۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۵۹۸۴۸۴
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران مطرح کرد؛

ضرورت تشکیل شبکه‌سازی دینی در جامعه

ضرورت تشکیل شبکه‌سازی دینی در جامعه
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور گفت: بزرگ‌ترین کاری که امروز می‌‌توانیم انجام دهیم فعال کردن شبکه دینی حوزه است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در دیدار با مدیران، استادان، نمایندگان طلاب و مؤسسان مدارس علمیه خواهران استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: از طلاب خواهر در این استان تقاضا دارم که بر روی اصول شیعی تأکید زیادی داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور اظهار کرد: جریان اهل سنت برخی از مستحبات را بسیار جدی گرفتند و گاهی فکر می‌کنند اینکه ما برخی از این مستحبات را به‌جا نمی‌آوریم به معنای این است که شیعه در دین اسلام سست و بی‌توجه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور افزود: ما شیعیان قائل به درک حسن و قبیح هستیم، ما پیرو امام حسین(ع) هستیم که سید جوانان اهل بهشت بوده و یزید را جهنمی دانسته و هیچ ارزشی برای وی قائل نیستیم و بر خلاف اهل سنت به قاعده «الحسن ما حسنه‌ الشارع و القبیح ما یقبحه ‌الشارع» اعتقاد نداریم، یعنی ما به حسن و قبح عقلی و عدل خداوند متعال قائلیم و اینکه کسی همچون یزید بهشتی شود را از عدل خداوند متعال به دور می‌دانیم.

شیعه متعالی پسند است

 وی با بیان اینکه ما شیعیان متعالی پسند هستیم خاطرنشان کرد: ما ولی امر را کسی می‌دانیم که باید بهترین درک از وظیفه دینی را داشته، بر پیاده کردن قوانین الهی در زندگی مردم قادر بوده و در زندگی خود پاک‌ترین افراد باشد، کسی که به این آرمان اعتقاد داشته و پاک گزین باشد هیچ‌گاه به دنبال شخص بوزینه بازی مانند یزید نمی‌‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور عنوان کرد: شیعه هیچ‌گاه نباید احساس شکست درزمینهٔ معارف دینی داشته باشد زیرا دارای یک ثروت بسیار والا و متعالی است.

وی تشریح کرد: مسئله دیگری که باید به آن توجه داشت این است که ما نیاز به بالا بردن بیش‌ازحد تعداد طلاب خواهر نداریم، بلکه هریک از این طلاب باید سر شبکه جریان ترویج دین و مذهب در اقشار و عرصه‌های مختلف باشد، شبکه نشر معارف دینی نباید منحصر به طلاب علوم دینی باشد، بلکه باید هریک از طلاب سر شبکه معارف دینی باشد که اعضای آن را افراد و اقشار دیگر تشکیل دهند.

ضرورت تشکیل شبکه‌سازی دینی حوزه در جامعه

 مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تأکید بر توجه مسئولان حوزوی به شبکه‌سازی دینی ‌تصریح کرد: بزرگ‌ترین کاری که امروز می‌‌توانیم انجام دهیم فعال کردن شبکه دینی حوزه به‌گونه‌ای است که شش هزار حوزوی در این منطقه بتوانند یک شبکه دینی ۶۰ هزارنفری از افراد جامعه را تشکیل دهند، سپس ما باید با یک لشکر ۶۰ هزارنفری برای دفاع از مکتب اهل‌بیت(ع) در این منطقه تلاش کنیم./998/د101/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات