۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۶۰۳۳۳۷
آیت الله نوری همدانی:

مدیران کشور باید روحیه استکبارستیزی داشته باشند

مدیران کشور باید روحیه استکبارستیزی داشته باشند
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه مدیران کشور روحیه استکبارستیزی داشته باشند، گفت: دشمنی دشمنان روزبه روز شدیدتر می شود، زیرا کمر خود را برای نابودی اسلام بسته اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار شهردار قم با اشاره به اینکه جامعه در مبانی اسلامی بسیار مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: خدمت به جامعه از ثواب فوق العاده بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که محبوب ترین بندگان نزد خداوند، آن کسانی هستند که بیشترین نفع را به مردم برساند، بنابراین هر کسی به هر اندازه که به مردم نفع برساند، به همان میزان نیز در نزد خداوند متعال محبوب تر خواهد بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی به اهمیت عرصه مدیریت شهری اشاره و عنوان کرد: امروز باید نمای شهری قم به صورتی باشد که کسانی که به این شهر مقدس قدم می گذارند، به وضوح زیبایی، ظرافت ها و وسعت تراز انقلاب اسلامی را در آن مشاهده کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ضمن تشکر از اقدامات و خدمات شهردار قم در زمینه مدیریت شهری تأکید کرد: در حال حاضر شهر مقدس قم نسبت به سابق بسیار فرق کرده است و امیدواریم همین زیبایی، ظرافت و عمران و آبادی را در سال های آینده نیز شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه اسلام عنایت بسیاری به زیبایی و عمارت دارد، افزود: امیرمؤمنان(ع) در نامه به مالک اشتر بر ضرورت جمع آوری مالیات از ثروتمندان، جهاد با دشمنان، تعلیم و تربیت مردم به صورت شایسته و آبادسازی جامعه تأکید کرده اند، بنابراین امروز باید دانست که ایجاد آبادانی در شهرها نیازمند بودجه است و مسؤولان باید بودجه مورد نیاز شهرها برای ایجاد زیبایی و آبادانی در آنها تأمین کنند؛ بدون بودجه لازم نمی توان کاری را انجام داد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه مدیران کشور باید روحیه استکبارستیزی داشته باشند، ابراز داشت: دشمنی دشمنان روز به روز شدیدتر می شود، زیرا آنها کمر همت خود را برای نابودی اسلام بسته اند، بنابراین همه ما به ویژه مسؤولان باید همواره با مدیریت جهادی به مقابله با آن ها بپردازند؛ دشمنان ما به خودبزرگ بینی عادت کرده اند و اگر ببینند ملت سرافراز ایران از آنها برتر هستند، نمی توانند تحمل کنند.

وی در ادامه با اشاره به حماقت و بهالت ترامپ بیان کرد: در روزنامه خواندم که ترامپ اعلام کرده بود «حالا که مردم در جریان سیل به سیل زدگان کمک کردند، به سیل زدگان می گوییم که کمک های آن ها را دریافت نکنند»؛ مردم در بیابان بدون مایحتاج زندگی خود مانده اند، اما رییس جمهور احمق آمریکا با افکار احمقانه خود اعلام می کند که کمک های مردمی را دریافت نکنند.

این مرجع تقلید ضمن تقدیر و تشکر از مدیران شهری قم برای جلوگیری از وقوع سیل در این شهر یادآور شد: امروز باید رودخانه قم لایروبی شده و پاکیزه نگه داشته شود تا مردم از سیل مصون بمانند؛ امروز مسؤولان دیگر نباید میان جنوب و شمال شهر تفاوتی قائل شوند، بلکه به همه جای شهر نگاهی یکسان داشته باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: رودخانه قم ظرفیت تبدیل شدن به یک مکان زیبا و گردشگری را دارد، بنابراین مسؤولان باید به آن توجه بیشتری داشته باشند./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات