۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۸۷۰۴
معاون علمی و فناوری رییس جمهور:

بنیادهای علمی و فرهنگی نقش مهمی در فرهنگ‌سازی کشور دارند

بنیادهای علمی و فرهنگی نقش مهمی در فرهنگ‌سازی کشور دارند
معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: بنیادهای علمی و فرهنگی می‌توانند نقش مهمی در فرهنگ‌سازی کشور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، امروز در مراسم تجلیل و معرفی برترین های پنجاه و ششمین جایزه بنیاد فرهنگی «البرز» گفت: محیط و زیست‌بوم سبب می‌شود ایران اسلامی در زمینه علم و فناوری رشد کند و بحث اقتصاد از منبع محور به اقتصادی بر پایه محیط انسانی تغییر جهت دهد.

وی افزود: در تولید و رشد علم و فناوری پول مانند سمی مهلک و از بین برنده است و در زمینه علمی نمی توان صرفا به پول و مباحث اقتصادی تکیه کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به دانشمندان ایرانی که بدون سرمایه به مباحث علمی می پرداختند، ادامه داد: در گذشته برای مباحث علمی و آموزشی سرمایه‌گذاری‌ چندانی صورت نمی‌گرفت اما امروزدیگر نمی‌توانیم چنین اندیشمندانی پرورش دهیم، امروز فعالیت رانتی در مباحث علمی به این دلیل است که همه دستگاه‌ها ملزم به اختصاص درصدی از بودجه شان به امر پژوهش شده اند.

ستاری بیان کرد: مرحوم البرز واقف بزرگی بود که به فکر فرزندان و نسل‌های آینده بود خوشبختانه در کشور ما بسیاری از شرکتهای دانش بنیان با حضور جوانان تأسیس شده‌اند که نخبگان زیادی در این شرکتها فعالیت می کنند و از این رو باید به مغز و تفکر نخبگان توجه کنیم نه اینکه فقط میزان ثروت او را ببینیم.

وی با بیان اینکه بنیادهای علمی و فرهنگی که با نیت توسعه علم و دانش تأسیس شده اند، سهم بسزایی در فرهنگ‌سازی کشور دارند، گفت: بنیاد البرز روی جوانان سرمایه گذاری کرده است و این موضوع در بیانیه گام دوم انقلاب نیز مورد توجه قرار گرفته است و همه بنیادهای فرهنگی در کشور باید تقویت شوند.

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب در خصوص گام دوم انقلاب اسلامی گفت: جوانان نقش بسیار مهمی در پیشرفت جامعه دارند و در این بیانیه نیز مخاطب اصلی جوانان هستند و برای توسعه کشور باید اقتصاد به سمت منابع انسانی سوق یابد.

ستاری با بیان اینکه سرکوب جوانان نامیدی را در دل‌های آنها پایه‌گذاری می‌کند، افزود: شغل های اداری و استخدامی برای جوانان، استعدادهای آنها را از بین می‌برد و اگر جوانان فقط به فکر تحصیل و استخدام در سازمانها باشند به ضرر فعالیت‌های علمی کشور است زیرا ذهن جوان پویا است و باید با پرورش ذهن جوانان در عرصه علم و فناوری به پیشرفت برسیم./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات