۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۵۹۵۵۷۵
آیت الله کعبی هشدار داد؛

دشمن در پی تغییر هویت فرهنگی و دینی قم است | الگوی غربی به بن بست رسیده است

دشمن در پی تغییر هویت فرهنگی و دینی قم است | الگوی غربی به بن بست رسیده است
نماینده خبرگان با بیان اینکه پایبندی به ارزش های اسلامی سبب تحقق كرامت بانوان می شود، گفت: حجاب و عفاف سنگر مقابله با تهاجمات فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس كعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در دوازدهمین همایش مبلغان خواهر كه در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، با اشاره به توطئه های دشمن در زمینه های فرهنگی گفت: دشمن این تهاجمات خود را از دهه دوم انقلاب اسلامی شروع كرد و در این راستا فرهنگ حجاب و عفاف را مورد هدف قرار داد.

وی با بیان اینكه دشمن برای ایجاد اختلال در جامعه و شكست انقلاب برای مقابله با فرهنگ حجاب و عفاف برنامه ریزی كرده است، اظهار داشت: امروز دشمن برای ایجاد اختلال در مقوله حجاب برنامه ریزی های فراوانی كرده و ما باید بدانیم كه این مهم بهترین سنگر مقابله با تهاجم فرهنگی است.

آیت الله كعبی خاطرنشان كرد: امروز دشمن از طریق رسانه ها و تبلیغات گسترده سعی می كند تا زنان غربی را الگوی بانوان جامعه ما قرار دهد.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینكه رهبر معظم انقلاب شهر مقدس قم را سنگر انقلاب معرفی كردند، گفت: ایشان قم را مركز انقلاب خواندند و نسبت به وجود برخی دست های خائن در این شهر مقدس هشدار دادند، بنابراین ما باید فضای این شهر مقدس را مذهبی نگه داشته و حركت های تبلیغی مردمی ایجاد كنیم.

وی افزود: دشمن در تلاش است تا فضای مذهبی شهر مقدس قم را به فضای مدرن غربی تبدیل كند، از این جهت با تبلیغات گسترده در پی ترویج تجمل گرایی است.

آیت الله كعبی فرهنگ حجاب و عفاف را تنها راه حفظ و صیانت از جایگاه حقیقی زن دانست و با اشاره به اینكه پایبندی به ارزش های اسلامی سبب تحقق كرامت بانوان می شود، ابراز كرد: امروز باید دانست كه الگوی زن غربی با بن بست رو به رو شده است و حقوقش زیر سایه اباحه گری غرب پایمال می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینكه خطبه فدكیه نشانگر هویت فاطمی اسلام است، اضافه كرد: امروز باید در زمینه حجاب و عفاف گفتمان های جدید بر اساس آموزه های حقیقی اسلام شكل گیرد؛ پس از انقلاب عده ای قصد داشتند تا زنان را محدود كنند اما امام راحل با این تفكر مقابله كرده و خواستار حضور زینب گونه زنان در اجتماع شدند.

وی افزود: زنان با حضور در اجتماع و حفظ شئونات اسلامی نشان دادند كه یك زن می تواند در حالی كه به آموزه های اسلامی پایبند است، به مدارج بالای علمی و فرهنگی دست پیدا كند.

آیت الله كعبی با بیان اینكه پیام فرهنگ حجاب و عفاف در دهه اول انقلاب به همه جهان صادر شد، تأكید كرد: این مقوله سبب شد تا دشمنان از دهه دوم انقلاب با راه اندازی آماج تهاجمات فرهنگی حجاب و عفاف را مورد هجمه قرار دهند؛ دشمن از این طریق می خواهد زمینه فروپاشی نهضت انقلاب را فراهم كند.

عضو جامعه مدرسین با تأكید بر اینكه دشمن در زمینه های فرهنگی سرمایه گذاری های بسیاری كرده است، ابراز داشت: نباید با مسائلی همچون ابتذال به صورت سهل انگارانه برخورد كرد؛ امروز باید دانست كه حجاب و عفاف سنگر مقابله با تهاجمات فرهنگی است.

وی در پایان یادآور شد: امروز بانوان انقلابی و مبلغه باید با تبلیغ در مدارس و محلات و مناطق مختلف از جایگاه حقیقی زن حفاظت و صیانت كنند./٨٤١/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات