۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۶۰۶۱۲۰
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی:

حوزه باید آموزش و پرورش را دریابد

حوزه باید آموزش و پرورش را دریابد
نجفی قدسی توجه به آموزش و پرورش را یک نیاز حیاتی برای کشور دانست و از مسؤولان حوزه خواست در این جهت برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی نجفی قدسی در مراسم افتتاح بخش جدید دارالقرآن علامه طباطبایی که جمعه شب با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی، علما و اساتید علوم قرآنی برگزار شد، گزارشی از فعالیت های این دارالقرآن ارائه کرد.

وی با بیان این که طی چند سالی که از تاسیس این دارالقرآن می گذرد، برنامه‌های متعدد تفسیری و قرآنی در بیت علامه برگزار شده است، هدف اصلی تاسیس دارالقرآن علامه را رونق بخشی به مباحث تفسیر قرآن در حوزه های علمیه ارزیابی کرد.

وی در ادامه آموزش و پرورش را کانون اصلی تعلیم و تربیت و تضمین کننده آینده کشور و انقلاب دانست و گفت: اگر می‌خواهیم جامعه و نسل آینده کشور سالم بماند چاره ای جز توجه به آموزش و پرورش و اصلاح آن نداریم.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان این که متاسفانه آموزش و پرورش فاقد اساتید و معلمان برجسته است، بر حضور جدی و تاثیرگذار روحانیت در مدارس و آموزش و پرورش تاکید کرد.

وی ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین راستگو یکی از روحانیان و شخصیت هایی است که با برنامه های جذاب توانستند بسیاری از دانش آموزان و کودکان را جذب کنند.

این فعال فرهنگی و قرآنی وقوع برخی اتفاقات زننده و تلخ در مدارس را نشانه رها کردن آموزش و پرورش دانست و گفت: تمام کسانی که دغدغه دینی دارند باید آینده سازان کشور و آموزش و پرورش را دریابند.

وی افزود: اگر امروز به فکر نیفتیم و برای تقویت پایه های ایمانی و اعتقادی کودکان و دانش آموزان کاری نکنیم فردا دیر خواهد بود.

نجفی قدسی تاکید کرد: حوزه باید بخش قابل توجهی از نیروهای خود را برای ورود به آموزش و پرورش و انجام فعالیت های تبلیغی و تربیتی روانه مدارس کند. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات