۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۰۳۹۹۶
مدیر جامعه‌الزهرا:

مدافعان حرم نقشه دشمنان را نقش بر آب کردند

مدافعان حرم نقشه دشمنان را نقش بر آب کردند
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مدنی با بیان این که آمریکا برای تضمین امنیت اسرائیل برنامه ریزی کرده بود، گفت: مدافعان حرم این نقشه را نقش بر آب کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمود مدنی در مراسم افتتاحیه دوره ارتقای مهارت‌های بینشی و کاربردی خانواده شهدای مدافع حرم، ضمن تبریک به مناسبت ایام و اعیاد شریفه ماه شعبان، عنوان کرد: برای ما افتخار است که در خدمت خانواده معظم شهدا هستیم.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: علاوه بر تبریک ایام ماه شعبان، نائل شدن، فائز شدن و توفیق شما را به اینکه خانواده شهید شدید، تبریک عرض می‌کنیم، این افتخار بزرگی است و لیاقت می‌خواهد که انسان، فرزند خود را در راه خدا تقدیم کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مدنی یادآور شد: وقتی حضرت ابراهیم علیه‌السلام خواست فرزندش حضرت اسماعیل علیه‌السلام را در راه خداوند قربانی کند، کارد نبرید حضرت در حیرت فرو رفت، بار دیگر کارد را به حرکت درآورد اما باز نبرید، حضرت ابراهیم علیه‌السلام تصور کرد قربانی او در راه خداوند قبول نیست،حال آنکه ابراهیم خلیل‌الله مى‌گوید: بِبُر! اما خداوند «جلیل» فرمان مى‌دهد: نَبُر؛ خداوند خطاب به حضرت ابراهیم علیه‌السلام فرمود: «قَدْ صَدَّقْتَ الرُّؤْیا إِنّا کَذلِکَ نَجْزِی الْمُحْسِنِینَ إِنَّ هذا لَهُوَ الْبَلاءُ الْمُبِینُ؛ اى ابراهیم! آن رؤیا را تحقق بخشیدى»! ما این گونه نیکوکاران را جزا مى‌دهیم. این مسلماً همان امتحان آشکار است» (سوره صافات).

وی بیان داشت: مردم ایران در طول انقلاب اسلامی، شهدای بسیاری را تقدیم اسلام و انقلاب کردند، برادر بنده نیز از شهدای اوایل هشت سال دفاع مقدس است که در سال ۶۱ و در ایام شهادت شهید چمران به فیض شهادت نائل شد، بنابراین ما هم شرایط شما را درک می‌کنیم.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه شهدا دارای درجات مختلف هستند، گفت: شهدای مدافع حرم دارای ویژگی‌های خاصی هستند و کار بزرگی کردند؛ آمریکا برنامه‌ریزی کرده بود تا منطقه را تغییر دهد، امنیت اسرائیل را تضمین کند، مرزها را جابجا کند و جبهه مقاومت را از هم بپاشد، اما مدافعان حرم این نقشه را نقش بر آب کردند و مانع این تغییرات شدند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مدنی ادامه داد: مشخص بود که تکفیری‌ها و داعشی‌ها ماندنی نیستند، آنها می‌خواستند منطقه را تغییر دهند و دولت‌های خود را بر سر کار بیاورند، این نقشه برنامه‌ریزی شده بود و برای آن هزینه‌های هنگفتی هم صرف کردند و در این راه، از هیچ کاری دریغ نکردند؛ اما این کار عظیم مدافعان حرم و نقش بر آب کردن نقشه‌های دهها ساله دشمن دارای جایگاه باعظمت و ویژه‌ای است.

وی با اشاره به آیه شریفه «وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرينَ؛ قطعاً ما شما را به چیزى از ترس و گرسنگى و کاهش اموال و نفوس و فرزندان مى آزماییم. و تو ـ اى پیامبر ـ به شکیبایان نوید ده»، عنوان کرد: خداوند در این آیه چند بار تأکید می‌کند که ما شما را به وسیله‌های مختلف آزمایش می‌کنیم و به صبرکنندگان بشارت می‌دهیم.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام همچنین به آیه ۱۵۶ و ۱۵۷سوره بقره که خداوند می‌فرماید: «الَّذينَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصيبَةٌ قالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ؛ أُولئِکَ عَلَيْهِمْ صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ؛آنها که هر گاه مصیبتی به ایشان می‌رسد، می‌گویند: «ما از آنِ خدائیم و به سوی او بازمی‌گردیم؛ اینها همانها هستند که الطاف و رحمت خدا شامل حالشان شده و آنها هدایت یافتگان هستند!»، اشاره کرد و افزود: خداوند به انسان به واسطه صبری که در برابر مشکلات و مصائب می‌کند، تبریک می‌گوید و بشارت می‌دهد.

وی در ادامه به روایتی از پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم اشاره کرد که می‌فرمایند: «خداوند عزوجل می‌فرماید من جانشين (شهيد) در خانواده او هستم»؛ چه جانشینی بهتر از این که خداوند جانشین شهید برای خانواده‌های شهدا باشد و جای شهید را در خانواده پر کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مدنی در ادامه اظهار داشت: ما در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با کمال افتخار در محضر خانواده شهدا هستیم و این مکان مقدس را متعلق خانواده معظم شهدا می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه امروز بیش از ۱۸ هزار طلبه در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام مشغول تحصیل هستند، ضمن تقدیر از اداره آموزش‌های کوتاه مدت معارف اسلامی، گفت: برنامه‌های مختلفی در این مجموعه برگزار می‌شود که تمام تلاش ما این است مباحث دینی، قرآنی، معارفی و احکام در سطح شایسته‌ای و مورد رضایت شما عرضه شود و خداوند متعال این دوره را ذخیره قیامت برای همه ما قرار دهد.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در پایان توصیه کرد: به فرزندان خود سفارش کنیم که از شهدا عقب نمانند و با تمام جان و دل وظیفه را بشناسیم، در این مسیر مبارک و نورانی پا جای پای شهدا بگذاریم و این یادگاران شهدا را به بالاترین درجه ایمان و علم و عمل و سربازان فداکار امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف برسانیم تا در پیشگاه شهدا سربلند و سرافراز باشیم./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات