۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۵۹۷۶۱۸
حجت الاسلام تقی زاده:

زی طلبگی موجب رسیدن طلاب به مراتب بالای علمی و اخلاقی می شود

زی طلبگی موجب رسیدن طلاب به مراتب بالای علمی و اخلاقی می شود
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران گفت: طلاب برای رسیدن به مراتب علمی و اخلاقی بالا باید زی طلبگی رعایت کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد جواد تقی زاده، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که تحصیل در حوزه افتخار بزرگی است که نصیب طالبان علم دین شده است، گفت: فراگیری معارف دینی و انتقال آن به تشنگان علم و معارفت الهی از اهمیت بالایی برخودار است.
 
وی با بیان این که همه علوم دارای ارزش و منزلت اجتماعی خاصی هستند، اما در میان همه علوم، علم دین جایگاه بسیار والایی دارد، افزود: فراگیری علم دین و انتقال آن به جامعه از جمله بهترین راه‌های حفظ و صیانت از دین و ارزش‌های معنوی در جامعه اسلامی است.
 
معاون حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که کسی که وارد حوزه می‌شود تنها باید یک دغدغه داشته باشند و آن هم تحصیل علم دین است، خاطرنشان کرد: باید برای فراگیری علم دین شبانه روز تلاش کرد، چون بدون تلاش و مجاهدت نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.
 
حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که با اشاره به این که علما و مراجع دینی اگر امروز به چنین مرتبه‌ای رسیدند نتیجه سال‌ها تلاش، مجاهدت و تحمل سختی‌ها و مشکلات است، بیان داشت: نمی‌توان بدون تلاش، ممارست و شب زنده داری به چنین جایگاه‌های رفیعی دست پیدا کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که نیت طلبه باید خالص و تنها برای رضای الهی باشد، خاطرنشان کرد: فضای حوزه همانند دانشگاه نیست و کسی که برای تحصیل وارد حوزه می‌شود نباید تنها در انتظار فارغ التحصیلی و کسب درک حوزوی باشد.
 
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه با بیان این که متأسفانه امروز دغدغه‌ها و اهداف طلاب تغییر کرده است، بیان داشت: در گذشته طلبه‌ای که وارد حوزه می‌شد تنها فکر و ذکرش فراگیری علم دین و کسب تقوا بوده است، اما متأسفانه امروز مسائل مادی و دنیوی در میان برخی طلاب رسوخ کرده است.
 
حجت الاسلام تقی زاده با تأکید براین که طلاب باید از حاشیه‌ها در زندگی طلبگی خود دوری کنند، خاطرنشان کرد: وجود برخی حاشیه‌های غیر ضروری در زندگی تحصیلی طلاب مانعی بزرگ برای رشد علمی و اخلاقی آن‌ها است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که رعایت زی طلبگی مسأله مهمی است که همواره مورد تأکید علما و بزرگان حوزه بوده است، بیان داشت: طلاب برای رسیدن به مراتب علمی و اخلاقی بالا باید زی طلبگی رعایت کنند./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات