۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۳
کد خبر: ۶۰۳۵۲۱
با قرائت بیانیه پایانی؛

پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت به کار خود پایان داد

پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت به کار خود پایان داد
قرائت بیانیه پایانی و دعای دسته جمعی برای سلامتی امام زمان(عج) پایان بخش پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در قم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت که از صبح روز پنجشنبه در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم آغاز شده عصر امروز به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رییس جامعه المصطفی العالمیه در این مراسم اظهار داشت:مسأله مهمی که امروز جهان بشریت و دنیای ما با آن رو به رو است مسأله حاکمیت و الگوی قدرت است، یعنی چگونه و چه کسانی حکومت و حاکمیت و قدرت را در اختیار داشته باشند؟ نظریه پایان تاریخ که چند سال قبل توسط نظریه پرداز آمریکایی ژاپنی فوکویاما مطرح شد این بود که نزاع ایدئولوژی ها در ارتباط با اندیشه سیاسی خاتمه یافته است.

وی در ادامه با اشاره به آیه «ولقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون» اظهار داشت: خداوند در این آیه وعده داده است که زمین به صالحان به ارث می رسد، که کنایه از تمکن و حاکمیت صالحان در دنیا و وعده ای قطعی در افق پیش روی ما است.

همچنین در مراسم اختتامیه پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت 65 مقاله از 220 مقاله ارسالی به دبیرخانه ارائه شد.

 در این بخش سید رضی موسوی گیلانی رییس کمیسیون مهدویت و چالش های اجتماعی، دکتر حسن بشیر استاد تمام دانشگاه امام صادق(ع) و نماینده کمیسیون مهدویت و چالش های سیاسی، خانم موحدی رییس کمیسیون مهدویت و چالش های فرهنگی و حجت الاسلام سید محمدرضی عاصف آگاه رییس کمیسیون مهدویت و چالش های اعتقادی به ارائه گزارشی از مقالات ارائه شده پرداختند.

یکی از بخش های ویژه این مراسم تقدیر از مهدی یاوران بود؛ همچنین در مراسم اختتامیه بیانیه پایانی همایش نیز قرائت و عنوان همایش بعدی دکترین مهدویت«طرح کلی حرکت انبیاء و امامان از آغاز تا انجام» اعلام شد.

یادآور می شود، مراسم افتتاحیه پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت پیش از ظهر امروز برگزار و آیت الله محسن اراکی در آن مراسم به ایراد سخنرانی و بیان بحث های مهمی پیرامون زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) پرداخت.

از دیگر سخنرانان امروز می توان به حجج اسلام سید مسعود پورسیدآقایی رییس پژوهشکده مهدویت و محمدصابر جعفری دبیر همایش اشاره کرد که این دو نفر نیز به ارائه گزارشی از همایش پرداختند.

در ادامه کمیسیون های تخصصی همایش از صبح تا عصر برپا بود و برگزیدگان مقالات به ارائه مباحث خود و نقد و بررسی دیدگاه های یکدیگر پرداختند؛ همچنین در نوبت صبح از چند کتاب تازه تولید شده در عرصه مهدویت رونمایی شد./1330/ج

ارسال نظرات