بر روی چه موضوعاتی حساس است و سعی می کند تا آن ها را از بین ببرد، زیرا بدون شک از هر آنچه که دشمن بر روی آن حساسیت دارد می توان به عنوان نقطه قوت یاد کرد.

دشمنان در طول این 40 سال انقلاب اسلامی سعی کرد از طریق توطئه های گوناگونی همانند راه اندازی جنگ تحمیلی و اعمال تحریم ها به اهداف خود دست پیدا کند، اما بنابر اعتراف خودشان نتوانسته اند کار به جایی ببرند؛ طبیعی است که با توطئه های دشمن فضای جامعه مقداری غبارآلود شود، اما آنچه که اهمیت دارد آن است که راه امام راحل و اهداف انقلاب اسلامی پا بر جا بوده و هنوز کمرنگ نشده است.

یزید در کربلا توانست امام حسین(ع) را به شهادت برساند، اما نتوانست راه سیدالشهدا(ع) را مسدود کرده و از گرایش دل ها به سوی ایشان جلوگیری کند؛ امام حسین(ع) قیام کردند تا اذان و نماز باقی بماند و یزید نیز در برابر ایشان قیام کرد تا اصل اسلام و نماز را از بین ببرد، اما با این حال که حضرت(ع) در کربلا شهید شدند، نماز و اصل دین باقی ماند و یزد و یزیدیان رسوا شدند.

دشمن امروز همه توان خود را به میان آورد تا انقلاب اسلامی را از بین ببرد، اما نه تنها نتوانست به هدف خود برسد، بلکه هر روز بر عظمت، عزت و اقتدار جامعه اسلامی افزوده شد و هنوز هم به آرمان ها و اهداف امام خمینی(ره) عمل می شود.

دشمن با مشاهده ناتوانی خود در زمین گیر کردن انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیده است که از طریق تحمیل فشارهای معیشتی بر مردم و از بین بردن انسجام و اتحاد ملت ایران به اهداف شوم خود دست پیدا کند؛ امروز دشمن سعی می کند با تحمیل فشارهای گسترده بر مردم و تحمیل گرسنگی، فشار، تبعیض و بی عدالتی ها فریاد مردم را بلند کرده و آن ها را در مقابل نظام قرار دهد، بنابراین مسؤولان باید همه توان و تلاش خود را بر آن بگذارند که حربه ها و نقشه های دشمن را خنثی کنند.

داد مردم از بی عدالتی و تبعیض بلند است

این که برخی دولتمردان مشکلات معیشتی و اقتصادی را به کمبود بودجه گره می زنند اشتباه است، زیرا در کشور منابع فراوانی وجود دارد که اگر به خوبی از آن ها استفاده شود، حتی اگر جمعیت ایران به 150 میلیون نفر هم برسد باز هم با کمبود مواجه نخواهیم شد؛ امروز داد مردم از بی عدالتی ها و تبعیض ها بلند شده است و این مسأله موجبات نارضایتی آن ها را فراهم کرده است.

برخی مسؤولان رده بالای مملکت سرمایه های میلیاردی دارند و همین سبب شده است تا دیگر درد فقر و سختی های معیشتی را متوجه نشوند؛ برخی مسؤولان در سمت های خود با لابی گری و اعمال نفوذ حقوق های نجومی با رقم های 50 میلیونی اخذ می کنند، آیا این مقدار پول حق این مسؤولان است؟ مگر در سمت های خود چه کاری انجام می دهند که این اندازه حقوق دریافت کنند؟ امروز مردم از این بی عدالتی ها و تبعیض ها ناراضی هستند و حرفشان این است که اگر پول و سرمایه در مملکت نیست، همه نداشته باشیم، اما اگر ثروت در جامعه موجود است همه از آن بهره ببریم.

بدون شک مردم از این که مشاهده کنند مسؤولان در حد بالا و اعلای اشرافی گری قرار دارند، اما اقشار جامعه در پایین ترین حد معیشت به سر می برند ناراضی می شوند؛ همه دغدغه رانندگان کامیون ها این بود که دولت لاستیک های نو با قیمت مناسب در اختیارشان قرار دهد تا به کسب و کار بپردازند، چرا دولت به آن ها کم توجهی کرد؟ صرف وعده دادن کاری را حل نمی کند، بلکه مردم باید تحقق وعده ها را در متن زندگی خود مشاهده کنند.

بی ثباتی قیمت ها و گرانی های بی رویه نشانگر بی عرضگی دولت است

دولت موظف است که بازارها را از کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم اشباع کند و جلوی ناامنی بازار و گرانی بی رویه قیمت ها را بگیرد؛ بی ثباتی قیمت ها و گرانی های بی رویه نشانگر بی عرضگی دولت است؛ مردم می خواهند که زندگی روزمره شان بدون دغدغه و مشکل سپری شود و هنگامی که سر سفره می نشینند با شکم سیر از پای آن بلند شوند، حال اگر دولت این امکان را در اختیارشان قرار ندهد بدیهی است که با موج نارضایتی مردم مواجه خواهد شد.

رسا ـ رهبر معظم انقلاب همواره بر مسأله عدم اعتماد به دشمن و نسخه های بیگانگان تأکید دارند، بفرمایید که اگر مسؤولان نسبت به نسخه های غربی سوء ظن نداشته و آن ها را به آسانی بپذیرند چه آسیب هایی متوجه انقلاب خواهد شد؟

اعتقاد بنده این است که اعتماد به دشمن بسیار احمقانه است؛ آیا دشمنی که با جنگ 8 ساله بسیاری از هموطنان عزیزمان را به خاک و خون کشید و 10 شهر ما را نابود کرد و 1200 روستا را با خاک یکسان کرد و همه توان خود را برای نابودی جمهوری اسلامی به کار گرفته است، قابل اعتماد است؟

ما در تجربه برجام به وضوح مشاهده کردیم که دشمن چه خیانت هایی مرتکب شد، با این حال آیا باید به آن ها اعتماد کنیم؟ کجای عالم را سراغ داریم که آمریکا به آن جا پا گذاشت و خرابی به بار نیاورد؟ آمریکا همان کشوری است که از عربستان 500 میلیارد دلار می گیرد و سپس به آن ها لقب «گاو شیرده» می دهد.

هیچکدام از وعده های آمریکا قابل اعتماد نیست، زیرا خود ترامپ پس از جلسه با سران کره شمالی و امضای توافق نامه، در راه بازگشت به سوی آمریکا گفت «امضای خود را قبول ندارم»؛ اعتماد کردن به وعده های چنین شخصی کمال حماقت است و هر مسؤولی که به این وعده ها اعتماد کند یا از بینش پایینی برخوردار است و یا برای دشمن مزدوری می کند.

گ/دشمن به دنبال تضعیف مرجعیت و فاصله افکنی میان مردم و روحانیت است

رسا ـ یکی از حربه های دشمن «القای ناکارآمدی حکومت تحت مدیریت ولایت فقیه» است، آیا ناکارآمدی برخی مسؤولان متوجه ولایت فقیه است؟

امروز خود دشمن اعتراف می کند که نظام اسلامی بسیار محکم است، از همین جهت هم در طول این 40 سال با همه توان درصدد تخریب آن است، اما نتوانست کار به جایی ببرد؛ خانم رایس گفته بود «پنتاگون، CIA، مجلس آمریکا و همه سیاستمداران آمریکایی طی روزها و ساعت ها جلسه، طرح هایی را برای براندازی جمهوری اسلامی ارائه می دهند، اما رهبر انقلاب در یک سخنرانی نیم ساعته همه آن نقشه ها را باطل می کند»؛ این اعتراف خود دشمن است، بنابراین نباید عده ای در داخل همراه دشمنان به القای ناکارآمدی حکومت تحت ولایت فقیه بپردازند.

پوتین فردی نیست که در برابر هر شخصی تواضع به خرج دهد، وی هنگامی که در جلسه مذاکره با غربی ها قرار می گیرد با تکبر رفتار می کند، اما هنگامی که به ملاقات رهبر معظم انقلاب آمده بود جلوی صندلی ایشان نشست و دست و پای خود را جمع کرد و در برابر رهبری با با ادب و احترام رفتار کرد؛ وی بعد از دیدار با رهبری گفته بود «همه قدرت ایران در این مکان(اشاره به محل دیدار با رهبر معظم انقلاب) جمع شده است»، همچنین در جمله ای دیگر نیز گفت «من مسیحی نیستم و انجیل هم نخوانده ام، اما آن چه مسیحیان از حضرت مسیح گفته اند، همه اش را در چهره رهبر انقلاب ایران دیدم».

امروز دشمنان و سران کفر دنیا به قدرت و اقتدار رهبر معظم انقلاب اذعان دارند؛ بنده به برخی مسؤولان همان جمله ای که امام حسین(ع) در کربلا  فرمودند «إِنْ لَمْ یَکُنْ لَکُمْ دِینٌ وَ لَا تَخَافُونَ الْمَعَادَ فَکُونُوا أَحْرَاراً» را عرض می کنم تا در دنیای خود راه آزادگی را در پیش بگیرند و به وظایف خود عمل کنند.

در کشور قوای مختلفی از جمله قوه مقننه، مجریه و قضاییه وجود دارد، حال اگر مردم مشکلات معیشتی دارند تقصیر رهبری است یا تقصیر قوه مجریه؟ رهبری باید پاسخگو باشند که مردم به لحاظ معیشت در تنگنا هستند و قیمت اجناس روز به روز بالاتر می رود و قیمت گوشت قرمز به 100 هزار تومان رسیده است، یا کسانی که مسؤولیت اقتصادی کشور را بر عهده گرفته اند؟

مسؤولان اقتصادی و اجرایی کشور وظیفه حل مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور را بر عهده گرفته اند و هم اکنون باید پاسخگوی مردم باشند و اگر نمی توانند مشکلات را حل کنند باید کنار رفته و عرصه را برای مدیران لایق و کارآمد باز بگذارند.

رسا ـ در پایان اگر نکته ای یا توصیه ای برای طلاب و حوزویان دارید، بفرمایید.

ما سربازان نظام مقدس اسلامی هستیم و یک جان داریم و همان را هم برای نظام و رهبری خواهیم داد.

رسا ـ با تشکر و سپاس از اینکه وقت ارزشمندتان را در اختیار خبرگزاری رسا قرار دادید.

بنده هم از شما عزیزان تشکر می کنم و برای شما آرزوی توفیق دارم./841/گ401/ق

گفت وگو از: محمد قمین و حسین ثالث

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
الرجاء نشر الاخبار و الفيديو حول معارف المهدوية و خروج السفیانی من علائم الظهور للمسلسل.
حظا سعيدا
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
باید هوشیار باشیم دشمن هیچ گاه بیکار ننشسته است
0
0