۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۰۱۴۶۹
آیت الله خاتمی:

تا زمانی که کاغذبازی های اداری کنار گذاشته نشود، تولید رونق نخواهد یافت

تا زمانی که کاغذبازی های اداری کنار گذاشته نشود، تولید رونق نخواهد یافت
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رونق اقتصادی مبتنی بر ایجاد امنیت اقتصادی است، گفت: تا زمانی که کاغذبازی های اداری کنار گذاشته نشود، تولید رونق نخواهد یافت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با بیان اینکه خداوند با گذشت عمر به انسان ها فرصت اخذ توشه برای ابدیت می دهد، گفت: ما باید در سال هایی که از عمرمانی می گذرد برای قیامت خود زاد و توشه اخذ کنیم تا از فرصت زندگی به خوبی استفاده کرده باشیم.

وی با اشاره به اینکه طبق آیات قرآن کریم، بهار از نشانه های معاد است، اظهار داشت: خداوند در بهار طبیعت مرده را بار دیگر زنده می کند، بنابراین تردیدی نیست که خواهد توانست انسان ها را پس از مرگ زنده کند؛ ما باید به بهار نگاهی هدفمند داشته باشیم و در این بهار طبیعت، در جان خود نیز بهار ایجاد کنیم.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: انسانی که با خداوند ارتباط نداشته باشد، از جانی مرده برخوردار است و باید دانست که انس با خداوند و پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) به انسان جانی تازه می بخشد؛ امسال نوروز با ماه مبارک رجب مقارن شده است و انسان مؤمن باید در این ماه نورانی و ماه های مبارکی که در پیش داریم، ارتباط خویش با خداوند را تقویت کرده و در جان خود بهاری بی نظیر ایجاد کنند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه  با اشاره به رحلت شهادت گونه حضرت زینب کبری(س) عنوان کرد: ایشان در رتبه پایین تر معصوم(ع) قرار داشتند و عمر خویش را در دفاع از ولایت سپری کردند و نخستین مجلس عزای اباعبدالله(ع) را خودشان اقامه کرده و نهضت حسینی را زنده نگه داشتند.

به گزارش رسا، آیت الله خاتمی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با بیان اینکه افتخار ما این است که شیعه امیرمؤمنان(ع) هستیم، گفت: محبت ایشان فرامذهبی و فرا اسلامی است و همه جهان انسانی ایشان را با همه وجود دوست می دارند.

امام جمعه موقت تهران ضمن قدردانی از کسانی که در ایام نوروز مشغول خدمت به مردم هستند، اظهار داشت: از رانندگان عزیز می خواهیم در این ایام با احتیاط رانندگی کرده تا مشکلی برای خود و مسافران محترم ایجاد نکنند؛ همچنین مسؤولان به مناطق سیل زده توجه داشته باشند تا مشکلات مردم سیل زده به زودی حل شود.

وی با اشاره به تاریخچه مسأله «شعار سال» اشاره و تأکید کرد: بحث نام گذاری سال ها از سال 73 آغاز شد و رهبری بسیار حکیمانه برای هر سال شعاری کارشناسی شده و راهگشا تعیین کرده و برای هر سال نقشه راهی مشخص کرده اند؛ باید  دانست که مسأله تعیین شعار سال تشریفاتی نبوده و مسؤولان باید در طول سال همه توان خود را برای تحقق منویات رهبری در زمینه شعار سال قرار دهند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب «رونق تولید» را برای امسال مشخص کردند، این شعار را سندی بالادستی خواند و افزود: این فرمان باید در قانون گذاری ها و مسائل جاری کشور اصل قرار داده شود تا در حد شعار باقی نماند؛ رسانه های مختلف باید در راستای این شعار فرهنگ سازی کنند، تولیدات کشور باید مرغوب باشد و مسأله قدرت رقابت در صادرات باید مد نظر قرار گیرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رونق اقتصادی مبتنی بر امنیت اقتصادی است، ابراز کرد: باید در راستای این مهم مبارزه با فساد و قاچاق صورت گیرد و دانسته شود اقتصادی که امنیت نداشته باشد، رونق نخواهد گرفت؛ همچنین باید مقوله تولید آسان شده و کاغذ بازی های اداری کنار گذاشته شود، زیرا با کاغذبازی نمی توان انتظار داشت تولید رونق پیدا کند؛ برای رونق تولید باید از واردات غیر ضروری جلوگیری شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به سفر رییس جمهور به عراق و سفر سرلشکر باقری به سوریه گفت: آمریکایی ها می خواستند در غرب آسیا خاورمیانه جدید شکل دهند و عراق و سوریه و لبنان را در سلطه بگیرند، اما نه تنها این خواسته آن ها شکل نگرفت، بلکه جبهه مقاومت ضد آن ها تشکیل شده است؛ این سفرهای اخیر مقاومت را تکمیل کرد و هم اکنون مقاومت به خار در چشم و استخوان در گلوی استکبار تبدیل شده و طومار زندگی استکبار را در هم خواهد پیچید.

آیت الله خاتمی با اشاره به حمله تروریست ها به نمازگزاران جمعه در نیوزلند تصریح کرد: عامل جنایت با صراحت خود را نژاد پرست و همفکر ترامپ معرفی کرد و باید دانست سبب این جنایت بزرگ، اسلام هراسی است که از سوی جهان غرب صورت می گیرد؛ در حقیقت این ها گلوله های غربی ها بود که به جان مردم مسلمان سرایت کرد؛ همفکران آن شخص تروریست حاضر نشدند نام این جنایت را «عملیات تروریستی» بنهند، بلکه آن را حمله مسلحانه نامیدند و این یعنی از دیدگاه آن ها اگر مسلمان کشته شود ترور نیست، اما اگر گربه یا سگشان آسیب ببیند آن را ترور می دانند، امروز باید دانست که غرب به ایران هجمه نمی کند، بلکه با اسلام مشکل دارند و ما باید محکم و شجاعانه در برابر آن ها ایستادگی کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امروز لیبرال دموکراسی غرب رو به افول است، گفت: رهبری در سخنرانی دیروز خودشان چهره منافقانه اروپا را برای مردم به خوبی تشریح کردند و ما به خوبی می دانیم که لیبرال دموکراسی در سراشیبی سقوط قرار دارد؛ امروز مشاهده می کنیم که در آمریکا پلیس سفید پوست، سیاه پوست ها را به قتل می رساند و یا در فرانسه معترضان به نظام سرمایه داری با بدترین رفتار شکنجه می شوند و یا می بینیم که غرب در برابر نسل کشی در یمن و جنایت حکام بحرین سکوتی مرگبار پیشه کرده اند، این موارد نشانگر افول و ضعف لیبرال دموکراسی است.

وی تصریح کرد: قرارداد برجام که به اصطلاح بین المللی بود، در جلوی چشم اروپایی ها نقض شد و آمریکا در قبال آن عهد شکنی بزرگی کرد، اما نه تنها فریاد بایسته ای از سوی آن ها بلند نشد، بلکه با آمریکا همراهی نیز کردند؛ وزیر خارجه فرانسه دروغ می گوید که به رغم خروج آمریکا از برجام تلاش قابل توجه برای حفظ توافق هسته ای داشته اند، زیرا همراهیشان با آمریکا بارز بوده و کانال مالی هم که برای ما درست کرده اند کاملاً فریبده بود و طبق تعبیر رهبری به یک شوخی تلخ شبیه بود.

آیت الله خاتمی ابراز کرد: وزیر خارجه فرانسه گفته است «تلاش ها ما برای حفظ توافق در حکم چک سفید امضا برای ایران به خصوص در زمینه مسائل حقوق بشر است»، خجالت بکشید، شما مردم خود را می زنید، می کشید و کور می کنید، باز هم دم از حقوق بشر می زنید؟ مرگتان باد؛ شما حقوق بشر می دانید؟ شما در خط مقدم ناقضین حقوق بشر هستید، گور پدر شما با این چک سفید امضایتان؛ ما به فضل خدا به صورت مقاوم می ایستیم و از منافع خودمان حمایت خواهیم کرد./841/پ201/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات