۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۶۰۵۵۶۰

جزئیات بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه

جزئیات بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه
در بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه، نوع و گونه تقریرنویسی که بر اساس سنت های حوزوی است، نیز با سنجش نامه های خاص خود مورد ارزیابی قرار می گیرد.
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی، دبیر همایش کتاب سال حوزه روز شنبه 14 اردیبهشت در گفت و گو با خبرنگاران در سالن جلسات انجمن‌های علمی حوزه درباره هدف از برگزاری این همایش، گفت: از سال 1378 هر سال همایش کتاب سال حوزه با هدف حمایت از آثار پژوهشی برتر حوزه و ارتقا آن برگزار می شود. ارتقای فرهنگ پژوهشی در لایه های مختلف حوزه های علمیه بزرگترین اقدامی است که دبرخانه همایش کتاب سال حوزه با جهت دهی به نویسندگان برای تولید آثار مورد نیاز پیگیری می کند.

وی افزود: از همایش بیستم کتاب سال حوزه و در راستای جهت دهی به آثار پژوهشی طلاب، محورهای ویژه ای ترسیم شد تا نویسندگان به سمت نیازهای حوزه و نظام اسلامی هدایت شوند؛ از جمله ثمرات برگزاری همایش کتاب سال حوزه، شکل گیری نشریات متعدد تخصصی بوده است.

دبیر همایش کتاب سال حوزه در این خصوص گفت: قبل از انقلاب تنها نشریه «مکتب اسلام» منتشر می شد اما اکنون به برکت همایش کتاب سال حوزه ده ها نشریه علمی به صورت تخصصی به انتشار آثار پژوهشی حوزه های علمیه می پردازند.

مقیمی حاجی به نحوه شرکت متقاضیان در کتاب سال حوزه اشاره کرد و یادآور شد: حوزویان خواهر و برادر، طلاب ایرانی و خارجی می توانند آثاری را که در سال 1397 منتشر کرده اند، به دبیرخانه همایش ارسال کنند. علاوه بر این حوزویانی که از پایان نامه های سطح چهار (دکتری) خود در سال 97 دفاع کرده اند، می توانند اثرشان را برای شرکت در همایش کتاب سال حوزه ارسال کنند.

وی بیان کرد: در بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه، نوع و گونه تقریرنویسی که بر اساس سنت های حوزوی است، نیز با سنجش نامه های خاص خود مورد ارزیابی قرار می گیرد. نویسندگان برگزیده در این همایش علاوه بر بهره مند شدن از مزایای معنوی آن همچون تقدیر توسط مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه، از امتیازات مادی اهدا لوح تندیس و جوایز نقدی نیز برخوردار خواهند شد.

مقیمی حاجی گفت: تمام فرآیندهای برگزاری همایش کتاب سال حوزه طبق برنامه ریزی منسجم صورت می گیرد و آیین تجلیل از برگزیدگان در بهمن ماه سال جاری ترتیب خواهد یافت.

وی تصریح کرد: تاکنون در طول 20 دوره برگزاری همایش کتاب سال حوزه، آثار بیش از 600 نویسنده به عنوان اثر برتر شناخته و مورد تقدیر قرار گرفته است.

دبیر همایش کتاب سال حوزه در پایان به محورهای ویژه در همایش بیست و یکم پرداخت و گفت: موضوعاتی همچون ابعاد علمی بیانیه گام دوم انقلاب، علوم انسانی اسلامی، جمعیت، سبک زندگی اسلامی، الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، زن و خانواده، فضای مجازی، اقتصاد مقاومتی، منابع طبیعی و محیط زیست، هنر در اسلام، محورهای ویژه در همایش 21 کتاب سال حوزه اند./925/د 102/ش
منبع : ایبنا
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
سرویس کتاب رسا را تقویت کنید.
0
0