۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۵۹۹۹۵۴

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
یادواره 25 شهید فرهنگی گرمه، ساماندهی هزار خادم در مساجد شیروان و اعزام 300 دانش آموز به اردوی راهیان نور عناوین اخبار خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، ۲۰ اسفند دومین یادواره ۲۵ شهید والامقام فرهنگی و دانش آموز گرمه برگزار خواهد شد.

مقصودی مدیر آموزش و پرورش گرمه با بیان این مطلب در جلسه ستاد شاهد این شهرستان گفت: هدف از برگزاری این یادواره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان است.

هزار خادم در مساجد شیروان ساماندهی شدند

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: یکهزار خادم برای مساجد و بقاع متبرکه سطح این شهرستان در آستانه نوروز برای ارائه خدمات بهتر جذب و ساماندهی شدند.

حجت الاسلام علی پرهیزکار با بیان اینکه تعدادی از خادمان افتخاری هستند اظهار داشت: از مجموع کل خادم مساجد و بقاع متبرکه، 80 درصد آنان مرد است که امسال 20 نفر خادم جدید در این شهرستان جذب شدند.

وی با بیان اینکه 150 خادم این شهرستان از بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند گفت: نرخ بیمه خادمان ثابت برابر ماده 28 قانون تامین اجتماعی به میزان 27 درصد و براساس حداقل دستمزد سالیانه مصوب شورای عالی کار است، که 20 درصد حق بیمه توسط دولت و 7 درصد آن از طرف خادم ثابت مسجد پرداخت می‌شود.

حجت الاسلام پرهیزکار افزود: حداکثر سن مشمولین این طرح یا همان خادمان ثابت مساجد باید در تاریخ ارائه تقاضا به ادارات کل اوقاف و امور خیریه 50 سال تمام باشد و اگر آنها سابقه پرداخت حق بیمه قبلی نزد سازمان تامین اجتماعی را داشته باشند، معادل مدت سابقه حق بیمه به سقف مجاز (50 سال) اضافه می‌شود.

بیش از 3000 دانش آموز خراسان شمالی به اردوهای راهیان نور اعزام شدند

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از اعزام بیش از سه هزار دانش آموز استان به راهیان نور خبرداد.

علی شورزاده با اشاره به اینکه در سال جاری سه هزار و 870 دانش آموز و عوامل به راهیان نور از استان اعزام شدند، بیان کرد: از این تعداد دو هزار و 85 دانش آموز دختر به همراه عوامل و هزارو 782 دانش آموز پسر به همراه عوامل به راهیان نور اعزام شدند.

کتابداران خراسان شمالی در جشنواره قصه‌گویی منطقه برتر شدند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: سه کتابدار این استان در هشتمین جشنواره منطقه ای قصه‌گویی نهاد برگزیده شده و به مرحله کشوری راه یافتند.

علی‌محمد جهانی، از تکتم اربابی، کتابدار کتابخانه عمومی پیامبر اعظم(ص) گرمه، ضحی ایزانلو، کتابدار کتابخانه مرکزی بجنورد و رقیه دستان، مسئول کتابخانه عمومی وحدت روستای دوین شیروان به عنوان برگزیده شدگان این جشنواره نام برد.

وی افزود: برگزیدگان به مرحله کشوری جشنواره که اردیبهشت ماه سال آینده در استان یزد برگزار می شود، راه یافته اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: 16 نفر از کتابداران استان در مرحله مقدماتی با ارسال کلیپی کوتاه از اجرای یک قصه به دبیرخانه جشنواره توانستند مجوز حضور در مرحله منطقه ای را دریافت کنند که از این حیث نیز استان خراسان شمالی بیشترین تعداد شرکت کننده و منتخب مرحله مقدماتی را در کشور داشت./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات