۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۵۹۶۵۴۵
آیت الله نوری همدانی:

مردم نباید دغدغه هزینه درمان را داشته باشند | طرح عمومی تحول سلامت اجرا شود

مردم نباید دغدغه هزینه درمان را داشته باشند | طرح عمومی تحول سلامت اجرا شود
حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر اجرای عمومی طرح تحول سلامت تصریح کرد که مردم و بیماران نباید دغدغه هزینه های درمان را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید صبح امروز در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، چهلمین سالگرد انقلاب مقدس اسلامی را گرامی داشت.

وی افزود: انقلاب اسلامی سرآغاز خدمات بسیار فراوانی برای عالم بشریت بود، یکی از مسائلی که اسلام به آن عنایت ویژه دارد مسأله خدمت به مردم است، امام سجاد(ع) فرمود بالاترین ترین عبادت ها خدمت کردن به مردم است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که خدمات مربوط به انسان بسیار مهم است، اظهار داشت: اسلام دو علم فقه و طب را در بلندای علوم قرار داده است، خدمات علم فقه مربوط به دین و معنویت است و در راستای معنویات، ایمان و عقیده قرار دارد و حرف اول را می زند.

وی ادامه داد: علم طب از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که مربوط به سلامت انسان است و اگر انسان سالم نباشد توانایی انجام وظایف خود را ندارد، کار جامعه پژشکی بسیار مهم است و باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) ابراز داشت: هر جامعه ای باید دارای فقیه عالم پرهیزکار، پزشک درستکار و مدیر خیرخواه باشد، در تمام نقاط ایران باید پزشکان حضور داشته باشند و به مردم خدمت کنند.

وی عنوان کرد: آقای دکتر هاشمی در دوران وزارت خود خدمات تأثیرگذار خوبی انجام داد، یکی از این خدمات طرح تحول سلامت است که باید به صورت عمومی ادامه داده شود تا مردم دغدغه هزینه های درمان را نداشته باشند؛ طرح تحول سلامت باید به صورت عمومی در کل کشور برقرار باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری ها خاطرنشان کرد: مردم باید آگاه باشند تا عادت کنند به جای مبتلا شدن به بیماری و رفتن به سراغ درمان، از بیماری پیشگری کنند، تحرک و تغذیه مناسب تأثیر ویژه ای در پیشگیری از بیماری ها دارد.

وی اضافه کرد: در علم طب بزرگانی مانند بوعلی سینا و زکریای رازی داریم که غربی ها نیز از مطالب این بزرگان استفاده می کنند، امت اسلام در علوم بسیاری تقدم دارد اما غربی ها علوم را از امت اسلام گرفتند به نام خود زدند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
محمد قمین
ارسال نظرات