۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۶۰۴۶۱۹

دولت آلمان کمک مالی به یک سازمان اسلامی شیعی را در این کشور متوقف می‌کند

دولت آلمان کمک مالی به یک سازمان اسلامی شیعی را در این کشور متوقف می‌کند
دولت آلمان کمک مالی سالانه به یک سازمان اسلامی شیعی در این کشور را به دلیل سازماندهی کردن تظاهرات روز جهانی قدس و مواضع ضد صهیونیستی متوقف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، دولت آلمان قصد دارد در پایان سال 2019 کمک مالی به جامعه شیعیان آلمان را به اتهام اقدامات ضد صهیونیستی متوقف کند.

روزنامه آلمانی بیلد گزارش داد که وزارت کشور آلمان روز پنجشنبه طی نامه‌ای از توقف کمک مالی به این سازمان شیعی خبر داده است.

دولت آلمان مدعی است که این سازمان شیعی در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران بوده  و حزب دموکرات آزاد آلمان نیز به شدت از دولت این کشور برای آنکه زودتر از آن مانع از کمک مالی به این سازمان نشده، انتقاد کرده است.

سازمان اطلاعات آلمان، مرکز اسلامی هامبورگ را ابزار دولت ایران در جمهوری فدرال آلمان توصیف کرده است.

این سازمان اسلامی توسط وزارت خانواده آلمان و اتحادیه اروپا تامین مالی می‌شده و دولت فدرال آلمان مدعی شده که این سازمان شیعی تحت تاثیر افراطی‌ها قرار دارد.

به نوشته رسانه‌های آلمانی، اعضای سازمان اسلامی از روز جهانی قدس حمایت کرده و در این روز چندین اتوبوس برای انتقال شرکت کنندگان در تظاهرات روز قدس فراهم می‌کنند. در ماه ژوئن سال گذشته حدود 1600 نفر در روز قدس برای شرکت در تظاهرات ضد اسرائیلی در برلین حضور یافتند./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات