۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۹۶۷۰۸
استاد حوزه علمیه:

انتظار بالاترین درجات است

انتظار بالاترین درجات است
حجت الاسلام ترابی انتظار را بالاترین درجات در روایات خواند و گفت: خداوند به مردم می‌فرماید همانطور که شما منتظر من هستید من هم منتظر هستم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد ترابی استاد حوزه علمیه استان تهران صبح امروز در جمع ندبه خوانان مسجد موسی بن جعفر (ع) پاکدشت با تأکید بر اهمیت شکرگزاری، گفت: خدا را باید شاکر بود، برای اینکه یک مسلمان، شیعه، پیرو حضرت علی (ع) و شیعه دوازده امامی هستیم.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) افزود: بعد از رحلت رسول خدا، مردم ۷۲ فرقه می‌شوند که یک فرقه اهل نجات و مابقی در طرف مقابل آن هستند که در این هنگام وقتی از پیامبر مردم اهل نجات را پرسیدند، آن حضرت پاسخ دادند شیعیان اهل نجاتند.

مدیر سابق حوزه علمیه پاکدشت در ادامه با اشاره به فراز‌هایی از دعای ندبه، انتظار را بالاترین درجات در روایات خواند و تشریح کرد: خداوند به مردم می‌فرماید همانطور که شما منتظر من هستید من هم منتظر هستم.

وی با ابراز اینکه اگر ما منتظر هستیم باید منتظر واقعی باشیم، ابراز داشت: امام صادق (ع) در حدیثی می‌فرمایند اگر من امام زمانم را ببینم کمر همت به نوکری ایشان می‌بندم.

انتظار یعنی صبور بودن
کارشناس دینی ضمن تسلیت ایام فاطمیه، با ابراز امیدواری از گرفتن انتقام سیلی فاطمه (س) از سوی امام زمان (عج)، تصریح کرد: وقتی امام زمان (عج) تشریف می‌آورند از کنار کعبه شعار انتقام می‌دهند، روضه امام حسین (ع) می‌خوانند، بعد می‌فرمایند "یا اهل العالم انا المهدی المنتظر" و سپس از مکه به سمت مدینه می‌روند و حد را جاری می‌کنند.

این مبلغ حوزوی با اعلام اینکه معنای انتظار این است که انسان خوابش نرود، گفت: به فرموده امام هشتم معنای انتطار این است که انسان صبور باشد، امیرالمؤمنین علی (ع) ۲۵سال خانه نشین بودند و خون جگر خوردند، اما صبر کردند.

وی اظهار کرد: فردای محشر امیرالمؤمنین (ع) می‌گوید چه کسی بهشتی و چه کسی جهنمی است؟ وقتی گرانی بیداد می‌کند یک شیعه واقعی نباید رنگ ببازد.

مؤمن باید حالت تجافی داشته باشد
این خطیب توانا با بیان اینکه اگر طلبه‌ای خطایی می‌کند گناه او را نباید به حساب مکتبش گذاشت، مطرح کرد: اگر من روحانی بد هستم نباید این بدی را به پای دین من نوشت.

حجت الاسلام ترابی در پایان با اظهار اینکه معنای انتظار این است که مؤمن باید به حالت تجافی باشد، افزود: در روایات آمده است که در دوره آخرالزمان مؤمن باید حالت تجافی داشته باشد تا گفتند امام زمان (عج) آمد؛ او آماده باشد./۸۰۴/پ310/ب1

ارسال نظرات