۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۶۰۴۸۲۲
آیت الله ری شهری:

ارزش و مقام انسان به اطاعت از خداوند است + فیلم

ارزش و مقام انسان به اطاعت از خداوند است + فیلم
آیت الله ری شهری با بیان اینکه انسان در صراط مستقیم است که به مقام انسانیت نائل می شود، گفت: اطاعت از خداوند و اجتناب از نواهی الهی همان صراط مستقیم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه در مدرسه همین آستان مقدس برگزار شد، گفت: در آیات و روایات برای رسیدن به مقصد انسانیت چند راه معرفی شده است.

وی افزود: مراد از مقصد انسانیت در آیات و روایات همان صراط مستقیم است که با معانی مختلف بیان می شود که یکی از آن معانی اسلام و دیگری قرآن است.

آیت الله ری شهری با استناد به کلام امام صادق(ع) عنوان کرد: حضرت شناخت خداوند و محبت داشتن نسبت به باری تعالی را صراط معنی می کنند؛ همچنین در معنای دیگر صراط مستقیم راه انبیا و اوصیای الهی است و خداوند در قرآن کریم می فرماید صراط مستقیم همین راه انبیای الهی هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: معنای دیگری که در قرآن کریم آمده و از آن به عنوان صراط مستقیم یاد شده عبادت خداوند است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ادامه بیان داشت: همه این معانی با یکدیگر اختلاف ندارند و به شکلی می توان گفت همه آنها به یک معنا اشاره دارند و آن چگونگی راه رسیدن به صراط یعنی مقصد انسانیت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان با اطاعت از خداوند و ترک نواهی حضرت حق می تواند مسیر صراط را طی کند و به مقام انسانیت نائل شود؛ بنابراین همه این معانی اشاره به اطاعت از خداوند و پرهیز از نواهی دارد./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 8
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات