۱۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۹۷۸۴
آيت الله مصباح يزدي:

كساني كه از نام شهيدان براي اهداف دنيوي خود بهره مي‌‌برند پست‌ترين افراد روي زمين‌اند

رسا،‌ سرويس سياسي ـ آيت الله مصباح يزدي از حضور فيلمسازان هاليوودي در ايران انتقاد كرد و اظهار داشت: امروز كمترين وظيفه و مسئوليت ما در برابر شهدا حفظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي است.
كساني كه از نام شهيدان براي اهداف دنيوي خود بهره مي‌‌برند پست‌ترين افراد روي زمين‌اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، آيت الله محمد تقي مصباح يزدي، رييس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) قم سه‌شنبه شب در يادوراه شهداي روحاني اين مؤسسه به حضور فيلمسازان هاليوود در ايران اشاره كرد و گفت: بايد افرادي كه فيلم سازان هاليود را دعوت به كشور دعوت كرده‌اند هدف خود را از اين كار اعلام كنند.

آيت الله مصباح يزدي با اشاره به اعتراف آمريكايي‌ها در خصوص هجمه‌هاي تبليغاتي عليه ايران اظهار داشت: آمريكايي‌ها اعتراف مي‌كنند كه تخريب خود را از طريق گروه‌هاي غير دولتي از جمله سينما‌گران و ورزشكاران انجام مي‌دهند و اين مساله امروز روشن شده است، ولي متاسفانه مسؤولان ما در خوابند.

عضو مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برگزاري يادواره شهيدان اين مؤسسه گفت: امروزه كمترين وظيفه و مسئوليت ما در برابر شهدا، حفظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي است و اگر بتوانيم در اين راه گامي برداريم و اين كار را نكنيم خون شهدا را پايمال كرده‌ايم.

وي تصريح كرد: متاسفانه امروز برخي افراد در جامعه نه تنها براي شهدا كاري نمي‌كنند، بلكه از نام شهيدان براي رسيدن به اهداف دنيوي خود بهره مي‌گيرند كه اينها از پست‌ترين افراد روي زمين هستند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اين كه دشمن در تلاش‌ است با بهره‌گيري از نيروهاي داخلي خود، نام شهدا را در جامعه از بين ببرد،‌ افزود: كار به جايي رسيده است كه برخي از افراد به نام طرفداري از اسلام مي‌گويند بايد اسلام را آن گونه كه دنيا مي‌خواهد معرفي كنيم. مثلا بگوييم قيام امام حسين يك اختلاف قبيله‌اي بود كه تمام شد و بعد از گذشت اين همه سال لزومي به حسين حسين گفتن نيست.

وي يادآور شد: با اين حركات مرموزانه دشمن و ضربه زدن به ارزش‌هاي اسلامي بايد هر روز منتظر يك كودتاي خزنده در كشور باشيم، اما تا رهبر مقتدري همچون حضرت آيت الله خامنه‌اي و خانواده‌هاي شهدا در كشور وجود دارند دشمن به هيچ نتيجه‌اي نخواهد رسيد، البته اين بدين معنا نيست كه اين حركات مرموزانه را ساده بگيريم.

وي ادامه داد: همه دين و زندگي ما به بركت فداكاري‌هاي شهيدان بدست آمده است، از اين رو ما حتي نمي‌توانيم بخشي از حقوق آن‌ها را به جا آوريم.

آيت الله مصباح يزدي با بيان اينكه امروز بيش از گذشته به احياي آرمان‌هاي شهدا نياز داريم، گفت:‌بايد به اين مساله توجه كنيم و همه در احياي آرمان‌ها بلند شهدا تلاش و شهيدان را به نسل جوان معرفي كنند.

ارسال نظرات