۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۵۹۷۵۱۶
امام جمعه تبریز:

پیام رهبری منشوری برای تمدن‌سازی است

پیام رهبری منشوری برای تمدن‌سازی است
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که رهبر انقلاب فصل نوینی از حیات اسلام را ترسیم کرده اند، گفت: پیام رهبری منشوری برای تمدن‌سازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان و شهادت جمعی از پاسداران سپاهی اظهار داشت: مزدوران استکباری با عملیات کور به دنبال ضربه زدن به ملت ایران هستند.

وی با بیان این‌که تروریست‌های تکفیری و مزدوران سرویس‌های اطلاعاتی وابسته به استکبار به دنبال تلخ کردن کام ملت ایران پس راهپیمایی پرشور 22 بهمن بوده‌اند، خاطرنشان کرد: ایادی استکبار سعی دارند ملت ایران جشن چهل سالگی انقلاب خود را با تلخی سپری کنند، غافل از این‌که این ملت برای پیروزی انقلاب از جان و مال خود گذشته اند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که سردرمداران کفر در اجلاس ورشو مشغول توطئه علیه ملت ایران و مردم مظلوم فلسطین هستند، افزود: اینگونه حوادث تروریستی حقانیت ملت ایران را بیش از پیش در مجامع بین المللی اثبات می کند؛ و البته هیچ خللی در عظمت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قیام تاریخی و مهم مردم تبریز علیه رژیم طاغوت در 29 بهمن سال 1356 اظهار داشت: اهانت روزنامه اطلاعات به امام خمینی(ره) منجر به  قیام ۱۹ دی قم شد که مردم تبریز با هدف بزرگداشت چهلم شهدای قم؛ قیام تاریخی در ۲۹ بهمن سال ۵۶ به پا کردند که هیچ گاه فراموش نخواهد شد.

وی نمایش ویژگی‌های برجسته مردم تبریز، ایمان عمیق و غیرت دینی، شجاعت و موقع شناسی و پیشرو بودن و صف شکن تبریزس‌ها و انجام کارهای نوآورانه را از جمله پیام‌های قیام ۲۹ بهمن تبریز برشمرد و افزود: قیام 29 بهمن تبریز جرأت ملت ایران برای خروش علیه رژیم ستمشاهی را عامل شد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که قیام 29 بهمن پیوستگی مردم و ارتباط اقوام با یکدیگر را نشان داد، افزود: در شرایطی که دشمنان بر تفرقه‌افکنی میان اقوام متمرکز شده بودند و می‌خواستند اقوام ایرانی را در مقابل هم قرار دهند، مردم آذربایجان و تبریز برای چهلم شهدای قم قیام کردند و زنجیره بزرگداشت چهلم شهدا در سراسر کشور گسترش یافت و در نهایت منجر به پیروزی انقلاب در سال 57 شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیام اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت چهل سالگی انقلاب اظهار داشت: بیانیه رهبر معظم انقلاب خطاب به مردم و به ویژه جوانان است که ۴۱ بار از کلمه جوان و ۲۸ بار از کلمه اقتصاد استفاده کرده‌اند و به حق این بیانیه منشوری برای گام دوم انقلاب برای تمدن‌سازی است.

وی با تأکید بر این‌که مقام معظم رهبری فصل نوین از حیات نوین اسلام را ترسیم کرده و به تصویر کشیده‌اند، افزود: رهبر انقلاب در بیانیه اخیر، مسیری را ترسیم کرده‌اند تا انقلاب به تحقق تمدن نوین اسلامی برسد؛ از این رو انتظار می رود مردم و مسؤولان به دقت این توصیه ها را مطالعه کرده و نصب العین قرار دهند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از حضور حماسی، آگاهانه و بابصیرت مردم آذربایجان در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن اظهار داشت: عموم ملت با هر تفکر و سلیقه‌ای در این راهپیمایی شرکت کردند و نشان دادند که موقعیت را خوب درک کرده‌اند و با وجود مشکلات اقتصادی به صحنه آمده و از انقلاب خود دفاع کردند.

وی با تأکید بر قدرشناسی مسؤولان از حرکت آگاهانه مردم در 22 بهمن تصریح کرد: این بار نوبت مسؤولان است که ادای دین کنند و تلاش خود را افزایش دهند و با خدمت به مردم نشان دهند که خادم ملت بوده و برای حل مشکلات شبانه روز تلاش می کنند./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات