۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۵۹۷۴۷۴
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان خبر داد؛

ثبت 2 هزار و 200 وقف جدید در دهه چهارم انقلاب

ثبت 2 هزار و 200 وقف جدید در دهه چهارم انقلاب
حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به ثبت بیش از 4 هزار وقف در 40 سال از عمر انقلاب، گفت: 2 هزار و 200 وقف جدید در دهه چهارم انقلاب به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد احمد زاده، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی امروز در همایش تجلیل از واقفین دهه چهارم انقلاب که در مجتمع آیه ها برگزار شد، گفت: دو دوران پهلوی اول و دوم 212 وقف جدید در خراسان ثبت شد اما در 40 سال گذشته بیش از 4 هزار وقف در استان انجام که 2 هزار و 200 وقف جدید در دهه چهارم انقلاب به ثبت رسید.

حجت الاسلام احمد زاده با بیان این که ترویج فرهنگ خیرخواهی و خیراندیشی و ترویج فرهنگ وقف از رسالت سازمان اوقاف است، اظهار کرد: اداره اوقاف رسالت خود را در دوبخش تبیین بیان آثار و برکات وقف در دفاتر خدمات وقف و در بخش عملی با اجرای امینانه وافقین به انجام می رساند.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: امیدواریم به همت دفاتر خدمات وقف با ترویج فرهنگ وقف از ظرفیت خیرین به ویژه در عرصه های مورد نیاز جامعه استفاده کنیم که البته در دهه چهارم انقلاب شاهد تحقق وقف های جدید بودیم.

وی با گرامیداشت یاد شهدای مرزبان  واقعه تروریستی زاهدان در روز گذشته، گفت: دشمنان نتوانستند این حضور پر شور ملت را تحمل کنند بنابراین تصمیم به انتقام از ملت گفته تا این شیرینی را به کام مردم تلخ کنند اما بدانند که این ملت با  خون در پای انقلاب ایستاده و از اهداف انقلاب کوتاه نخواهد آمد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور نیز گفت: وقف نعمت زیبایی است که خداوند به انسان ها عطا کرده است تا بتواند اموالی را که نمی تواند از این دنیا با خود ببرد تا روز قیامت از آن استفاده کند.

وی افزود: وقف انتفاع به تنهایی فایده ندارد اگر واقفی قصد انجام وقف حسینیه، مکتب القرآن، مدرسه و غیره را دارد، بخشی از وقف را منفعتی کند تا با آن این موقوفه را بتوان اداره کرد.

حجت الاسلام شرفخانی با تأکید به تعیین اشخاص متدین به عنوان متولی وقف، گفت: اگر کسی سازمان اوقاف را امین نمی داند، خود متولی موقوفه باشد اما برای بعد از مرگ خود افراد اهل را متولی قرار دهد و یک ناظر دینی و شرعی برای حسن اجرای امینانه نیت وقف تعیین کند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات