۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۰۱۶۹۲
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

رونق تولید روح اقتصاد مقاومتی است | همه برای تحقق شعار سال بسیج شوند

رونق تولید روح اقتصاد مقاومتی است | همه برای تحقق شعار سال بسیج شوند
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رونق تولید به منزله روح اقتصاد مقاومتی است، گفت: همه قوا، نهادها و سازمان ها بسیج شده تا مسأله رونق تولید محقق شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن تبریک آغاز سال نو، بر ضرورت بهره گیری مؤمنان از ایام پر برکت ماه رجب تأکید کرد و گفت: هیچ روز و شبی به فرخندگی و الهام بخشی شب و روز عید مبعث نمی رسد، زیرا این روز بزرگ مصدر و منبع همه رحمت های الهی است.

وی پیامبر اکرم(ص) را نماینده لطف، رحمت و محبت خداوند میان بشریت دانست و اظهار داشت: در حقیقت خداوند با بعثت پیامبر مکرم اسلام(ص) بر همگان منت گذاشته است، زیرا رحمت الهی به واسطه ایشان بر بشریت به کمال خود رسید.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری قرآن کریم و عترت پیامبر اکرم(ص) را دو دستاورد بزرگ جریان بعثت عظیم پیامبر اسلام(ص) است، عنوان کرد: قرآن کریم به منزله نقشه راه مؤمنان بوده و عترت به منزله تبیین کننده این نقشه راه با عظمت هستند، بنابراین بدون رهبری اهل بیت(ع) امت اسلام به سعادت و خوشبختی نخواهند رسید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امیرمؤمنان(ع) ترجمان وحی هستند، افزود: ایشان در نقطه نقطه رسالت پیامبر اکرم(ص) یاری گر نبوت بوده اند و بدون شک همه وجود خویش را وقف پیشبرد اهداف اسلام کرده بودند.

وی عنوان کرد: امروز نیز همه عاشقان از خلق دل آرا و رایحه دلپذیر پیامبر اکرم(ص) سرمست هستند و و سرسپرده راه امام زمان(عج) بوده و با همه وجود منتظر ظهور ایشان هستند تا در نهضت حضرت(عج) نقش آفرینی کنند.

به گزارش رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن تبریک روز جمهوری اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی خلاصه و عصاره پیام بعثت را در خویش جای داده است؛ به عبارت دیگر نظام الهی مطابق با هندسه الهی در عصر غیبت به وسیله این انقلاب دوباره برانگیخته شد، اما متأسفانه این روز بزرگ کمتر قدرشناسی می شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: ایشان ابتدای هر سال طی یک سخنرانی الهام بخش و راهبردی نقشه راه کشور را ترسیم می کنند و همه ما به ویژه مسؤولان نباید به آسانی از کنار این سخنان بگذرند.

وی با بیان اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب امروز نبرد اراده ها در جهان حاکم است، بیان کرد: رهبری فرمودند «دشمن می داند که ملت ایران هنگامی که چیزی را اراده کند بدان می رسد»، بنابراین در اراده ملت رخنه می کند تا اجازه ندهد ملت ایران به خواسته های خود دست پیدا کند؛ در حقیقت رهبری با شعار سال اراده مان را در زمینه رونق تولید متمرکز ساخته اند تا دشمنان در همه توطئه های خودشان شکست بخورند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از سال ها پیش نقشه دشمن را خوانده و ارکان و لازمه های مقابله با دشمن را در جنگ اقتصادی تبیین کرده اند، افزود: مسأله رونق تولید به منزله روح اقتصاد مقاومتی است و ما باید به آن به عنوان یک اصل سازنده و پیش برنده بنگریم و با آن به صورت تشریفاتی برخورد نکنیم، بلکه همه قوا و نهادها و سازمان ها بسیج شده تا این مسأله مهم محقق شود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: اگرتولید ملی ما رونق پیدا کند بسیاری از خواسته های مردم محقق خواهد شد، زیرا بدین وسیله کالا افزایش پیدا کرده و تورم کنترل خواهد شد؛ همچنین کاهش وابستگی به کالای خارجی، کاهش نیاز به ارز خارجی، کاهش آمار بیکاری، فراهم آمدن زمینه پیشرفت در همه عرصه ها، افزایش درآمدهای دولت، مقاومت اقتصاد ملی در برابر تحریم ها و تأمین عزت ملی از دیگر برکات تحقق رونق تولید است.

وی ابراز داشت: امروز ظرفیت ها برای محقق سازی رونق تولید فراهم است و باید مسؤولان همت کنند تا این ظرفیت ها تبدیل به فعلیت شود؛ امروز باید از ظرفیت عظیم بازار داخلی و منطقه ای به خوبی استفاده کنیم تا بتوانیم به تولید ملی خود توسعه و رونق بخشیم؛ برای تحقق رونق تولید باید همت، روحیه جهادی، انسجام ملی و وحدت سراسری باید داشته باشیم و با مسائلی همچون احتکار خانگی، تنبلی و گرایش به کالاهای خارجی مقابله کرده و با مهارت یابی، اصلاح قوانین مانع تراش، مقابله با واردات بی رویه و قاچاق و قطع دست های فاسد و فاسق که در اقتصاد ملی رخنه کرده و نقش دشمن را در داخل کشور ایفا می کنند، به تولید ملی خود توسعه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به سیل اخیر در در برخی مناطق کشور گفت: امروز برخی از کارشناسان بشارت می دهند که خشکسالی به پایان رسیده و تر سالی آغاز شده است؛ باران یک موهبت الهی است و ما باید آمادگی از استقبال از بارش ها را داشته باشیم، زیرا اگر اینگونه نباشد نعمت ها به نقمت و فرصت ها به تهدید تبدیل می شود.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: امروز اکثر استان ها گرفتار سیل شده اند و برخی قصورات و کم توجهی ها سبب شد سیل به زمین های زراعی، باغات و اموال و جان هموطنان آسیب وارد کند؛ بسیاری از افراد بی خانمان شده اند و ضرورت دارد همه افراد اولویت اول خویش را امدادرسانی قرار داده، حاشیه ها و جناحی سازی ها و تحلیل های سطحی دینی را کنار بگذارند.

وی افزود: پس از مدیریت بحران باید به بررسی های عالمانه و کارشناسانه پرداخت و اگر قصور و کوتاهی از سوی برخی مسؤولان در کار بوده است، بدان رسیدگی شود، بنابراین عده ای نباید بدون مطالعه لب به سخنانی بگشایند که اسباب ناامید شدن افکار عمومی را فراهم سازد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در پایان بر ضرورت همکاری دولت و ملت برای رسیدگی به امور سیل زدگان تأکید و از صبر مردم آسیب دیده و حمایت نیروهای مسلح، مردمی و بسیجی تقدیر و تشکر کرد./841/پ201/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات