۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۶۰۱۹۱۸
امام جمعه موقت کاشان:

ملت ایران برای کمک به هموطنان سیل زده مردانه وارد میدان شدند

ملت ایران برای کمک به هموطنان سیل زده مردانه وارد میدان شدند
امام جمعه موقت کاشان گفت: آمریکا مدعی دروغین حقوق بشر، حساب‌های هلال احمر را مسدود کرد اما ملت ایران برای کمک به هم وطنان سیل زده مردانه وارد میدان شدند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان گفت: شالوده انقلاب و پایه‌های مستحکم نظام انقلابی و توحیدی اسلامی ایران براساس شالوده‌ها و پایه‌های نهضت توحیدی پیامبراکرم (ص) است.
 
وی با اشاره به اینکه نهضت توحیدی پیامبراکرم (ص) و بعثت نبوی و انبیای الهی بر دو پایه توحید و مبارزه با طاغوت استوار بود، افزود: محور مشترک دعوت همه انبیای الهی عبودیت و توحید و اجتناب از طاغوت بود و این یک اصل کلی در نظام توحیدی و نبوی است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: توحید به معنای نه گفتن به هوای و نفس و شیطان و انسان‌های شیطان و طاغوت‌های زمان هستند که در مقابل دین خدا ایستاده اند، از این رو موحد حقیقی کسی است که در مقابل ظلم طاغوت نمی‌تواند ساکت و بی تفاوت باشد.

وی ادامه داد: از روزی که پرچم انقلاب توحیدی پیامبراکرم (ص) برافراشته شد طاغوت‌های آن زمان در مقابل نهضت توحیدی پیامبراکرم (ص) ایستادند، از این رو از روز‌های نخست برافراشته شدن پرچم انقلاب اسلامی آمریکا و غرب، صهیونیست‌ها و آل سعود برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران با یکدیگر متحد شدند.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به اینکه ملت ایران تا کنون سه جنگ نظامی و اقتصادی و جنگ طبیعت را پشت سرگذاشته است، گفت: در جنگ نظامی ملت مردانه وارد صحنه مبارزه شد و بدون کمک از بیگانه و با کمترین امکانات جنگ را مدیریت کرد و به پیروزی رسید.

به گفته وی ملت ایران در جنگ اقتصادی که هنوز ادامه دارد در صورتی دشمن را شکست خواهد دادکه همه وارد صحنه شده و مشکلات به وجود آمده اقتصادی را با کمک به یکدیگر برطرف کنند و از فرصت به وجود آمده به دنبال منافع شخصی نباشند.

حجت الاسلام اسلامی تبار یادآور شد: در دوره دفاع مقدس نیز با وجود اینکه برخی به جبهه‌ها کمک مالی می‌کردند، اما برخی دیگر نیز از فرصت به دست آمده برای منافع شخصی خود استفاده می‌کردند.

وی افزود: آن‌هایی که امروز در شرایط سخت به وجود آمده مشکلات اقتصادی از فرصت سوء استفاده کرده و به دنبال منافع شخصی هستند کسانی هستند که در دوره دفاع مقدس و در اوج مبارزه و شهادت نیز به دنبال رسیدن به منافع شخصی خود بودند.

امام جمعه موقت کاشان تأکید کرد: امروز در شرایط اقتصادی به وجود آمده همه باید انصاف را سرلوحه امور خود قرار دهند و به دنبال سوء استفاده از شرایط به وجود آمده نباشند و نسبت به یکدیگر رحم و انصاف داشته باشند تا رحمت خداوند نیز شامل حال همه باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه از جنگ با طبیعت به عنوان سومین جنگ پیش روی ملت ایران نام برد و اظهار داشت: امروز سیل ویرانگر استان‌ها و شهر‌های کشور را تحت تأثیر خودش قرار داده است و خانه را به زیر آب برده و زیرساخت‌ها را تخریب کرده و خسارت مالی و جانی بسیاری را به وجود آورده است.

وی افزود: امروز هم وطنان سیل زده که تا دیروز صاحب خانه و کاشانه وامکانات بودند در سیل ویرانگر اخیر زندگی خود را از دست داده و مدعیان دروغین حقوق بشر حساب‌های هلال احمر ایران را مسدود و از کمک به سیل زدگان ایران جلوگیری کردند، اما ملت ایران باید مردانه وارد میدان کمک به هم وطنان سیل زده خود شوند.

امام جمعه موقت کاشان از مردم خیر کاشان و ایران درخواست کرد تا به اندازه توانایی کمک‌های نقدی خود به حساب‌های اعلام شده واریز کنند تا اقلام مورد نیاز سیل زدگان تهیه و تحویل خانواده‌های آن‌ها شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات