۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۰۲۳۳۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم:

مسابقات بین المللی قرآن زمینه ساز وحدت امت اسلامی است

مسابقات بین المللی قرآن زمینه ساز وحدت امت اسلامی است
حجت الاسلام اسکندری با اشاره به قرآن به عنوان کتاب مشترک همه مذاهب اسلامی تأکید کرد که برگزاری مسابقات قرآنی در ترویج وحدت و همگرایی بین مسلمانان نقش پررنگی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی ظهر امروز در سالن نشست های اداره کل اوقاف و امور خیریه قم برگزار شد.

حجت الاسلام عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم در این نشست با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقات یادآور شد: همه ما وظیفه داریم که بین امت اسلامی وحدت و همدلی ایجاد کنیم و قرآن بهترین وسیله برای این امر است چراکه این کتاب آسمانی بین همه فرق اسلامی مشترک است.

وی افزود: این مسابقات به دلیل این که در بین طلاب علوم دینی برگزار می شود که خودشان از مبلغان و مروجان اسلام در جهان هستند از اهمیت و ارزش دوچندانی برخوردار است.

حجت الاسلام اسکندری تصریح کرد: دشمن همیشه برای ایجاد اختلاف بین فرق اسلامی تلاش کرده است و این که بگویند اسلام ما با اسلام آنها متفاوت است ولی ما در برنامه ریزی در طول چند سال اثبات کرده ایم که ما یک اسلام و یک پیامبر و یک قرآن داریم و یک روش و شیوه آسمانی بیشتر نداریم.

وی با اشاره به این که این مسابقات توانسته بسیاری از توطئه های دشمن را خنثی کند، گفت: ارتباط امروز جهان تشیع با تسنن با چهل سال قبل کاملا متفاوت است آن زمان اتهام می‌ زدند که قرآن و دین شما فرق دارد ولی به برکت همین مسابقات و کتاب آسمانی قرآنی موجب شد که این اتهام دفع شود.

رییس ستاد معین مسابقات قرآن کریم طلاب یادآور شد: قرآن صحیفه زندگی ما است و مردم و تأثیر گذاران جامعه اسلامی با الهام از دستوران قرآنی است که می‌ توانند زندگی و بالندگی خود را در عرصه بین المللی حفظ کنند.

وی تصریح کرد: ما باید آحاد ملت ها را به بحث قرآن توجه بدهیم که یکی از آنها برگزاری همین مسابقات قرآنی است و اصحاب رسانه در این بین نقش اساسی ایفا می کنند و می توانند با قلم و تصویر خود افکار عمومی جامعه را به سمت و سوی قرآن سوق بدهند.

حجت الاسلام اسکندری در پایان ضمن ابراز امیدواری از برگزاری هرچه بهتر این دوره از مسابقات قرآن کریم در استان قم خاطرنشان ساخت: امیدوایم با حضور به موقع شما در مسابقات این دوره نیز به خوبی اطلاع رسانی شود و بیش از گذشته بتوانیم به اهدافی که در این مسابقات داریم برسیم./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات